AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #1 Skrevet 13. oktober 2021 En dame på 50 kan i dag med god hjelp fra ulike behandlinger være minst like hot som i sine yngre dager. Menn som er halvparten så gamle kan sikle i vei. Gir dette kvinner makt enn de ellers hadde hatt? Anonymkode: bd1bf...d1c 2
Helene Skrevet 13. oktober 2021 #2 Skrevet 13. oktober 2021 Nei. Jeg har tatt Botox. På sinnarynken. Resten driter jeg i. Smilerynker lever jeg fint med. Gjorde det ikke pga mann. Gjorde det for meg selv. 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #3 Skrevet 13. oktober 2021 Nei, de fleste kvinner over en viss alder ønsker ikke slik oppmerksomhet. Anonymkode: 9a314...e5a 10
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #4 Skrevet 13. oktober 2021 Bruker ikke botox, får fortsatt positiv oppmerksomhet fra menn. Har ingen dype rynker eller sinnarynke, men har smilerynker, vi eldes forskjellig. Trener litt sånn nå og da for å ta vare på meg selv, for MEG selv Anonymkode: 21f65...f0a 7
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #6 Skrevet 13. oktober 2021 Helene skrev (33 minutter siden): Nei. Jeg har tatt Botox. På sinnarynken. Resten driter jeg i. Smilerynker lever jeg fint med. Gjorde det ikke pga mann. Gjorde det for meg selv. Skjønner ikke hvorfor jeg begynner å flire hver gang jeg hører en kvinne si, "jeg gjør det for meg selv/jeg gjorde det for meg selv". Det er absolutt ingenting som stemmer med denne uttalelsen. Hadde en kollega som fikset på rynkene sine og som "gjorde det for seg selv". Ggud så mye oppmerksomhet hun søkte etter inngrepet eller hva jeg skal kalle det. Husker spesielt en Blåtur, kvinnen skjenket seg godt og utpå kvelden satte hun seg ved siden av meg for å ta et alvorsord med meg(jeg satt som fagleder, og det er rollen man ofte får når de ansatte får et par glass for mye på slike sosiale happeninger). Så snart alvorspraten var ferdig så hintet hun på 20 måter om jeg så en forskjell og hva jeg syntes om denne forskjellen. Samme ser vi her på KG også, kvinner som får slankeoperasjon betalt av skattebetalerne, og vips med halve vekta så blir de mer ettertraktet på markedet og klarer ikke motstå tilbudet om sex og utroskap. Jeg gjør det for meg selv. Tidenes vits den setningen der anno 20. århundre. Anonymkode: 74ec1...3a4 18
Muskath Skrevet 13. oktober 2021 #7 Skrevet 13. oktober 2021 Menn kan da også bruke botox, og gjør det sikkert. Synes ikke det er spesielt kvinnefrigjørende. Det er den samme gamle greia med fokus på utseendet. 5
Gjest TheCatLady Skrevet 13. oktober 2021 #8 Skrevet 13. oktober 2021 (endret) Jeg synes ikke at det er kvinnefrigjørende, nei. Det å være et sexobjekt er ikke frigjørende sånn egentlig. Det som hadde vært frigjørende hadde vært om man godtok det at kvinner eldes og ikke at kvinner må se yngre ut for å fremdeles være hot, men sånn er det ikke. Både kvinner og menn bidrar til dette. Kvinner ved å fremstille seg som bedre enn sine medsøstre fordi de ikke eldes eller at de ikke eldes på feil måte. Eller ved å fremstille seg som bedre ved å skrive og snakke om at folk ikke tar dem for å være den alderen de er. De blir bedt om legg på polet enda og andre gjetter aldri at de er så og så gammel. Menn bidrar til det ved å nedsnakke kvinner på egen alder og kvinner som er eldre enn dem, og de bidrar til det ved å fremsnakke unge kvinner. De fremstiller gjerne kvinner over en viss alder som gamle og sure. Selv om det ikke nødvendigvis er sånn at de ikke er tiltrukket av kvinner på egen alder så er de flinke til å fortelle kvinner at unge kvinner er bedre. Sier til kona "ja, du var pen da du var ung" og ingenting positivt om nåværende versjon eller "ja, unge kvinner er mer fysisk attraktive, men hun som er like gammel som meg har så flott personlighet". Så det er klart at det ikke er frigjørende at man tenker at man må ta slike behandlinger for å bli bra nok. Jeg tenker at man absolutt ikke gjør det kun for egen del. Endret 13. oktober 2021 av TheCatLady
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #9 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): En dame på 50 kan i dag med god hjelp fra ulike behandlinger være minst like hot som i sine yngre dager. Menn som er halvparten så gamle kan sikle i vei. Gir dette kvinner makt enn de ellers hadde hatt? Anonymkode: bd1bf...d1c Kvinne 53 som har en topptrent kropp,og Botox i pannen .får kun oppmerksomhet for kroppen. Ingen legger merke til Botox o pannen, men jeg føler at det matcher helheten bedre. Og ja, jeg kan få " hjem jeg vil " og det uten at de har sett ansiktet mitt førts 😂 Anonymkode: 1558d...bc8 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #10 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Skjønner ikke hvorfor jeg begynner å flire hver gang jeg hører en kvinne si, "jeg gjør det for meg selv/jeg gjorde det for meg selv". Det er absolutt ingenting som stemmer med denne uttalelsen. Hadde en kollega som fikset på rynkene sine og som "gjorde det for seg selv". Ggud så mye oppmerksomhet hun søkte etter inngrepet eller hva jeg skal kalle det. Husker spesielt en Blåtur, kvinnen skjenket seg godt og utpå kvelden satte hun seg ved siden av meg for å ta et alvorsord med meg(jeg satt som fagleder, og det er rollen man ofte får når de ansatte får et par glass for mye på slike sosiale happeninger). Så snart alvorspraten var ferdig så hintet hun på 20 måter om jeg så en forskjell og hva jeg syntes om denne forskjellen. Samme ser vi her på KG også, kvinner som får slankeoperasjon betalt av skattebetalerne, og vips med halve vekta så blir de mer ettertraktet på markedet og klarer ikke motstå tilbudet om sex og utroskap. Jeg gjør det for meg selv. Tidenes vits den setningen der anno 20. århundre. Anonymkode: 74ec1...3a4 Sammenligner du virkelig botox og fedmeoperasjoner? Botox er utelukkende for å se penere/yngre ut, da rynker ikke er helseskadelig på noen måte. Fedme, derimot, er helseskadelig. Dårlig sammenligning. Men ja, ellers er jeg faktisk enig i at "jeg gjør det for meg selv" er tidenes løgn. Men jeg tror faktisk at mange av de som sier det, tror det de selv sier. Problemet er bare at de ikke skjønner at uten diverse krav og forventninger i samfunnet, hadde de heller ikke følt seg bedre av å ta botox. Uten andres mening, hadde ikke behovet for botox vært der i det hele tatt. Det samme gjelder alle andre måter å forbedre utseendet sitt på. Å ta botox kun for sin egen skyld, er like troverdig som at kvinnene før i tida smurte seg med giftig salve i ansiktet og brukte syltrange korsett kun for deres egen skyld. Spørsmålet er jo; ville de følt seg bedre med botox eller andre forbedringer dersom de bodde på en øde øy eller i en kultur der alderdom var ansett som naturlig og vakkert? Jeg vil påstå at svaret er nei. Anonymkode: 19e15...c04 8
IDGAF Skrevet 13. oktober 2021 #11 Skrevet 13. oktober 2021 Det er vel heller det motsatte, ikke engang naturlig aldring kan kvinner tillate seg lengre. 12
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #12 Skrevet 14. oktober 2021 Å fylle seg selv med giftstoffer fordi utseende er den eneste tingen man blir vurdert på som kvinne, er vel det motsatte av kvinnefrigjøring. Anonymkode: 0ed39...41a 13
I Grosny Skrevet 15. oktober 2021 #13 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 13.10.2021 den 15.45): En dame på 50 kan i dag med god hjelp fra ulike behandlinger være minst like hot som i sine yngre dager. Menn som er halvparten så gamle kan sikle i vei. Gir dette kvinner makt enn de ellers hadde hatt? Anonymkode: bd1bf...d1c Botox kan virke mot sin hensikt fordi det ligger mye sjarm i mimikk, og denne mimikken kan bli svekket av botox. 9
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #14 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 13.10.2021 den 16.59): Skjønner ikke hvorfor jeg begynner å flire hver gang jeg hører en kvinne si, "jeg gjør det for meg selv/jeg gjorde det for meg selv". Det er absolutt ingenting som stemmer med denne uttalelsen. Hadde en kollega som fikset på rynkene sine og som "gjorde det for seg selv". Ggud så mye oppmerksomhet hun søkte etter inngrepet eller hva jeg skal kalle det. Husker spesielt en Blåtur, kvinnen skjenket seg godt og utpå kvelden satte hun seg ved siden av meg for å ta et alvorsord med meg(jeg satt som fagleder, og det er rollen man ofte får når de ansatte får et par glass for mye på slike sosiale happeninger). Så snart alvorspraten var ferdig så hintet hun på 20 måter om jeg så en forskjell og hva jeg syntes om denne forskjellen. Samme ser vi her på KG også, kvinner som får slankeoperasjon betalt av skattebetalerne, og vips med halve vekta så blir de mer ettertraktet på markedet og klarer ikke motstå tilbudet om sex og utroskap. Jeg gjør det for meg selv. Tidenes vits den setningen der anno 20. århundre. Anonymkode: 74ec1...3a4 For en forakt for kvinner. Du kjenner én kvinne og er derfor ekspert på 2 millioner kvinner og de er alle forfengelige og utro. Hvem er det som får slankeoperasjon betalt offentlig som ikke trenger det? Det er like mange menn som kvinner. Det er du som er vitsen. Patetisk. Anonymkode: 18fec...5e4 5
Kipling Skrevet 23. oktober 2021 #15 Skrevet 23. oktober 2021 Kvinnefrigjøring? Hva i all verden er det kvinner må frigjøres fra? Sitter de i fengsel? Tja... botox har vel to effekter. Det gjør at flere kvinner ser vakrere ut enn de ellers ville, og kan med det utøve mer seksuell makt over svake menn. Det andre som skjer er at eldre kvinner lettere kan konkurrere med yngre kvinner, slik at den interne maktbalansen mellom disse kvinnene blir litt anderledes. Om dette kan kalles frigjøring vet jeg ikke, personlig tror jeg vel heller at det holder kvinner utseendefokusert alt for lenge og at det ville vært bedre for dem om de rett og slett bare tapte kampen mot alderen tidligere slik at de kunne gi opp det prosjektet og fokusert på andre ting enn å prøve å holde ut litt lengre i jaget om å være ung og vakker. Blir litt som det med at hvis du eier for mange ting ender tingene opp med å eie deg. En vakker kvinne som er desperat etter å beholde skjønnheten når den begynner å forsvinne blir nok mer en slave enn hun blir fri. 2
Polyester Skrevet 23. oktober 2021 #16 Skrevet 23. oktober 2021 Plastisk kirurgi og andre skjønnhets-inngrep er det motsatte av kvinnefrigjøring. Plastiske inngrep er aldri feministisk. Det opprettholder standarden om at å være ung, tynn og ha "hvite" trekk (som man kan oppnå ved feks inngrep som injeksjoner og neseoperasjon) er den ultimate skjønnhetsstandarden. Usikkerheten som stammer fra skjønnhetsidealene forsvinner ikke ved at inngrep blir mer tilgjengelig og flere får det, det er bare som et plaster på et kjøttsår. Denne usikkerheten kan ikke forsvinne før vi dekonstruerer og river ned de typiske skjønnhetsidealene. Når kvinner virkelig blir verdsatt akkurat som de er, gamle eller hva ellers som skulle vike fra ideale, først da blir de mer fri. 7
Adrenalina1 Skrevet 28. oktober 2021 #17 Skrevet 28. oktober 2021 Kipling skrev (På 23.10.2021 den 19.53): Kvinnefrigjøring? Hva i all verden er det kvinner må frigjøres fra? Sitter de i fengsel? Tja... botox har vel to effekter. Det gjør at flere kvinner ser vakrere ut enn de ellers ville, og kan med det utøve mer seksuell makt over svake menn. Det andre som skjer er at eldre kvinner lettere kan konkurrere med yngre kvinner, slik at den interne maktbalansen mellom disse kvinnene blir litt anderledes. Om dette kan kalles frigjøring vet jeg ikke, personlig tror jeg vel heller at det holder kvinner utseendefokusert alt for lenge og at det ville vært bedre for dem om de rett og slett bare tapte kampen mot alderen tidligere slik at de kunne gi opp det prosjektet og fokusert på andre ting enn å prøve å holde ut litt lengre i jaget om å være ung og vakker. Blir litt som det med at hvis du eier for mange ting ender tingene opp med å eie deg. En vakker kvinne som er desperat etter å beholde skjønnheten når den begynner å forsvinne blir nok mer en slave enn hun blir fri. Vi må frigjøres fra menns tyranni. 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #18 Skrevet 28. oktober 2021 Botox er det motsatte av kvinnefrigjøring. Anonymkode: 66457...31c 8
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #19 Skrevet 28. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 14.10.2021 den 7.24): Å fylle seg selv med giftstoffer fordi utseende er den eneste tingen man blir vurdert på som kvinne, er vel det motsatte av kvinnefrigjøring. Anonymkode: 0ed39...41a Enig. Selv skal jeg ikke gjøre en dritt. Kun leve sunt, for å holde meg frisk og glad. Skal aldri farge håret heller. De grå får bare komme når de kommer. Det driter jeg i 🙂 Anonymkode: c2779...99f 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2021 #20 Skrevet 28. oktober 2021 Veldig mange menn bruker også botox. Det er ikke pent med menn med dype rynker. Menn med rynker ser skrøpelige ut. Syvende far i huset, liksom. Anonymkode: 25521...843 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå