Gå til innhold

Hvordan merker dere bruksenhetsnummer på inngangsdøra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har flyttet inn i en ny leilighet og bodd der i over et år, men ingen her har giddet å merke dørene våre med bruksenhetsnummer. Ikke tiltakshaver, styret, osv. Så jeg tar det som om jeg som privatperson skal være ansvarlig merke døra? Det har allerede oppstått farlige situasjoner hvor nødetatene (ambulanse) ikke finner frem til rett dør. Derfor har jeg bestemt meg for å merke min egen dør, men hvis det skal være slik så vil det bety at mange ikke kommer til å tenke på eller gidde å merke døra.Oog det er veldig uansvarlig lover at det ikke stilles noen sanksjoner eller krav til merking av dører. Vi bor altså i et u-land uten fungerende adresseringssystem?

Hvordan markerte dere inngangsdørene til din leilighet? Bestilte dere klistremerke? Hvor fra? Var det bra kvalitet? Takk!

Matrikkelforskriften § 57.Skilting sier

3) Eier, fester, beboer eller tiltakshaver skal merke bruksenhet som er tildelt egen offisiell adresse, med bruksenhetsnummeret. Merket skal settes synlig på eller ved inngangsdøren for bruksenheten. Er en bruksenhet merket i samsvar med tidligere regelverk, behøver ikke denne merkingen endres.

bruksenhetsnummer.png

Anonymkode: 7ef15...e64

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har slike metallskilt som henger på døra til leiligheten, f.eks leilighet H0666.Har ikke adressen på døra, adressen vet de jo hvis de er utenfor døra mi. 😄 

Hos en venninne av meg som bor i en blokk som er fylt opp av studenter så har de bare klistermerke med nummer på, er ikke alle som har det heller er lite som blir gjort i den blokka. :P 

Bor du i en helt ny blokk med nytt styre som ikke helt vet hva som er vanlig eller gir de bare faen? Du kan jo skrive en mail til styret angående dette, eventuelt ta det opp som sak til neste styremøte.

Skrevet

Hm, her står bruksnummeret på en klistrelapp inni dørkarmen liksom, så man ser den bare når døra står åpen...

Må slikt merkes på utsida? Ingen i sameiet her har det, og synes å huske at minimalt av de blokkene jeg har vært innom i Oslo har det heller. Navneskilt kanskje, men bruksnummeret er ikke vanlig å se. 

Anonymkode: f6956...3a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...