Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man dater kvinne(r). Det er vel min sak?

Kan jeg forvente generelt ryddige spørsmål, eller kan det være mer alt på bordet spørsmål?

Anonymkode: 87ea0...799

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sivilstatus og kjønn på partner er noe jeg pleier å spørre om når jeg intervjuer. Ønsker et helhetlig bilde av den jeg skal ansette.

Anonymkode: 08363...f66

• Liker 1
Skrevet

Har kun fått spørsmål om jeg er gift eller har samboer, aldri noe mer om min sivilstand.

Hadde jeg blitt spurt om seksuell legning eller kjønn på partner hadde jeg pent og pyntelig svart at det faktisk ikke er lov spørre om. 

Anonymkode: 1144a...35c

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Sivilstatus og kjønn på partner er noe jeg pleier å spørre om når jeg intervjuer. Ønsker et helhetlig bilde av den jeg skal ansette.

Anonymkode: 08363...f66

Håper du blir rapportert til arbeidstilsynet. 

Anonymkode: 4bfbb...09e

• Liker 16
Skrevet

Jeg håper å kunne fokusere på det jeg kan og ikke bli evaluert på hjemmebane. 

Anonymkode: 87ea0...799

• Liker 1
Skrevet

Legning skal holdes utenfor, likeledes er graviditet/planer om heller ikke lov å spørre om. Men hvis en blir bedt om å fortelle litt om seg selv, er det kanskje naturlig å nevne om en er gift/samboer og om en har barn, men en må ikke. 

Anonymkode: 9fa7d...5a3

• Liker 2
Skrevet

Jeg skriver faktisk to linjer om sivilstatus nederst på søknadsbrevet mitt jeg. Jeg fikk barn tidlig, så det er et stort pluss for meg at jeg har tenåringer når andre jevnaldrende kan mistenkes for å bli gravide. 

Det sier også mye om meg som person og arbeidskapasiteten min, jeg hadde to år med barnehagebarn, full jobb og kveldsstudier. Så selvfølgelig bruker jeg det for å selge meg inn når jeg jobber i en mannsdominert bransje!

Skrevet

Har aldri opplevd at sivilstatus blir spurt om under intervju? Det er jo helt irrelevant i grunn. Det er helt greit å ha med i CV/søknad om man vil, men ikke et krav. 

Intervjuere som begynner å spørre og grave i slike ting kan ta seg en bolle.

Anonymkode: abe6f...e7c

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke lov til å spørre om seksuell legning, men det er lov til å spørre om sivilstatus. 

Anonymkode: 9e458...533

Skrevet

Vi spør som regel om sivilstatus, ikke fordi det er så fryktelig interessant, men for å danne oss et helhetsbilde av personen. 

Anonymkode: 32d40...579

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...