AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #1 Skrevet 13. oktober 2021 Jeg er 160 høy og 57 kilo. For mange pr siden sluttet jeg å handle på HM forsi størrelsene der var svært misvisende i mine øyne. Jeg måtte opp i L og XL uansett hvilke type klær jeg prøvde. i går var jeg innom HM igjen for første gang på mange, mange år og prøvde en genser i str S som jeg vanligvis bruker, men jeg druknet i den. Selv XS var for stort. har HM endret størrelsene sine nå? Er det trygt å handle der igjen uten at det trigger til dårlig kroppsbilde? (Jeg er ikke så nærtagende altså, for meg var det bare en prinsippsak å slutte å handle der, for unge jenter kan faktisk få dårlig selvtillit av slikt) Anonymkode: a7089...ec2 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #2 Skrevet 13. oktober 2021 Min erfaring er at størrelsene deres er «all over the place», og har man funnet et plagg i M som passer perfekt, kan det være at et annet tilsynelatende tilsvarende plagg er mindre/større i størrelsen. Det eneste jeg syntes var konsistent mtp. størrelse var barneklær, da det var aktuelt å handle der. Anonymkode: 0d2f9...2a5 6
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #3 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Min erfaring er at størrelsene deres er «all over the place», og har man funnet et plagg i M som passer perfekt, kan det være at et annet tilsynelatende tilsvarende plagg er mindre/større i størrelsen. Det eneste jeg syntes var konsistent mtp. størrelse var barneklær, da det var aktuelt å handle der. Anonymkode: 0d2f9...2a5 Enig. Mitt inntrykk er også at HM er all over the place med størrelsene deres. De har en egen "avdeling" med klær for tenåringer, men disse klærne er ofte blandet med de andre avdelingene for barnetøy. Plukker man tøy herfra så kan man fort få en overraskelse. Det er også moderne med oversized for tiden og da lages det plagg som er oversized, men i f.eks. størrelse XS for at dem som bruker XS til normalt ikke skal finne klær i L eller XL for oversize looken Jeg bruker XS til normalt og spesielt når det kommer til trusene deres så har jeg problemer. Noen av trusemodellene sitter som støpt eller grenser litt for store i XS, mens andre ser ut som noe som kun ville passet små jenter (noe som er synd for disse får man ikke returnert) Anonymkode: 50e94...602 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #4 Skrevet 13. oktober 2021 Min opplevelse er at de er ganske jevne. Jeg bruker så å si alltid de samme størrelsene der. Opplever klærne som litt store, men ikke veldig. L.O.G.G. og særlig Divided er gjerne litt mindre enn hovedlinjen. Anonymkode: 2fc38...839
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #5 Skrevet 13. oktober 2021 Kjøper mye derfra. Størrelsene er som flere sier all over. Noen ganske ganske passe, andre for stort eller for lite. Anonymkode: 09b35...ddb
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #6 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er 160 høy og 57 kilo. For mange pr siden sluttet jeg å handle på HM forsi størrelsene der var svært misvisende i mine øyne. Jeg måtte opp i L og XL uansett hvilke type klær jeg prøvde. i går var jeg innom HM igjen for første gang på mange, mange år og prøvde en genser i str S som jeg vanligvis bruker, men jeg druknet i den. Selv XS var for stort. har HM endret størrelsene sine nå? Er det trygt å handle der igjen uten at det trigger til dårlig kroppsbilde? (Jeg er ikke så nærtagende altså, for meg var det bare en prinsippsak å slutte å handle der, for unge jenter kan faktisk få dårlig selvtillit av slikt) Anonymkode: a7089...ec2 Vi har mye oversized nå til høsten, spesielt klærna som er ved inngangspartiet på dameavdelingen. - Ansatt h&m Anonymkode: e53a4...d33
Gjest rampenissen72 Skrevet 13. oktober 2021 #7 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er 160 høy og 57 kilo. For mange pr siden sluttet jeg å handle på HM forsi størrelsene der var svært misvisende i mine øyne. Jeg måtte opp i L og XL uansett hvilke type klær jeg prøvde. i går var jeg innom HM igjen for første gang på mange, mange år og prøvde en genser i str S som jeg vanligvis bruker, men jeg druknet i den. Selv XS var for stort. har HM endret størrelsene sine nå? Er det trygt å handle der igjen uten at det trigger til dårlig kroppsbilde? (Jeg er ikke så nærtagende altså, for meg var det bare en prinsippsak å slutte å handle der, for unge jenter kan faktisk få dårlig selvtillit av slikt) Anonymkode: a7089...ec2 Størrelsene er misvisende. Noen klær er enorme i L, mens andre er bittesmå. Anbefaler å dra fysisk i butikk hvertfall, online er sjangsespill.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå