Gå til innhold

Kjæresten har ikke tatt vare på bursdagskort fra meg, men slengt det på gulvet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjæreste og særboer hadde rund dag nå nylig, og jeg ga han en veldig fin og dyr gave.

Siden han har små barn som jeg tenkte kom til å lese bursdagskortet fra meg, så skrev jeg et ganske nøkternt bursdagskort.

Ikke så mye kjærlighetserklæringer eller superlativer, siden jeg også er litt usikker på hans følelser for meg for tiden.

Da han åpnet gaven og leste kortet var det ingen reaksjon i hans ansikt, heller ikke et takk eller jubel over den flotte gaven fra meg.

Nå i dagene etterpå har kortet fra meg falt fra bordet og ned på gulvet, mens kortet fra barna hans og fra en venninne som jeg ikke kjenner, har han lagt i en skuff der han oppbevarer ting han er redd for.

Kortet fra venninnen var skrevet veldig pompøst der hun siterte et dikt og skrev hvilken fantastisk person han er og god venn.

Jeg kikket i denne skuffen i dag og ble skikkelig lei meg da jeg så at barnas kort og venninnens kort ligger der, mens mitt bursdagskort ligger på gulvet.

Jeg spurte han om han ikke likte gaven fra meg siden han ikke sa takk og ikke viste noe entusiasme da han fikk det, og da sa han at han likte gaven.

Jeg sa at jeg trodde han ikke likte gaven siden kortet har ligget på gulvet en ukes tid, og så sa jeg at jeg skrev et såpass nøkternt og kjedelig kort siden regnet med at barna han skulle lese det eller det skulle stå oppe på hyllen sammen med andre bursdagskort og da kunne jeg ikke skrive så mye "på kanten".

Da svarte han meg ikke i hele tatt men sa at jeg er så negativ.

Han svinger veldig i følelser han viser meg synes jeg, derfor klarte jeg ikke å skrive i bursdagskortet hvor høyt jeg elsker han, og skrive litt sånn griseprat vi ofte gjør til hverandre osv.

Er jeg veldig sensitiv nå eller er det han som er uhøflig?

Anonymkode: 508a7...0da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan  jo ha falt ned fra hyllen, ungene kan ha lekt med det, det er mange andre muligheter enn at det har blitt slengt på gulvet, hvis du ikke selv så at han slag det på gulvet da.

Anonymkode: 9510e...b88

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kan  jo ha falt ned fra hyllen, ungene kan ha lekt med det, det er mange andre muligheter enn at det har blitt slengt på gulvet, hvis du ikke selv så at han slag det på gulvet da.

Anonymkode: 9510e...b88

Kortet har falt ned fra et bord sammen med barnas kort, men barnas kort ble lagt i skuffen, men mitt ble liggende igjen på gulvet og fikk ikke komme opp i skuffen.

Jeg tror han tenker at kortet mitt var såpass nøkternt og kjedelig at det ikke var noe å ta vare på

Ts

Skrevet (endret)

Dette tenker jeg er å overtolke ting litt. At et kort havnet på gulvet og ikke umiddelbart plukkes opp og får en hedersplass kunne fint skjedd her og. Uten at det kortet egentlig var noe mindre stas å få enn de andre. 

At gaven er dyr er forsåvidt heller ikke så relevant - selv om den var dyr kan du jo ha bomma på hva som passer HAN ønsker seg eller trenger? Det er jo ikke noe automatikk i at man skal sette MER pris på en gave fordi den har kostet mange penger. 

Endret av Splittbinders
  • Liker 13
Skrevet
Splittbinders skrev (1 minutt siden):

Dette tenker jeg er å overtolke ting litt. At et kort havnet på gulvet og ikke umiddelbart plukkes opp og får en hedersplass kunne fint skjedd her og. Uten at det kostet egentlig var noe mindre stas å få til enn de andre. 

At gaven er dyr er forsåvidt heller ikke så relevant - selv om den var dyr kan du jo ha bomma på hva som passer HAN ønsker seg eller trenger? Det er jo ikke noe automatikk i at man skal sette MER pris på en gave fordi den har kostet mange penger. 

Han fikk en opplevelse i gave, og opplevelsen er noe han har gjort før for mange år siden og som han har snakket om i åresvis at han kunne tenkt seg å gjøre igjen.

Ts

Skrevet

For en reaksjon fra deg da - kortet fra venninnen var personlig og med et dikt. Da betydde det selvsagt mer. Ditt var kort og konsist, mer et vanlig til/fra kort. Sånne sparer man jo ikke på. 

Jeg skjønner ikke hvorfor su mener han skulle ta vare på et nøkternt og enkelt kort, bare fordi det var fra deg?

Anonymkode: f45fb...403

• Liker 17
Skrevet

Sikker på at ikke jevnt over er overtenkende og krevende? Har en følelse av at du har sett kortet ligge i en uke for å kunne lage en større sak enn nødvendig av dette. Mulig jeg bommer. At barna sitt kort er viktig er en selvfølge. Ingen oppegående foreldre hadde kastet eller rotet bort det.

• Liker 8
Skrevet

Du skriver at han hverken viste følelser eller takket for gaven. Det samt at han lar kortet ligge henslengt på gulvet, viser at han enten var totalt misfornøyd med gaven eller er følelsesmessig frakoblet deg etter min mening. Siden gaven var noe han har uttrykt at han liker, er det trolig det siste som er mest nærliggende. Iallefall når du samtidig skriver at han er negativt i sitt følelsesuttrykk overfor deg. 

Forøvrig er det veldig spesielt at en voksen person ikke takker for gaver man får. Det sier veldig mye om personen for meg.

• Liker 24
Skrevet
Ulven skrev (2 minutter siden):

Du skriver at han hverken viste følelser eller takket for gaven. Det samt at han lar kortet ligge henslengt på gulvet, viser at han enten var totalt misfornøyd med gaven eller er følelsesmessig frakoblet deg etter min mening. Siden gaven var noe han har uttrykt at han liker, er det trolig det siste som er mest nærliggende. Iallefall når du samtidig skriver at han er negativt i sitt følelsesuttrykk overfor deg. 

Forøvrig er det veldig spesielt at en voksen person ikke takker for gaver man får. Det sier veldig mye om personen for meg.

Ja Jeg mistenker at han begynner å bli ferdig med forholdet, selv om han mange dager både kysser og klemmer på meg og liker å ha sex med meg.

Jeg ga han et fallskjermhopp i 40 års presang, og han beveget ikke på en muskel i ansiktet eller sa takk.

Ikke rart jeg ble lei meg

Ts

• Liker 7
Skrevet (endret)

Hva med å snakke MED kjæresten din om din usikkerhet heller enn å spørre ett forum av mennesker som garantert ikke vil gi deg det du trenger? 
Det kan være du overreagerer..
Det kan være han ble skuffet over det "nøytrale" kortet.. 

Det kan egentlig bare han svare på.. 

Endret av Carrot
  • Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja Jeg mistenker at han begynner å bli ferdig med forholdet, selv om han mange dager både kysser og klemmer på meg og liker å ha sex med meg.

Jeg ga han et fallskjermhopp i 40 års presang, og han beveget ikke på en muskel i ansiktet eller sa takk.

Ts

Jeg hadde spurt han rett ut om forholdet. For meg høres det ut som han jobber seg ut, men innimellom har gode øyeblikk og dager. Mange som bruker den strategien.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts

Nei, at han ikke takket eller viste takknemlighet er sært og er helt klart lov å bli lei seg for. Men det er jo noe helt annet enn at han ikke sparte på et helt enkelt og nøkternt kort.

Anonymkode: f45fb...403

• Liker 9
Skrevet
Macro skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde spurt han rett ut om forholdet. For meg høres det ut som han jobber seg ut, men innimellom har gode øyeblikk og dager. Mange som bruker den strategien.

Er så redd for svaret jeg får, og tenker ofte jeg overtenker hvordan han er.

Elsker han overalt på jord og kan ikke forstå hvordan jeg skal leve uten han i livet mitt

Ts

Skrevet
Ulven skrev (14 minutter siden):

Tenkte nøyaktig det samme som deg. 

Anonymkode: 51215...4a1

Skrevet

Utifra alt det du skriver så virker det for meg som om han enten er opptatt med noe annet eller at han har mista interessen helt. Beklager om det er vondt å lese, men åpn opp øynene litt og les over hva du har skrevet selv. Er ikke så vanskelig å forstå dette. Du fortjener mye bedre enn det der!

Anonymkode: 51215...4a1

• Liker 8
Skrevet

Spør han om noe langt frem i tid, hvor svaret viser om du er med i bildet eller ikke.

Er han generelt kald eller kjærlig i forholdet? Henger du deg opp i bursdagsgaven og -kortet? Eller er dette bare dråpen som fikk begeret til å renne over?

Anonymkode: b8b22...7cf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spør han om noe langt frem i tid, hvor svaret viser om du er med i bildet eller ikke.

Er han generelt kald eller kjærlig i forholdet? Henger du deg opp i bursdagsgaven og -kortet? Eller er dette bare dråpen som fikk begeret til å renne over?

Han er mye kjærlig til meg og gjør mange ting er meg uten at jeg spør han om det.

Vi er ikke så flinke til å si til hverandre at vi er glade i hverandre / elsker hverandre, men både han og jeg viser dem med handlinger.

Ts

Skrevet

Fortsettelse.

Angående å spørre om ting frem i tid. Jeg var full i PMS. Og hormonene mine var overbevist om at NÅ var samboeren min på randen til å slå opp. Og så plutselig begynner han å snakke om ferien neste år 🤦‍♂️ Da kjente jeg på lettelsen, så på kalenderen, og skjønte at det var mensen som var på vei

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde bare plukket opp kortet selv og lagt det I skuffen

Anonymkode: 8fe58...992

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde bare plukket opp kortet selv og lagt det I skuffen

Anonymkode: 8fe58...992

Det hadde jeg ikke fått meg til å gjort, da jeg ikke visste hvilken type skuffe et var før i dag da jeg så det var der han lagrer små skatter fra barna, bilder av moren som er død og andre viktige ting fra livet sitt.

Jeg har fortalt han at jeg er skuffet over at kortet har ligget på gulvet en uke, og at jeg lurer på hvorfor.

Vi bor ikke sammen så jeg vil ikke ha på meg at jeg roter rundt i hans skuffer.

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...