Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere som er hjemme i permisjon aldri på TVen når baby er våken?

Anonymkode: 11411...125

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, aldri likt å ha tv stående på og synes ihvertfall det er en uting med baby i hus. 

Anonymkode: 3575c...1a3

• Liker 3
Skrevet

Nei, har ikke TV.

Hender jeg ser på NRK eller youtube, men liker ikke å "la det stå på" i bakgrunnen uten at jeg aktivt følger med på programmet.

Anonymkode: 112b3...acc

• Liker 1
Skrevet

Nei, med mindre ungen har sovnet ved puppen og jeg benker meg foran en serie jeg vil se på, mens ungen sover på meg pga klistremerke.

Har aldri tv-en bare stående på.

Anonymkode: 73d20...488

• Liker 3
Skrevet

De første månedene hadde ungen kolikk og lå konstant på puppen. Da så jeg mye på TV, ungens ansikt var jo uansett vendt andre veien og hn sov mye av og på. Når hn ble større og begynte å bevege seg rundt, kuttet jeg ut TV når hn var våken. Kunne se på TV når hn hadde dupp og sammen med barnefar på kvelden når barnet var lagt.

Anonymkode: fdbf6...9f4

• Liker 2
Skrevet

Hehe, elsker KG.

Her sto TVen på halve dagen sikkert. Jeg så masse serie mens jeg ammet. Baby lå aldri slik at hun kunne få med seg noe, og øyekontakt fikk vi nok av, jeg ser ikke på TVen konstant bare fordi den er på. Hva annet skulle jeg gjort med babyen klistret på meg? Stirret inn i en vegg? Babyer sover (eventuelt gråter, men det er en annen sak) 90% av tiden den første tiden. 

Det sagt, jeg hadde etterhvert en aktiv barselgruppe så vi var masse ute og fartet, gikk turer både med vogn og bæretøy (prima nærhet), dro mye på besøk til mamma eller svigers og så videre. 

Anonymkode: 86471...961

• Liker 20
Skrevet

Jeg har ikke født ennå men jeg håper da jeg får sett litt på TV i permisjonen 😄 

Jeg har aldri TV bare på om ingen ser på den, men hender jo ofte at jeg ser på TV med ett øye mens jeg spiller på mobilen med det andre. Tenker mobilen får erstattes av sovende baby her da (håper den sover litt, hvis ikke får jeg finne på noe annet)

(Ser bare strømmetjenester og Youtube på TV men jeg kaller det å se på TV)

Anonymkode: feac7...e99

• Liker 5
Skrevet (endret)

Så på tv i permisjonen ja. Ikke hele dagen, men litt her og der. Prøvde å ha tv av noen dager, men jeg kjedet vettet av meg. Ser fortsatt på tv av og til selv om gutten våres på 1 år er våken. Han liker å leke for seg selv og undersøke ting, og han er ikke interessert i å se på tv selv om det står på. Når det er sagt så følger jeg/vi alltid med på hva han gjør for noe, og vi gir han oppmerksomhet med jevne mellomrom. Vi responderer på det han sier, klapper i hendene hvis han klappet i hendene, viser han de tingene han peker på, gir han ros, leker litt med han etc. 

Endret av tussi84
  • Liker 6
Skrevet
tussi84 skrev (8 minutter siden):

Så på tv i permisjonen ja. Ikke hele dagen, men litt her og der. Prøvde å ha tv av noen dager, men jeg kjedet vettet av meg. Ser fortsatt på tv av og til selv om gutten våres på 1 år er våken. Han liker å leke for seg selv og undersøke ting, og han er ikke interessert i å se på tv selv om det står på. Når det er sagt så følger jeg/vi alltid med på hva han gjør for noe, og vi gir han oppmerksomhet med jevne mellomrom. Vi responderer på det han sier, klapper i hendene hvis han klappet i hendene, viser han de tingene han peker på, gir han ris, leker litt med han etc. 

Det var dette jeg lurte på, om det er greit å ha TVen på nå og da i bakgrunnen. Mens baby uansett leker i gymmen og ikke ser på TVen. Jeg sliter med å tro på at alle mødre har TVen av hele dagen baby er våken. 

• Liker 4
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker said:

Har dere som er hjemme i permisjon aldri på TVen når baby er våken?

Jo :) Vi har en storesøster som får lov å se på barne-TV, og når det er fotballkamp eller nyheter man vil følge med på står det på, uansett om baby er våken eller sover :) Babyen ligger da i babygymmen, på fanget vårt og leker eller er i et annet rom så det er jo null problem mener jeg! 

Jeg har forøvrig en baby som elsker å sove på brystet mitt, så det blir en del timer på sofaen med TVen på mens baby sover :) Jeg liker å gå tur også og har aktive hobbyer, utendørs, men selv om jeg gjerne treffer venninner en gang i uka er jeg ikke så veldig sosial av meg. Så etter noen timer ute er det deilig å bare sitte i sofaen resten av dagen nå som det er høst. Har aldri tid til å bare sitte i sofaen og se på det jeg vil se på TV til vanlig, så nyter dette! 🥰

Anonymkode: 3ee94...d11

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Nei, aldri likt å ha tv stående på og synes ihvertfall det er en uting med baby i hus. 

Så du ser ALDRI på TVen mens baby er våken? Ikke en nyhetssending, en liten YouTube video,nada? Hva gjør du hele dagen da? 

• Liker 5
Skrevet

Så på tv de første månedene mens jeg ammet eller klistremerkebabyen min sov på meg. Etter ca tre måneder begynte han bli nysgjerrig og snudde seg etter lyset fra skjermen og da kuttet jeg ut tv-tittinga. Nå er tv kun på om kvelden etter at han sover søtt i senga, aldri ellers. Prøver også å legge bort mobil på dagtid bortsett fra under dupper selvfølgelig, men det er litt verre…

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Så du ser ALDRI på TVen mens baby er våken? Ikke en nyhetssending, en liten YouTube video,nada? Hva gjør du hele dagen da? 

Nei, så aldri på tv. Nå er sønnen vår snart 2 år og vi har fortsatt ikke tv på i helgene eller om ettermiddagene. 

Rydder, leker, leser bok, strikker... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Nei, så aldri på tv. Nå er sønnen vår snart 2 år og vi har fortsatt ikke tv på i helgene eller om ettermiddagene. 

Rydder, leker, leser bok, strikker... 

Du er veldig flink! 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser nesten ikke på tv i permisjon når han er våken. Men hvis det skjer så ligger han i lekegrinda og kan ikke se TVen. Men jeg hører nesten konstant på lydbok. Gjorde det samme med eldste 🙂

Anonymkode: c25a7...f85

Skrevet

Så masse tv da jeg var i permisjon, men hadde baby plassert slik at tv var utenfor hennes synsfelt.

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Er det virkelig så sjokkerende at noen ikke ser på tv i løpet av en dag? 😛  

Anonymkode: 98419...5de

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er veldig flink! 

Ja, det synes jeg faktisk 😉 Altfor mange foreldre sitter passiv foran tv, og oppdrar unger til å sitte like passiv. Sier ikke at litt tv er skadelig, men å gjøre det til en vane å ha på i bakgrunnen er en fryktelig uvane. 

• Liker 1
Skrevet

Ja, var jo låst til sofaen mens baby sov og ammet om hverandre i månedsvis. Og null kontakt med andre. Hadde blitt komplett sprø om jeg ikke hadde sett litt serie. 

Anonymkode: 374fc...e80

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hehe, elsker KG.

Her sto TVen på halve dagen sikkert. Jeg så masse serie mens jeg ammet. Baby lå aldri slik at hun kunne få med seg noe, og øyekontakt fikk vi nok av, jeg ser ikke på TVen konstant bare fordi den er på. Hva annet skulle jeg gjort med babyen klistret på meg? Stirret inn i en vegg? Babyer sover (eventuelt gråter, men det er en annen sak) 90% av tiden den første tiden. 

Det sagt, jeg hadde etterhvert en aktiv barselgruppe så vi var masse ute og fartet, gikk turer både med vogn og bæretøy (prima nærhet), dro mye på besøk til mamma eller svigers og så videre. 

Anonymkode: 86471...961

Elsker KG fordi du blir krenka innerst inne?

Anonymkode: 73d20...488

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...