AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #1 Skrevet 13. oktober 2021 Jeg har to svigerinner fra helvetet De er gift inn i familien og er ofte på besøk hos oss(jeg bor fortsatt hjemme på grunn av alder). Når jeg ikke er tilstede snoker de rundt i rommet mitt. Dette vet jeg at de gjør fordi jeg kommer hjem til åpent skap/ smykke skrin de dagene de er hjemme. Hun ene kjøper ofte kopi av alt det jeg har, kjøper jeg en ny bluse og hun ser det i skapet så ser jeg plutselig at klærne mine har blitt rotet med, og noen dager senere ser jeg at hun kjøper samme type bluse. Det mest ubehagelige er når jeg er tilstede fordi da går de i direkte angrep mot meg, hvor de prøver å rakke ned på alt fra utsende mitt til hvordan jeg snakker. Disse damene er 10+ år eldre enn meg. Jeg lurer på om noen her har opplevd det samme, eller om dere har råd til hvordan håndtere slike mennesker. I det siste har jeg begynt å være frekk tilbake og rive dem ned med ord når de prøver seg, men dette blir bare slitsomt i lengden. Anonymkode: 118c1...127
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #3 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har to svigerinner fra helvetet De er gift inn i familien og er ofte på besøk hos oss(jeg bor fortsatt hjemme på grunn av alder). Når jeg ikke er tilstede snoker de rundt i rommet mitt. Dette vet jeg at de gjør fordi jeg kommer hjem til åpent skap/ smykke skrin de dagene de er hjemme. Hun ene kjøper ofte kopi av alt det jeg har, kjøper jeg en ny bluse og hun ser det i skapet så ser jeg plutselig at klærne mine har blitt rotet med, og noen dager senere ser jeg at hun kjøper samme type bluse. Det mest ubehagelige er når jeg er tilstede fordi da går de i direkte angrep mot meg, hvor de prøver å rakke ned på alt fra utsende mitt til hvordan jeg snakker. Disse damene er 10+ år eldre enn meg. Jeg lurer på om noen her har opplevd det samme, eller om dere har råd til hvordan håndtere slike mennesker. I det siste har jeg begynt å være frekk tilbake og rive dem ned med ord når de prøver seg, men dette blir bare slitsomt i lengden. Anonymkode: 118c1...127 Låse døren til rommet ditt? Anonymkode: 50ef0...71f 7
Gjest Rosendahl Skrevet 14. oktober 2021 #4 Skrevet 14. oktober 2021 Eller hengelås på skap og skuffer.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #5 Skrevet 14. oktober 2021 Ville også låst døra om mulighet. Konfronter de, sikker på at de ikke hadde likt at du gjorde det hos de. Er ikke greit å gå inn på andres rom Anonymkode: b7440...089 3
BobbySocks Skrevet 14. oktober 2021 #6 Skrevet 14. oktober 2021 Lås døra. Gå når de starter å snakke dritt til deg. 2
Carrot Skrevet 14. oktober 2021 #7 Skrevet 14. oktober 2021 Dra på skuldrene når de setter i gang og gå derfra, du vet typ bitchface skuldertrekk.. Lås døren til rommet ditt og gi faen.. Hvis de er fjortiss får du være den voksne. Noen er bare usikre.. Hev deg over det så lenge du klarer. Men om du ikke klarer ignorere og føler du må si fra gjør det kort, og brutalt - ala; jeg snoker i allefall ikke i andres privte greier, eller er du så usikker at du må angripe de som er yngre enn deg med verdens søteste smil..
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #8 Skrevet 14. oktober 2021 Lås på døra. Kjøp hengsel og skru opp eller sett i sikkerhetslås i nøkkelhullet. Anonymkode: eee94...308 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #9 Skrevet 14. oktober 2021 Lås soveromsdøren din. Mtp på hvordan de snakker til deg, så har du noen alternativer. Skjer dette imens andre er tilstede? Du kan svare: 1: "Det synes jeg ikke var noe fint sagt. Hvorfor sier du slik til meg? "(du tar voksenansvaret for hvordan det er greit å snakke til andre, når de oppfører seg dust) 2: "Hva mener du med det?" (tving dem til å gå ned i detaljene på det som var ment som et kjapt stikk - over tid kan få dem til å innse at det ikke er verdt det, de slipper ikke unna) 3: "Du er for gammel til å oppføre deg fjortiss, ass. Du har mistet grepet." (hånlig, shame dem til å slutte, kan være konfliktøkende) 4: Reis deg opp og gå. Viser at du ikke gidder tullet deres. Når de kommer i kopiklær, kan du jo si noe "du så jeg hadde den blusen ja, visste ikke du var så stor fan av meg, du er jo ofte negativ til meg" Siste mulighet, men det er stygt da, er å si at den blusen kler du ikke, du er for gammel/feil kroppsfasong/for tykk/for små/store pupper. Hvis det å være slem tilbake kan hjelpe. Det sier jeg bare fordi noen folk går etter dem de oppfatter som svake/sjenerte/medgjørlige. Det som hjelper da er å vise tydelig og høylytt at man ikke er noe enkelt offer, ved å dra på hardt én gang så det huskes. Anonymkode: 844ab...3ac 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå