AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #1 Skrevet 13. oktober 2021 Dere som har studert og er ferdig med utdanningen hvor lenge gikk dere før dere fikk jobb? Har noen av dere vært arbeidsledige i tiden etter at studiene var ferdige? En annen ting, hvis man har vært student på heltid uten jobb ved siden av, ser dere på dere selv som arbeidsledige eller studenter da? Anonymkode: cbe55...12f
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #2 Skrevet 13. oktober 2021 Studerer du på heltid så er du student, ikke arbeidsledig. Anonymkode: bfcd1...ba1 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #3 Skrevet 13. oktober 2021 Jeg studerer på heltid og jobber, men jeg hadde nok sett på meg selv som arbeidsledig dersom jeg ikke hadde jobben. Men det går jo an å se på seg selv som student og arbeidsledig? Arbeidsledig er et ord jeg bruker ifm jobb, og har man ikke jobb, så er man arbeidsledig. Det er ikke det samme som at man ikke er sysselsatt. Anonymkode: 1cee3...3c3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #4 Skrevet 13. oktober 2021 Hvis man er ferdig med studiene og søker jobb så er man arbeidsledig, ikke lenger student. Men man kan vel melde seg på et nettstudium som man tar sånn halvhjertet med minst mulig innsats mens man fortsetter å lete etter jobb. Hvis du vil ha status som student fortsatt mener jeg. Men snakk med veiledere/karriererådgiver/karrieresenter/karrierementor og hva de nå kaller seg på studiestedet (som mange kanskje alle høyskoler/universiteter har) for å få tips rundt din situasjon. Eller snakk med NAV. Anonymkode: 2093a...63a
SamsungDayla Skrevet 13. oktober 2021 #5 Skrevet 13. oktober 2021 En tips jeg kan gi er å søke på jobb høst-semesteret 5-året. Samt ha en plan B, som er utveksling, til våren etter. Hvis du ikke får jobb etter å ha søkt hele høst-semesteret, så er det lurt å gå på utveksling og komme tilbake og fullføre masteren neste høst. Du vil dermed ikke ha hull i CVen etter endt utdanning tenker jeg, og du har ihvertfall noe å gjøre. Du blir ferdig til vinteren med masteren og kanskje færre å konkurrere med. Pluss du har erfaring fra utlandet, som kan være et pluss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå