Gå til innhold

Er barnefar med på svangerskapskontrollene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det hos dere, er barnefar med på alle kontroller og ultralyder?

Anonymkode: 5572a...3ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Det føltes helt unødvendig for oss begge. Han var med på ultralydene (hadde 3 stk), og så var han med på den svangerskapskontrollen hvor vi snakket om fødsel. Den siste var det helst jeg som ønsket at han var med på, så han fikk et innblikk i hva jeg skulle gjennom. 

• Liker 3
Skrevet

Nei. Han var med på den første og på den da vi fikk vite kjønn, men ellers har jeg dratt alene.

Han har ikke mulighet til å ta seg fri fra jobb så ofte, så da er det naturlig at jeg drar aleine. 

Anonymkode: 0560d...af8

• Liker 3
Skrevet

Nei, han var med på ultralyder og den der jordmor snakket om fødsel.

Anonymkode: f65a6...fe5

• Liker 1
Skrevet

Han var med på ultralyden, resten var han ikke med på.

Anonymkode: f366b...276

• Liker 1
Skrevet

Nei, han var med på OUL og kommer på en av de siste svangerskapskontrollene hos jordmor. Tror den i uke 36

Anonymkode: 4d41d...6e5

• Liker 2
Skrevet

Han var med på ultralyden. Utover det nei. Men har han spørsmål så stiller jeg de bare videre.

Nå operer de tidvis med restriksjoner her jeg bor fortsatt. 

• Liker 2
Skrevet

Han var med på alle. 

Anonymkode: cd97b...2e5

• Liker 3
Skrevet

Med første barnet var han med på den aller første kontrollen siden han uansett hadde ferie. Tror ikke han hadde tatt seg fri fra jobb for det. Ellers var han med på OUL i begge svangerskapene. 

Anonymkode: 5d41a...b8e

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er jo bare helt overflødig, jeg trenger jo ikke en støttekontakt 🙉😂 . OUL var han med på og fødselsforberedende kurs i første svangerskap (de hadde han godt av). 

Anonymkode: 58566...5a5

• Liker 6
Skrevet

Jeg er 17 uker på vei, og drar på ordinære svangerskapskontroller alene. Ingen av oss ser egentlig noen grunn til at han skal være med dit. Han var med på tidlig ultralyd, og skal være med på ordinær ultralyd også.

Anonymkode: 5e2e1...2d7

• Liker 2
Skrevet

Han var med, jeg hadde høyrisikosvangerskap og ble fulgt opp en overlege på KK. Det var mye informasjon, medisiner og innimellom tøffe beskjeder. Så absolutt godt å ha han der. 

Anonymkode: 995d3...c1c

• Liker 4
Skrevet

Med førstemann var han med på den aller første, samt OUL. Og så var vi på fødselsforberedende kurs. Med andre var han med på OUL. Med tredje var han ikke med på noe fordi han måtte være hjemme med sykt barn da jeg hadde OUL. Han har vært med når jeg har tatt tidlig ultralyd da, særlig glad for det da det ble oppdaget MA den ene gangen. 

Anonymkode: 022ed...baf

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hvordan gjør dere det hos dere, er barnefar med på alle kontroller og ultralyder?

Anonymkode: 5572a...3ad

ja min ektemann var med på alle svangerskapskontroller med alle tre barna, var med på alle tre fødslene, klippet navlestrengen ved fødsel på alle tre og hadde 14dager omsorgspermisjon etter fødsel med alle tre hvor han hadde fokus på at jeg og baby skulle få leve i vår boble mens han styret med resten ❤️❤️❤️ 

Anonymkode: 76634...cc6

• Liker 2
Skrevet

Nei, kun et par av ultralydene. 🙂 han var med på oul med førstemann + fødselsforberedende kurs. 

Jeg fortalte han det jeg syntes det var viktig at han fikk info om. 🤗

• Liker 1
Skrevet

Skal sies at jeg syntes kontrollene i seg selv er veldig overflødige (med unntak av SF mål, urin og BT).

• Liker 2
Skrevet

Ja foreløpig har han vært med på alle ❤️

Anonymkode: 4f161...03c

• Liker 2
Skrevet

Han kunne gjerne tenke seg å være med, men jeg føler det som helt unødvendig foreløpig så har derfor sagt at han ikke trenger det😅 Har kun tatt blodprøver osv. av meg selv liksom. Blir kanskje mer relevant info senere i svangerskapet :)  Alle ultralydene har han så klart vært med på, og vi skal på fødselsforberedende kurs sammen.

Anonymkode: dd50f...6a1

• Liker 1
Skrevet

Nei, han var kun med på OUL. Jeg hadde et helt normalt svangerskap uten noen risikofaktorer, så verken jeg eller han hadde noe behov for at han skulle ta seg fri for å være med. 

Anonymkode: 24af3...2e6

• Liker 1
Skrevet

Venter nr. 4 og mannen min har aldri vært med til lege eller jordmor. Han har kun deltatt på alle OUL og ca. halvparten av TUL.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...