Gå til innhold

Skole urintestet elever - må være greit?

Skoler bør kunne urinteste elever mot rus  

25 stemmer

1. 1. Urintest mot rus på skolen er ok

• Nei
      15
    • Ja, sålenge ingen andre enn foreldre får vite (om elev under 18)
      7
    • Ja, sålenge flere testes samtidig så ingen får vite hvem
      3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skole urintestet elever. Er det greit?

Jeg synes det er innafor. De som selger til barn må tas!

Selv om hasj i små mengder er harmløst for mange (men langt fra alle), så er dette er penger i lomma til mafia som så investerer videre i langt mer alvorlige ting som prostitusjon, handel med kvinner, utpressingsvirksomhet, korrupsjon, kidnappinger, våpensmugling, heroin-/kokainsmugling.

Hvilke midler har egentlig rektor og lærere om ikke en gang dette er lov? Fylkeskommunale holdningskampanjer på VHS-kassetter fra 90-tallet?

Det finnes anonyme måter å teste på - at elevene tømmer sine urinprøver i en felle bøtte og så testes den. Da får man vite om klassen er ren den dagen eller om minst en har problemer.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Eaj7rK/skole-urintestet-elever-ulovlig-av-flere-grunner

Anonymkode: 355b5...462

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke ok. Men det er fordi skole skal drive med undervisning, det er andre som bør ta seg av saken hvis eleven dukker opp ruset på skolen. Barnevern og/eller politi. 

Anonymkode: cf0d4...055

• Liker 5
Skrevet

Selvfølgelig må det være greit.

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns det er helt innafor. Det er forebyggende arbeid. Alle klarer å tisse i en kopp. 

Hvis det skjer på mine barns skole så sier jeg ja. 

Anonymkode: 0010b...234

• Liker 4
Skrevet

Innafor på vgs synes jeg, de er over kriminell lavalder. Husker det var mye dop der jeg gikk og det ble solgt i kantineområdet. 

Anonymkode: cc042...64d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...