Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva jobber du med eller er utdannet som, du som har en 08-16 arbeidsdag?🤔 Jeg forsøker å skaffe meg en utdanning i voksen alder som er forenlig med familielivet😅 Har to barn. Er avhengig av en jobb hvor jeg ikke arbeider kveld, natt eller helg. Synes det er såå vanskelig å finne på noe!! 

Anonymkode: 3a709...0b7

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor langt utdanningsløp ønsker du å ta? Jeg er jurist og mannen min er elektriker, og vi har begge ca. 8-16. Vi har begge fleksibel arbeidstid, så vi veksler på å henting og levering i barnehage ved å jobbe 07-15 når den andre jobber 08-16. Jeg har også litt hjemmekontor som gjør det enda enklere med logistikken i familien as. 

Anonymkode: 7af20...4cf

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hvor langt utdanningsløp ønsker du å ta? Jeg er jurist og mannen min er elektriker, og vi har begge ca. 8-16. Vi har begge fleksibel arbeidstid, så vi veksler på å henting og levering i barnehage ved å jobbe 07-15 når den andre jobber 08-16. Jeg har også litt hjemmekontor som gjør det enda enklere med logistikken i familien as. 

Anonymkode: 7af20...4cf

Takk for svar! Her jobber mannen på sjøen, så jeg er alene noen uker av gangen. Derfor er jeg avhengig av å være uavhengig😅 I utgangspunktet tenkte jeg 3-4 år, det er mer overkommelig rent økonomisk 

• Liker 1
Skrevet
Pyari skrev (39 minutter siden):

Bli hustru 

Dette er en 24/7 jobb som innebærer både å selge sex og ikke å få pensjonspoeng, så dette er jo verdens verste "jobb".

Anonymkode: bf8ed...6be

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for svar! Her jobber mannen på sjøen, så jeg er alene noen uker av gangen. Derfor er jeg avhengig av å være uavhengig😅 I utgangspunktet tenkte jeg 3-4 år, det er mer overkommelig rent økonomisk 

Utdann deg til ingeniør. Skrikende mangel - veldig fleksibel arbeidstid (på grunn av nevnte skrikende mangel). 

Alternativt kan du bli lærer. De jobber 8.30 til 14.00 og så har de flere måneder ferie hvert år, så der lever du livet.

Anonymkode: bf8ed...6be

• Liker 1
Skrevet

Hva er du flink til? Hva liker du? Litt rart å ikke tenke på dette når du vurderer utdanning. Er jo mange forskjellige utdanninger som leder til 8-16-jobb, feks  ingeniør, kontor/administrasjon, økonomi, barnehagelærer, lærer og fysioterapeut feks.

Anonymkode: f8c0d...fd2

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er du flink til? Hva liker du? Litt rart å ikke tenke på dette når du vurderer utdanning. Er jo mange forskjellige utdanninger som leder til 8-16-jobb, feks  ingeniør, kontor/administrasjon, økonomi, barnehagelærer, lærer og fysioterapeut feks.

Anonymkode: f8c0d...fd2

Jeg vet jo veldig godt hva jeg ikke vil jobbe innenfor😊 men bortsett fra det, så behøver jeg ikke å dyrke interesser og ha en enormt spennende jobb, det kan jeg godt gjøre på fritiden. 
For meg er det viktig at arbeidstiden fungerer, OK lønn og at det er en trygg arbeidsplass. «Spennende» jobb med utrygge forhold har jeg fått nok av skjønner du😅

Typisk kontorjobb er helt i orden for meg.

• Liker 1
Skrevet

«Typisk kontorjobb» 🤣🤣

Om du ikke tenker at interesse skal vektes ved valg av studie/jobb sp bør du i hvertfall vurdere det opp mot hvilke evner du har. Ingeniørstudiet er feks ikke noe åpenbart valg om du har tungt for realfag.

• Liker 1
Skrevet

Jurist i statlig eller kommunal stilling? 

Anonymkode: 9d83a...3da

Skrevet

Jeg ville vurdert økonomi/regnskap, arkivvitenskap eller HR. 

Anonymkode: 7125b...ab3

Skrevet

Jeg er utdannet platearbeider og jobber for øyeblikket som det, selv om jeg er utdannet maskiningeniør også. 8-16 uten noe ansvar utenfor arbeidstid er veldig deilig, det er nesten sånn at jeg gruer meg til å begynne i høyere stilling med mer ansvar 😅

Anonymkode: 1f115...675

Skrevet

Hva legger du i en "typisk kontorjobb"?

Anonymkode: 08efd...443

Skrevet

Sosionom, barnehagelærer, velferdsviter, barnevernspedagog, vernepleier?

Eventuelt, så vet jeg om noen som trenger flere serviceteknikere der alt av kurs og opplæring blir gitt i regi av dem. Det er for et alarmselskap i Oslo-området, og da følger du en kalender for dagene der du kjører til kunder for å montere alarmer og slikt på dagtid mandag-fredag :)

Skrevet

Jeg studerer forresten sisteåret nå for å bli sosionom ☺️

Skrevet

Jeg er jurist i staten. Godt betalt kontorjobb med fleksitid. Tok også utdannelsen i voksen alder

Anonymkode: fe03e...070

Skrevet

Eller så kan du jo ta fagbrev som barne- og ungdomsarbeider? Da kan du jobbe med barn/ungdommer 0-18 år i barnehage, SFO og skole :) Eventuelt noen andre fagbrev.

I stedet for å ta det ordinære løpet, kan du f.eks. jobbe et sted i 5 år (i 100% stilling, tror jeg), dokumentere det, og så gå opp til fagprøven (som er i ulike deler over tre dager som BUA (barne- og ungdomsarbeider) + en teorieksamen som er på en dag som du må ta en gang før fagprøven, tror jeg. Dette mener jeg du kan kontakte fylkeskommunen om :)

Skrevet

Ts her😄 Takk for mange tips! 
når jeg sier «typisk kontorjobb», så mener jeg helt enkelt at jeg ikke ønsker å være ute på oppdrag osv. Men mer sitte ved en datamaskin, med papirarbeid eller lignende. Og helst en lite stressende hverdag, da jeg har nok stress på hjemmebane. 

Helse- og omsorgsyrker er ikke noe for meg dessverre. Da hadde jeg tatt med meg arbeidet hjem i for stor grad.

• Liker 1
Skrevet
Pappi skrev (3 timer siden):

«Typisk kontorjobb» 🤣🤣

Om du ikke tenker at interesse skal vektes ved valg av studie/jobb sp bør du i hvertfall vurdere det opp mot hvilke evner du har. Ingeniørstudiet er feks ikke noe åpenbart valg om du har tungt for realfag.

Hvorfor var det noe å le av?😊

Noen ønsker en hverdag hvor man hverken løper rundt, kjører rundt eller driver med stell, omsorg, salg eller lignende. Jeg vil ha en «kjedelig» 08-16 jobb hvor jeg arbeider ved en pc, telefon eller driver med papirarbeid. 

• Liker 3
Skrevet

Hva med helsesekretær, tannhelsesekretær eller «vanlig sekretær» et sted? :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...