AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #1 Skrevet 13. oktober 2021 Jeg og kjæresten har vært sammen i 7 år. Vi har det fint sammen, men han har ikke fridd. Vi er voksne mennesker med alt på stell og det er ingenting som skulle tilsi at vi ikke kan gifte oss nå. Han VET at giftemål er veldig viktig for meg, det har jeg vært veldig klar på hele tiden. Han sier at han også har lyst på det, men så skjer det ingenting! Han gir i gen grunn eller forklaring, bare ja, jeg er enig jeg skal fri, jeg vil gifte meg, og så skjer ingenting. Jeg sa halvt på kødd at da frir jeg, men da ble han sur og sa at det ville han ikke. Jeg blir SÅ irritert av hele greia at jeg vurderer å bare dra. Anonymkode: aa4d4...4db
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #2 Skrevet 13. oktober 2021 Kanskje du bør påpeke at giftemål er veldig viktig for deg, og ikke "tulle" med det? Du bør iallfall gi en forklaring på hvorfor du eventuelt velger å gå. Anonymkode: 891f3...24a 1
Gjest ABM Skrevet 13. oktober 2021 #3 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg og kjæresten har vært sammen i 7 år. Vi har det fint sammen, men han har ikke fridd. Vi er voksne mennesker med alt på stell og det er ingenting som skulle tilsi at vi ikke kan gifte oss nå. Han VET at giftemål er veldig viktig for meg, det har jeg vært veldig klar på hele tiden. Han sier at han også har lyst på det, men så skjer det ingenting! Han gir i gen grunn eller forklaring, bare ja, jeg er enig jeg skal fri, jeg vil gifte meg, og så skjer ingenting. Jeg sa halvt på kødd at da frir jeg, men da ble han sur og sa at det ville han ikke. Jeg blir SÅ irritert av hele greia at jeg vurderer å bare dra. Anonymkode: aa4d4...4db Hvis du går pga at han ikke frir..? og du ikke har tatt det opp med han på en seriøs måte... Da fortjener mannen noe bedre enn deg.....så Ja..da synes jeg du skal slå opp..
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #4 Skrevet 13. oktober 2021 Da frir du, selv om han «ikke vil det». Hvis han svarer nei, så kan du gå. Å gjøre det slutt fordi han er treig blir litt voldsomt. Hvis han ikke vil gifte seg selv om han vet hvor viktig det er for deg viser at han ikke bryr seg nok om hva du ønsker og synes er viktig. Og det er grunn til å gå. Anonymkode: c51aa...b87
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #5 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kanskje du bør påpeke at giftemål er veldig viktig for deg, og ikke "tulle" med det? Du bør iallfall gi en forklaring på hvorfor du eventuelt velger å gå. Anonymkode: 891f3...24a Det har jeg gjort, gang på gang. Jeg har vært klinkende klar på hva jeg mener. ts Anonymkode: aa4d4...4db
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #6 Skrevet 13. oktober 2021 ABM skrev (2 minutter siden): Hvis du går pga at han ikke frir..? og du ikke har tatt det opp med han på en seriøs måte... Da fortjener mannen noe bedre enn deg.....så Ja..da synes jeg du skal slå opp.. Jeg har tatt det opp veldig seriøst, mange mange ganger. ts Anonymkode: aa4d4...4db
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #7 Skrevet 13. oktober 2021 Du må ta det opp på en tydelig måte uten ultimatum. Og så kan du ta valget ditt etter du ser effekten av dette. Anonymkode: a68a7...4f0
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #8 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da frir du, selv om han «ikke vil det». Hvis han svarer nei, så kan du gå. Å gjøre det slutt fordi han er treig blir litt voldsomt. Hvis han ikke vil gifte seg selv om han vet hvor viktig det er for deg viser at han ikke bryr seg nok om hva du ønsker og synes er viktig. Og det er grunn til å gå. Anonymkode: c51aa...b87 Men det får da være måte på treghet. Jeg har ventet i årevis. Hvis han ikke vil gifte seg er det j…ig dårlig gjort å ikke si det, når han vet at dette er en dealbraker for meg. ts Anonymkode: aa4d4...4db
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #9 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du må ta det opp på en tydelig måte uten ultimatum. Og så kan du ta valget ditt etter du ser effekten av dette. Anonymkode: a68a7...4f0 Det har jeg gjort, mange ganger. Dette er effekten. ts Anonymkode: aa4d4...4db
Løvejenten Skrevet 13. oktober 2021 #10 Skrevet 13. oktober 2021 Blir litt forvirret over teksten etter overskriften. Det burde ikke være så enkelt å «bare slå opp» om det er en mann man vil gifte seg med, selvom jeg forstår frustrasjonen din. En mann man vil gifte seg med elsker man (forhåpentligvis) av hele sitt hjerte. Istedenfor å «bare slå opp», så finner man heller andre løsninger på problemet. Først må du nesten komme til bunns i hva som gjør at han ikke får fingen ut. For mange er et giftemål superstress, dyrt, og noen ser faktisk på det som unødvendig. Mange har ikke behovet for å gifte seg heller. Men siden du tross alt har fortalt hvor viktig et giftemål er, så syns jeg han skal respektere dette. Er det det at han ikke ser for seg dere for resten av livet, ja da kan du dra.
Gjest ABM Skrevet 13. oktober 2021 #11 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har tatt det opp veldig seriøst, mange mange ganger. ts Anonymkode: aa4d4...4db Hvis det er viktig nok for deg gir du ham et ultimatium...slip kantene av det og pakk det inn i bomull..men la det være et ufravikelig ultimatium inni der... Kanskje mannen synes det egentlig er tull å bruke 150K på et bryllup?
Carrot Skrevet 13. oktober 2021 #12 Skrevet 13. oktober 2021 Jeg skjønner ikke hvorfor det å være gift er viktigere enn å dele livet med den man ser for seg bli gammel sammen med? Kjærligheten endres ikke av giftermål, hverdagen endres ikke av en ring på fingeren og det praktiske kan fint ordnes på andre måter - spørsmålet du må stille deg er om dette med giftermål er viktigere enn å dele livet med denne mannen, hvis det er det kan jeg ikke se at du er sammen med "den rette" for deg. 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #13 Skrevet 13. oktober 2021 ABM skrev (8 minutter siden): Hvis det er viktig nok for deg gir du ham et ultimatium...slip kantene av det og pakk det inn i bomull..men la det være et ufravikelig ultimatium inni der... Kanskje mannen synes det egentlig er tull å bruke 150K på et bryllup? Jeg bryr meg ikke om bryllupet, jeg ønsker å være gift. ts Anonymkode: aa4d4...4db
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #14 Skrevet 13. oktober 2021 Carrot skrev (6 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvorfor det å være gift er viktigere enn å dele livet med den man ser for seg bli gammel sammen med? Kjærligheten endres ikke av giftermål, hverdagen endres ikke av en ring på fingeren og det praktiske kan fint ordnes på andre måter - spørsmålet du må stille deg er om dette med giftermål er viktigere enn å dele livet med denne mannen, hvis det er det kan jeg ikke se at du er sammen med "den rette" for deg. Vel, for meg er det det. Han ble sammen med en han visste ønsket å være gift i fremtiden. Det er jo merkelig, hvis du selv ikke ønsker det. ts Anonymkode: aa4d4...4db
ntrane Skrevet 13. oktober 2021 #15 Skrevet 13. oktober 2021 så jævla barnslig med det der prinsesse bryllup pisset. Som du selv sier: Dere er begge VOKSNE. Du må reflektere over hvorfor bryllup er så viktig for deg. Du vil nok komme fram til at du er indoktrinert til det gjennom samfunnet for 20+ år siden og disney filmer. Det er bare en illusjon. Færre og færre gifter seg i dag fordi de ser ikke poenget med det. Og/eller ikke er religiøse. Og/eller skjønner at de ikke trenger en huleboer oggabogga seremoni/ritual for å bekrefte kjærligheten til hverandre. Det er så fjernt å gifte seg i 2021. Igjen. DERE ER VOKSNE. Du er ikke en liten jente med rosa kjole lenger! 3
Fireflies Skrevet 13. oktober 2021 #16 Skrevet 13. oktober 2021 ntrane skrev (1 minutt siden): så jævla barnslig med det der prinsesse bryllup pisset. Som du selv sier: Dere er begge VOKSNE. Du må reflektere over hvorfor bryllup er så viktig for deg. Du vil nok komme fram til at du er indoktrinert til det gjennom samfunnet for 20+ år siden og disney filmer. Det er bare en illusjon. Færre og færre gifter seg i dag fordi de ser ikke poenget med det. Og/eller ikke er religiøse. Og/eller skjønner at de ikke trenger en huleboer oggabogga seremoni/ritual for å bekrefte kjærligheten til hverandre. Det er så fjernt å gifte seg i 2021. Igjen. DERE ER VOKSNE. Du er ikke en liten jente med rosa kjole lenger! TS har allerede skrevet at det er ønsket om å være gift som er det som er viktig for henne, ikke selve bryllupet.
Fireflies Skrevet 13. oktober 2021 #17 Skrevet 13. oktober 2021 Som en tidligere skrev, kan ikke du fri?
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #18 Skrevet 13. oktober 2021 ntrane skrev (2 minutter siden): så jævla barnslig med det der prinsesse bryllup pisset. Som du selv sier: Dere er begge VOKSNE. Du må reflektere over hvorfor bryllup er så viktig for deg. Du vil nok komme fram til at du er indoktrinert til det gjennom samfunnet for 20+ år siden og disney filmer. Det er bare en illusjon. Færre og færre gifter seg i dag fordi de ser ikke poenget med det. Og/eller ikke er religiøse. Og/eller skjønner at de ikke trenger en huleboer oggabogga seremoni/ritual for å bekrefte kjærligheten til hverandre. Det er så fjernt å gifte seg i 2021. Igjen. DERE ER VOKSNE. Du er ikke en liten jente med rosa kjole lenger! Jeg bryr meg ikke om bryllup, det er ikke viktig for meg. Jeg ønsker å være gift. ts Anonymkode: aa4d4...4db
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #19 Skrevet 13. oktober 2021 Fireflies skrev (1 minutt siden): Som en tidligere skrev, kan ikke du fri? Han ble ordentlig sur når jeg sa det, og sa han ikke ville det. Han skulle fri. ts Anonymkode: aa4d4...4db
Gjest ABM Skrevet 13. oktober 2021 #20 Skrevet 13. oktober 2021 ntrane skrev (2 minutter siden): så jævla barnslig med det der prinsesse bryllup pisset. Som du selv sier: Dere er begge VOKSNE. Du må reflektere over hvorfor bryllup er så viktig for deg. Du vil nok komme fram til at du er indoktrinert til det gjennom samfunnet for 20+ år siden og disney filmer. Det er bare en illusjon. Færre og færre gifter seg i dag fordi de ser ikke poenget med det. Og/eller ikke er religiøse. Og/eller skjønner at de ikke trenger en huleboer oggabogga seremoni/ritual for å bekrefte kjærligheten til hverandre. Det er så fjernt å gifte seg i 2021. Igjen. DERE ER VOKSNE. Du er ikke en liten jente med rosa kjole lenger! AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg bryr meg ikke om bryllupet, jeg ønsker å være gift. ts Anonymkode: aa4d4...4db Da er jeg på din side...Ultimatium kjære du!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå