Gå til innhold

Hvordan trene når man er svak og tung

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan komme i gang med trening når man er svak og veldig tung? Føler det er så mange øvelser jeg ikke får til og/eller får vondt av. F.eks greier ikke en god glute bridge pga. vondt i korsryggen eller planke/armheving (ja, også på knærne) pga. vondt i håndledd og korsrygg. 

Har dessverre ikke tilgang til maskiner på treningssenter, men har litt småtterier til hjemmetrening evt. kan skaffe.

Anonymkode: ec261...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan komme i gang med trening når man er svak og veldig tung? Føler det er så mange øvelser jeg ikke får til og/eller får vondt av. F.eks greier ikke en god glute bridge pga. vondt i korsryggen eller planke/armheving (ja, også på knærne) pga. vondt i håndledd og korsrygg. 

Har dessverre ikke tilgang til maskiner på treningssenter, men har litt småtterier til hjemmetrening evt. kan skaffe.

Funkygine har masse videoer ute som illustrerer godt hvordan du trener alternativt. Dette er øvelser som passer godt en tung og utrent kropp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn med det du får til. Ikke det du ikke får til. Ellers er det fort gjort å gi opp.

Har vært stor selv. Begynte med nye vaner. 30 min tur hver dag. Etter hvert styrke 3 ganger i uka. Spiste mer ordentlig mat, og sluttet med overspising av snop (fordi jeg hadde denne uvanen). Plutselig var 8 kg borte, uten at jeg visste det engang. Merket at et håndkle jeg hadde brukt på besøk før, plutselig gikk helt rundt. Så gikk og veide meg.

Fikk da motivasjon til å fortsette :) er kvitt enda mer nå

Anonymkode: 93789...d0d

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler svømming. Men hvis du ikke har tilgang til svømmehall, og er svak og tung som du sier kan det å gå en liten tur hver dag være nok. Å gå er trening det også. Etterhvert kan du gå lengre turer/turer med stigning. Evt intervaller (gå rolig tempo 2 min/ gå så raskt du kan 1 min). Vil anbefale og begynne der og gå ned i vekt før du begynner med mer belastende øvelser.. er så kjipt å få skader som setter deg tilbake. Er så lett å begynne hardt, og gå på en smell ved overbelastning. 

Anonymkode: 0d14e...486

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Anbefaler svømming. Men hvis du ikke har tilgang til svømmehall, og er svak og tung som du sier kan det å gå en liten tur hver dag være nok. Å gå er trening det også. Etterhvert kan du gå lengre turer/turer med stigning. Evt intervaller (gå rolig tempo 2 min/ gå så raskt du kan 1 min). Vil anbefale og begynne der og gå ned i vekt før du begynner med mer belastende øvelser.. er så kjipt å få skader som setter deg tilbake. Er så lett å begynne hardt, og gå på en smell ved overbelastning. 

Dette👍🏻

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr. Aktiv skrev (10 timer siden):

Funkygine har masse videoer ute som illustrerer godt hvordan du trener alternativt. Dette er øvelser som passer godt en tung og utrent kropp. 

Takk! På YouTube? Er det ganske safe uansett hvilken video man velger?

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Begynn med det du får til. Ikke det du ikke får til. Ellers er det fort gjort å gi opp.

Har vært stor selv. Begynte med nye vaner. 30 min tur hver dag. Etter hvert styrke 3 ganger i uka. Spiste mer ordentlig mat, og sluttet med overspising av snop (fordi jeg hadde denne uvanen). Plutselig var 8 kg borte, uten at jeg visste det engang. Merket at et håndkle jeg hadde brukt på besøk før, plutselig gikk helt rundt. Så gikk og veide meg.

Fikk da motivasjon til å fortsette :) er kvitt enda mer nå

Anonymkode: 93789...d0d

Godt poeng! Blir jo motløs og demotivert av å prøve meg på øvelser som er for vanskelige for meg. Får fokusere på å bygge en god vane av gangen :)

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vi har hund så går noe tur fra før. Men har ikke tenkt på intervall med gåing i motbakke, har tenkt at jeg må bli sprekere og lettere før jogging blir aktuelt. Men det var et godt tips :) Det er svømmehall ikke så langt unna men har ikke vært der før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk! På YouTube? Er det ganske safe uansett hvilken video man velger?

Hun har en del videoer der, men sats på noen som innebærer kroppsvekt eller lav belastning mtp. ekstravekt til å begynne med. Etter hvert kan man satse på mere vekter osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Svømming er bra, så lenge du ikke er et overvektig barn for da kan du risikere å bli hengt ut på kg etterpå.

Anonymkode: c9c6e...499

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr. Aktiv skrev (9 timer siden):

Hun har en del videoer der, men sats på noen som innebærer kroppsvekt eller lav belastning mtp. ekstravekt til å begynne med. Etter hvert kan man satse på mere vekter osv.

Takk for tips!

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Svømming er bra, så lenge du ikke er et overvektig barn for da kan du risikere å bli hengt ut på kg etterpå.

Anonymkode: c9c6e...499

Huff ja, hetsen av overvektige er helt drøy på KG :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...