Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen uker fant sambo gjennom tilfeldigheter at jeg rotet med en som han kjenner i 2013 og 2014. Med kjenner mener jeg ikke en bestekompis som er innom oss jevnlig, men en han mer snakker med gjennom felles bekjente. Samboeren synes nå dette er vanskelig, og oppfører seg deretter. 

Vi ble i lag i 2016, og nå kjenner jeg at det koker inni meg av at dette er en sak som jeg skal bruke masse energi på. For det første var vi ikke i lag når dette skjedde, og for det andre så er det så lenge siden at jeg aldri hadde tenkt på fyren eller at vi rotet om jeg ikke blir minnet på det så ofte for tiden.

Hva mener DU? Er det ikke grenser for hvor langt tilbake i tid nåværende sambo skal rote i ting som har skjedd?

Anonymkode: eb905...a8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ha litt forståelse for at dette er brand new information for han, selv om det er gammelt og glemt for deg. Han er kanskje skuffet over at du ikke fortalte det på et tidligere tidspunkt? Tror mange ville blitt litt ukomfortable av å finne ut at det er historikk der som de har gått rundt uvitende om. Man føler seg kanskje litt dum?

Kanskje han nå går rundt og er bekymret for at det er andre ting du ikke har fortalt om?

Men når det har gått flere uker og dere har snakket ut om det, så må han etterhvert bestemme seg for å legge det vekk.

Anonymkode: 6c865...b09

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du må ha litt forståelse for at dette er brand new information for han

Greit nok, men tingene som har skjedd er jo ikke akkurat dagens nyheter. Ikke en gang årsdagens nyheter. Ja, det er kommet han for øret nå, men jeg har ikke snakket med den det er snakk om på 7 år.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan skjønne behovet hans for å si noe om det når han fant det ut nå, om det er en person dere møter i blant og han ikke visste om det. Men at det skal brukes mye tid på dette... det er jo ikke noe du får gjort, det er jo noe som har skjedd og du må jo nesten bare forklare at du ikke fortalte det fordi det var så uviktig for deg at du ikke har tenkt på det i det hele tatt. Det var før dere ble sammen og du får ikke endret på noe nå. Du kan svelge en kamel og si unnskyld for at du ikke sa noe men ut over det synes jeg ikke det burde være noe særlig å snakke om...

Anonymkode: ec58b...3d2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Greit nok, men tingene som har skjedd er jo ikke akkurat dagens nyheter. Ikke en gang årsdagens nyheter. Ja, det er kommet han for øret nå, men jeg har ikke snakket med den det er snakk om på 7 år.

For han skjedde det nettopp 🤷‍♀️ Han vet at det er lenge siden, men han opplever det nå.

Anonymkode: 6c865...b09

• Liker 1
Skrevet

"Jeg skjønner at dette kommer som et sjokk for deg nå, og at du trenger å fordøye det. Men du må forstå at jeg ikke har gjort noe galt, og at jeg ikke aksepterer at du kommer med angrep og stygge ord og oppførsel. Jeg har heller ingenting å forsvare. Og jeg kommer ikke til å ramse opp alle jeg har rotet med i hele mitt liv tilfelle du kjenner vedkommende."

Anonymkode: 020b4...d21

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

"Jeg skjønner at dette kommer som et sjokk for deg nå, og at du trenger å fordøye det. Men du må forstå at jeg ikke har gjort noe galt, og at jeg ikke aksepterer at du kommer med angrep og stygge ord og oppførsel. Jeg har heller ingenting å forsvare. Og jeg kommer ikke til å ramse opp alle jeg har rotet med i hele mitt liv tilfelle du kjenner vedkommende."

Anonymkode: 020b4...d21

Tror jeg skal bruke denne, å gi han en måned på å fordøye det, deretter vil jeg ikke høre ett ord om det lengre!

• Liker 1
Skrevet

Jeg syntes det var veldig vanskelig da jeg år inn i forholdet fikk vite om noen min kjære hadde ligget med før meg. Jeg følte meg ført bak lyset. Hadde møtt dette mennesket både en og to ganger uten å ane at det var ei forhistorie der med mannen min. Det handler ikke om at jeg er sjalu, men jeg skjønner ikke hvorfor ikke mannen bare var ærlig om det. Han hadde ligget med flere bekjente av oss, og noen ukjente. Og plutselig fikk jeg vite at en av de ukjente egentlig var kjent. Det var vanskelig for meg. Mye lenger enn i 1 mnd!

At mannen min prøvde å ro med "jeg tenker aldri mer på at vi en gang lå sammen", gjorde det bare enda verre. For da følte jeg at han sleit med å se ting fra mitt perspektiv. 

Anonymkode: 43382...802

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei, men han snakker tydeligvis med vedkommende. Plutselig får han vite at kjæresten har vært intim med mannen og at han selv har vært uvitende om dette. Selv om det skjedde før deres forhold, så er det noe med å føle at man har litt kontroll. 

Anonymkode: 43382...802

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...