AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #1 Skrevet 13. oktober 2021 Hei! Jeg har en ganske gjennomsnittlig familie. Jeg er selv også midt på treet. En ting som har irritert meg lenge er at jeg kommer overens med alle, utenom nærmeste familie. I høst har jeg flyttet ut for å studere. Innimellom kommer jeg hjem. Jeg merker at humøret nesten endres i det jeg går inn døren... Tilbake i hybelen savner jeg dem ikke noe spesielt, men jeg kjenner at det skal bli godt å reise hjem igjen selvfølgelig. Familien selv kommenterer at jeg virker småsur, er ordknapp til tider, og at jeg på en måte er vanskelig å omgås... Jeg prøver å bli bedre, men hvis jeg skal innrømme det finner jeg venner, studenter og kollegaer i deltidsjobben mer interessante å henge med. På den andre siden får jeg bare positive kommentarer av andre, er nærmeste venn til flere og prater mye med f eks venner. Minner meg selv på at en dag kan familien være borte, at jeg tross alt er heldig... J, 21 år Jeg trenger råd!! Anonymkode: 4ce93...33e
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #2 Skrevet 13. oktober 2021 Familie, ts, er folk du helt tilfeldig deler gener (eller hushold, i fall man er adoptert etc) med. Venner er folk man har valgt seg fordi de gir glede. Det du føler er helt normalt og noe veldig mange andre også føler. Glorifiseringen av "familien" som den beste enheten (heller enn venner) kommer fra gamle dager, da familien var viktig for å overleve. I dag er det samfunnet som er sikringen for at vi overlever. Vi har kjøpt oss fri fra avhengighet av familie i Norge (og dette er kjempeviktig for å oppnå et godt liv!) Og dermed er det i 2021 venner som er viktigst. Det som er viktig å huske er at du ikke må like noen for å elske dem. Du kan altså samtidig elske din familie og ikke like å bo eller tilbringe tid med dem. For i og med at en ikke velger sin familie har en absolutt ingen garanti for at de er ålreite folk. Mange folk har familie som er dysfunksjonell, sliter psykisk og lar det gå utover familien, er voldelig etc. Og mange har familie som består av ok mennesker men som når de samles gjør individene i den til dårligere versjoner av seg selv. Anonymkode: 62e3e...aef
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #3 Skrevet 13. oktober 2021 Har du prøvd å tenke over, hva som gjør at du blir i dårlig humør av dem? Jeg har det som deg, men jeg er litt eldre og har etter hvert begynt å skjønne hvorfor jeg ikke kommer så godt overens med diverse familiemedlemmer. De er rett og slett ikke så veldig hyggelige. Anonymkode: 17307...56b
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #4 Skrevet 13. oktober 2021 Du har bare 1 familie. Ta vare på den. En dag er de borte og du kanskje angrer på at du brukte tiden på å være sur Anonymkode: a676d...364
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå