EtFo Skrevet 13. oktober 2021 #1 Skrevet 13. oktober 2021 Har vasket og luftet den flere ganger, men den lukter fortsatt. Er ikke vond lukt, lukter bare nytt treverk, liksom, men har jo ikke lyst til at alle klærne mine skal lukte sagspon, noe de gjør etter å ha ligget i den kommoden😅 Noen som har tips til hva som kan fjerne lukta? 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #2 Skrevet 13. oktober 2021 Venninna mi og mannen kjøpte komode i ekte eik for 10 år siden. Den har fortsatt en jævlig trelukt og alt servise og ting de har inni der lukter det samme. Det lukter også ut i stua hvor den står, og den kostet flere tusen. Takke meg til billig jysk greier som ikke lukter noe 😁 Beklager med det kan hende lukta ikke går vekk med mindre du lakkerer eller maler den tett i porene. Anonymkode: c4105...881
EtFo Skrevet 13. oktober 2021 Forfatter #3 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Venninna mi og mannen kjøpte komode i ekte eik for 10 år siden. Den har fortsatt en jævlig trelukt og alt servise og ting de har inni der lukter det samme. Det lukter også ut i stua hvor den står, og den kostet flere tusen. Takke meg til billig jysk greier som ikke lukter noe 😁 Beklager med det kan hende lukta ikke går vekk med mindre du lakkerer eller maler den tett i porene. Anonymkode: c4105...881 Kommoden er fra Jysk.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #4 Skrevet 13. oktober 2021 EtFo skrev (Akkurat nå): Kommoden er fra Jysk. Hvis den lukta ikke går bort snart så ville jeg klaga på det, møblene derfra bruker ikke å lukte noe, jeg har huset fullt Anonymkode: c4105...881
EtFo Skrevet 13. oktober 2021 Forfatter #5 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis den lukta ikke går bort snart så ville jeg klaga på det, møblene derfra bruker ikke å lukte noe, jeg har huset fullt Anonymkode: c4105...881 Jeg har 4 ulike kommoder derfra, alle lukter, dessverre😢 Ungene vil ikke ha klærne i sine kommoder siden «det stinker»😅 Noen av kommodene er 3-4 år gamle, så man skulle tro det ble «luftet bort» med tiden, men den gang ei. Tro om det kan hjelpe å male skuffene inni selv om de er folierte🤔 Kanskje verdt et forsøk☺️ 1
EtFo Skrevet 13. oktober 2021 Forfatter #6 Skrevet 13. oktober 2021 Forresten så er det sant som du sier: ingen av de andre møblene fra Jysk lukter: har både bord, skrivepulter og stoler derfra. Det kommodene har, som de andre møblene ikke har, er de tynne finerplatene som utgjør bunnen i skuffene… Kan være det et dem som bidrar med «stanken»🥴 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #7 Skrevet 13. oktober 2021 EtFo skrev (6 timer siden): Forresten så er det sant som du sier: ingen av de andre møblene fra Jysk lukter: har både bord, skrivepulter og stoler derfra. Det kommodene har, som de andre møblene ikke har, er de tynne finerplatene som utgjør bunnen i skuffene… Kan være det et dem som bidrar med «stanken»🥴 Jeg har en sånn kommode med en 5 skuffer eller noe, med sånne finerplater i bunn, måtte stikke huet nedi og sjekke, men det lukter ikke noe spesielt. Føler med deg, tror jeg hadde vurdert å male/spraylakke det tett så det blir forsegla under malingen liksom Anonymkode: c4105...881
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #8 Skrevet 13. oktober 2021 Sett en skål med eddik på kommoden, og inni😊 Anonymkode: 21502...62f 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #9 Skrevet 13. oktober 2021 Jeg legger inn matpapir i bunnen av alle skuffene og bytter det innimellom. Virker som om det trekker til seg lukten. Anonymkode: 765c1...d01 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #10 Skrevet 14. oktober 2021 Eddik fjerner vond lukt 👍 Anonymkode: c1daa...a3e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå