Gå til innhold

Til hvilket tidspunkt på dagen får dere familien ut på tur i helgene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker når dere skal ut på tur i marka/fjellet/ved sjøen/etc. i helgene. Hvor tidlig er dere ut døra?

Tror vi har lagt til oss alt for mye vaner for å slappe av i helgene. Alle vil ha rolig start på dagen og vi kommer oss sjeldent ut før 11-12 tiden.  Når er dere ute? Hvordan får dere til det?

Anonymkode: 440fe...f4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer vel an på hvor lenge barna sover? Mine har alltid vært tidlig oppe noe som resulterer i at vi kan spise og gå ut klokka 8 uten å stresse. 
Nå står vi ikke opp med dem lengre, så da kommer vi oss seinere ut.

Prioriterer å komme tidlig igang om vi skal gå langt eller om vi vet at det blir veldig varmt iløpet av dagen.

Skrevet

Nå har eldste sluttet med lur, men yngste sover fremdeles to lurer. Barna sover ikke lenge, men vi sløver/somler om morgenen om vi ikke har noe å rekke, så vi drar sjeldent noe sted før første lur. Så da blir klokken fort 12 før vi « tidligst kommer oss avgårde, men det funger fint for vår del per nå. Det er nok timer på farten før vi drar hjem for å lage middag.

Anonymkode: 45f14...849

• Liker 1
Skrevet

Barn som sover fra 12, men som gjerne vil være med på alt våken, så 13.30-14 er tiden vi planlegger å komme oss ut. 😊 Er virkelig ikke lysten på utflukt før 12, for da må vi planlegge å være hjemme til 11 senest for å unngå megatrøtt og gretten eller/unge sovende i bil. 

Gleder meg til daglur er over! Ideell tid tror jeg hadde vært rundt 11, etter en rolig frokost og kaffemorgen.

Anonymkode: 7893d...e56

Skrevet

Samme som dere. Orker ikke stresse på morgenen i helga og. Nok stress i hverdagene

Anonymkode: bc7a9...bdc

• Liker 2
Skrevet

Vi kommer oss aldri ut før 11/12. blir minst stress av det.

Anonymkode: 65f71...737

Skrevet

Vi står opp kl.09.00 hver søndag, koser oss med kakao&krem, rundstykker og godt pålegg. Så kommer vi oss ut på tur, vi plukker søppel, tenner bål, griller pølser og er ute hele dagen på enten fjell eller skog. 

Anonymkode: 50a8d...a42

• Liker 6
Skrevet

Imponert over dere som er ute i helgene i det hele tatt. Vi kommer oss aldri ut på lørdager eller søndager :( 

Min 3-åring oppfører seg som en gamlehjemspasient i helgene. Står opp i 9-tiden og insisterer på å ligge på sofaen med dynen over seg hele dagen 😕 Tar kanskje en tur ut i hagen eller på altanen men ikke lenger. 

Anonymkode: bd73c...70e

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Imponert over dere som er ute i helgene i det hele tatt. Vi kommer oss aldri ut på lørdager eller søndager :( 

Min 3-åring oppfører seg som en gamlehjemspasient i helgene. Står opp i 9-tiden og insisterer på å ligge på sofaen med dynen over seg hele dagen 😕 Tar kanskje en tur ut i hagen eller på altanen men ikke lenger. 

Unnskyld meg, men hvem er det som bestemmer? Barn eller foreldre?

Anonymkode: 65f71...737

• Liker 12
Skrevet

Vi er veldig sjeldent ute på tur, det har ingen av oss noe interesse av. 
Men 11-12 er jo ikke noe ille tidspunkt å komme seg ut spør du meg 

Anonymkode: 64f0a...833

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva gjør barnet med dyna på sofaen hele dagen da? Om mine barn fikk ligge på sofaen med dyne ville de også valgt det men det får de ikke.

Nå som de er litt større 5 og 10 kommer vi oss ikke ut før 12 om vi ikke skal noe ekstraordinært.  Når de var yngre var det ut ca 10, for å rekke å være ute før hvil kl 12

Anonymkode: b7471...347

• Liker 2
Skrevet

Da vi hadde små barn som sov på dagen var vi som regel ute i 10-tida slik at vi kunne være hjemme til lunsj og soving, med mindre vi lot barnet sove i vogn på tur.

Men det er leeenge siden. Nå er barna tenåring og nesten-tenåring. Blir jo sjeldnere tur med hele familien. Men de er fortsatt a-mennesker. Hvis vi har planlagt noe, er det ikke noe problem å komme oss ut av huset til 10 eller enda før. 

Anonymkode: 1d250...b76

Skrevet

Hadde tenkt å lage et lignende innlegg, så dette var flott noen andre gjorde!! 

Anonymkode: ac1db...6e2

Skrevet

Tar ting med ro i helgene. Så kl 12+. Det er helg, hvorfor stresse? 

• Liker 1
Skrevet

12 tiden 

Anonymkode: 9fe3a...50e

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Barn som sover fra 12, men som gjerne vil være med på alt våken, så 13.30-14 er tiden vi planlegger å komme oss ut. 😊 Er virkelig ikke lysten på utflukt før 12, for da må vi planlegge å være hjemme til 11 senest for å unngå megatrøtt og gretten eller/unge sovende i bil. 

Gleder meg til daglur er over! Ideell tid tror jeg hadde vært rundt 11, etter en rolig frokost og kaffemorgen.

Anonymkode: 7893d...e56

Hvorfor sover ikke bare barnet i vognen eller bæremeisen på tur? 

Anonymkode: 1506f...148

• Liker 1
Skrevet

Har en 2-åring som sover etter lunsj, og en på snart 4. Hvis det er meg pluss de to som skal ut, er vi klare til å dra rundt 9-9:30.

Så har jeg et skolebarn som bare skal hale ut tiden og kanskje klarer å være klar ved 10-11-tiden, og en mann som helst ikke vil stå opp før 12.

Anonymkode: 99815...2f6

Skrevet

Drar ut i 8-9 tida på morgenen. Da sover alle de andre. 

Anonymkode: e2caf...c6a

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Tenker når dere skal ut på tur i marka/fjellet/ved sjøen/etc. i helgene. Hvor tidlig er dere ut døra?

Tror vi har lagt til oss alt for mye vaner for å slappe av i helgene. Alle vil ha rolig start på dagen og vi kommer oss sjeldent ut før 11-12 tiden.  Når er dere ute? Hvordan får dere til det?

Anonymkode: 440fe...f4c

Deilig å slappe av i helgene og ha lange morninger.Prøver å gå ut i 12tiden men både mann og barn er treg. Noen ganger er vi litt tidlig ute men stortsett ikke før 14tiden.

Sent i seng, sent opp. Og deilig frokost sammen. 

Ser flere som går på fjellturer i 8-9tiden. Stakkars barn.. Fint å gå tur.Men når de selv sier det er slitsomt og alltid måtte løpe ut døren så tidlig i helgene når de har fri så forstår jeg de!  Er det små barn som er oppe i 6-7tiden så hadde vi vært ute i 10tiden. 

Anonymkode: 451a1...456

Skrevet

Vi har små barn som gjerne sover til 9 i helgene, og vi bruker ca. en time på å få i alle mat, få alle kledd og pakke det vi må ha med oss på tur. Vi er tidligst ute av døren klokka 10, men oftere senere. 

Anonymkode: ce220...00c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...