AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #1 Skrevet 13. oktober 2021 Får inntrykk av at folk på min alder og opp ikke ser på anime. Jeg er 25. Har sett anime siden jeg var 3-4 år og er en naturlig del av min hverdag. Er sjeldent jeg tør å si til andre at jeg ser på det, fordi enkelte mennesker har sett ned på meg om jeg sa det. De mener det er kvalmt og barnslig. Hva er ditt forhold til anime, og hvor gammel er du? Anonymkode: fe6a1...77c 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #2 Skrevet 13. oktober 2021 Er 30. Ser ikke og har aldri sett noe særlig på anime. Leste litt manga på nett før, det var noen fine mangaserier på nett. Synes ikke vanlig anime er rart egentlig, ikke så mye rarere enn andre animasjonsserier for voksne. Hvorfor er Rick&Morty innafor men anime ikke? Men synes kanskje det er litt.. ja, vet ikke helt hva jeg skal si. Føler at mange av de har ganske seksualiserte barnlige jentekarakterer🤔 Sikkert ikke alle som har det, men en del av de jeg har observert har litt lolitapreg der jenta er veldig petit og litt barnlig kropp mens gutten er svær og voksen. Det synes jeg ikke burde idealiseres sånn. Hva tenker du om det, kjenner du igjen fremstillingen? Men de som du føler reagerer når du snakker om anime har neppe sett noe særlig av det, de forhåndsdømmer det nok av andre grunner? Anonymkode: 66fcd...e98
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #3 Skrevet 13. oktober 2021 Ser man på tegneserier er man ikke helt voksen i hodet, tenker jeg. Anonymkode: 08b9c...0b7
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #4 Skrevet 13. oktober 2021 16år gammel studiebitch her😙✌️ Jeg ser på kakegurui😍 Anonymkode: e8acf...328 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #5 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er 30. Ser ikke og har aldri sett noe særlig på anime. Leste litt manga på nett før, det var noen fine mangaserier på nett. Synes ikke vanlig anime er rart egentlig, ikke så mye rarere enn andre animasjonsserier for voksne. Hvorfor er Rick&Morty innafor men anime ikke? Men synes kanskje det er litt.. ja, vet ikke helt hva jeg skal si. Føler at mange av de har ganske seksualiserte barnlige jentekarakterer🤔 Sikkert ikke alle som har det, men en del av de jeg har observert har litt lolitapreg der jenta er veldig petit og litt barnlig kropp mens gutten er svær og voksen. Det synes jeg ikke burde idealiseres sånn. Hva tenker du om det, kjenner du igjen fremstillingen? Men de som du føler reagerer når du snakker om anime har neppe sett noe særlig av det, de forhåndsdømmer det nok av andre grunner? Anonymkode: 66fcd...e98 Ja enig med den at det ikke bør være noe mer merkelig å se anime enn f.eks The simpsons eller Rick&Morty, er tross alt serier som er laget for "voksne", eller 16+ da. Mange av de som har dømt meg for å se på anime trur at all anime er hentai, eller for barn. En av delene. Kjenner meg igjen i fremstillingen, og er ikke noe fan av de animeene som har mange loli'er. De er mildt sagt irriterende, det samme er stemmene de bruker på disse loli'ene. Små seksualiserte petite jenter som ser ut som de er under 16, men aldern demmes er langt over myndighetsalder. Styrer unna de. Jeg ser for det meste på serier som Boku No hero Academia, Akame Ga kill osv. De er jo ikke laget for barn under 16 år. TS Anonymkode: fe6a1...77c 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #6 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Ser man på tegneserier er man ikke helt voksen i hodet, tenker jeg. Anonymkode: 08b9c...0b7 Mener du de som ser på Family guy, Rick&Morty, The Simpsons og Futurama også? TS Anonymkode: fe6a1...77c 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #7 Skrevet 13. oktober 2021 24 her. Så mye på anime før og leste mye manga men etter jeg har kommet ut i arbeidslivet har det blitt lite. Føler jeg mangler tid 😅 Ble brukt veeeldig mye tid på det før. Samme gjelder gaming. Jeg elsker det ennå men orker ikke bruke like mye tid på det. Anonymkode: 8400c...fcb 3
Entern Skrevet 13. oktober 2021 #8 Skrevet 13. oktober 2021 Over 40 her og liker noe manga (mest eldre ting) og anime. 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #9 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Mener du de som ser på Family guy, Rick&Morty, The Simpsons og Futurama også? TS Anonymkode: fe6a1...77c Ja. Anonymkode: 08b9c...0b7
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #10 Skrevet 13. oktober 2021 Jeg er 30. Ser ikke fast på anime, men flere av favoritt filmene mine er anime 😊 Anonymkode: a6ab0...8c3 3
Entern Skrevet 13. oktober 2021 #11 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja. Anonymkode: 08b9c...0b7 Simpsons er mindre barnslig enn de fleste sitcoms da... (Selv om serien har tapt seg noe innmari siden 90-tallet) Jeg mener, skal jeg dra frem historiens beste humorserier, i alle fall av de jeg personlig har sett (mange), blir det Seinfeld og Simpsons.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #12 Skrevet 13. oktober 2021 Jeg er 45+ og har lederstilling i et større norsk firma. Demon Slayer er min absolutte favorittserie, uavhengig av anime eller ei. Jeg har en figur av Inosuke på kontoret, og får stadig kommentarer fra folk som gjenkjenner denne karakteren. Mange av dem har rundet 30. Anonymkode: d481d...a93 3
Entern Skrevet 13. oktober 2021 #13 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er 45+ og har lederstilling i et større norsk firma. Demon Slayer er min absolutte favorittserie, uavhengig av anime eller ei. Jeg har en figur av Inosuke på kontoret, og får stadig kommentarer fra folk som gjenkjenner denne karakteren. Mange av dem har rundet 30. Anonymkode: d481d...a93 Så kult 😊 Hvis jeg skulle hatt en figur av en manga/animekarakter på kontoret måtte det blitt enten Guts fra Berserk eller Black Jack.
anonymperson1 Skrevet 13. oktober 2021 #14 Skrevet 13. oktober 2021 (endret) Elsker anime. Har sett siden jeg var liten med pokemon indigo league og nå er jeg 22 år. Har nok vært litt mainstream, og har sett på de mest kjente. Leser manga i tillegg. Mine to favorittserier er Demon Slayer og One piece. Det er mange som tror det er barnslig osv med anime eller at all anime er hentai, men det er fordi de ikke har satt seg ordentlig i det selv. Er enig i at noen av kvinnene kan være seksualiserte, bare se på Yamato, Nico Robin og Nami i One piece. Endret 13. oktober 2021 av anonymperson1 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #15 Skrevet 13. oktober 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Ja. Anonymkode: 08b9c...0b7 Kan du utdype? Hvorfor er det barnsligere å se på The Simpsons enn f.eks. Friends eller Big Bang Theory? Anonymkode: 85b62...5a6 1
anonymperson1 Skrevet 13. oktober 2021 #16 Skrevet 13. oktober 2021 anonymperson1 skrev (5 minutter siden): Elsker anime. Har sett siden jeg var liten med pokemon indigo league og nå er jeg 22 år. Har nok vært litt mainstream, og har sett på de mest kjente. Leser manga i tillegg. Mine to favorittserier er Demon Slayer og One piece. Det er mange som tror det er barnslig osv med anime eller at all anime er hentai, men det er fordi de ikke har satt seg ordentlig i det selv. Er enig i at noen av kvinnene kan være seksualiserte, bare se på Yamato, Nico Robin og Nami i One piece. Forøvrig samler jeg på anime funko pops. 2
Entern Skrevet 13. oktober 2021 #18 Skrevet 13. oktober 2021 Og vil anbefale alle Black Jack I hvert fall mangaen 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #19 Skrevet 13. oktober 2021 Jeg er kvinne på over 50 som alltid har vært langt over gjennomsnittet glad i tegneserier, tegnefilm og tegnekunst generelt. Liker også å tegne(hobby). Og jeg ser mer enn gjerne på anime, da jeg fascineres av hva tegninger i kombinasjon med film kan brukes til for å fortelle en historie. Jeg er opplagt ikke i målgruppa for typiske shounen-/shoujo-serier, men ser på litt likevel fordi jeg synes de kan være underholdende. Foretrukne animesjangere er historisk, sci-fi, horror, action, slice of life, komedie, seinen/josei og min guilty pleasure: BL/yaoi. Hvis flere av disse kombineres er jeg veldig fornøyd. Anonymkode: 948f7...ceb 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #20 Skrevet 13. oktober 2021 “When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up.” C.S. Lewis Anonymkode: 85b62...5a6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå