Gå til innhold

Er der så vanlig med kåte norske menn? Og vet dere damer hva de holder på med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min fortalte meg noe han følte seg satt ut av, han fortalte om at firma han jobber for snakker om damer nesten hele tiden. Så og si hver dag.
Blandt annet dem de har vært sammen med, møtt, holdt på med MEN også sender de naken videoer av damer, forteller de runker til andre damer rett foran dama si. Ser på ulike damer fra nettet, både med og uten klær. 

De ser ut av vindu i pausen og stirrer på damer og komenterer dem.

disse menn er i både ung og «gammel» alder.

Alle de er nordmenn, noen gifte med barn også.

Hvordan kan alle drive på med sånnt? er det jobb miljø som kanskje har gjort at alle «ble» sånn? Eller er alle sånn bare

og vet dere damer om mannen deres er sånn type? Runker til andre damer rett foran deg, komenterer andre damer, stirrer på dem?  

Anonymkode: 0855f...537

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Psst, spørsmål til dere damer

Hadde dere akseptert slike holdninger hvis dere visste mannen deres var sånn? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, det hadde jeg på ingen måte akseptert. Da hadde jeg gått fra ham. 

Anonymkode: b3874...a83

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, det hadde jeg på ingen måte akseptert. Da hadde jeg gått fra ham. 

Anonymkode: b3874...a83

Dette er et mannsdominert jobb, er ikke damer i den firma. Mulig derfor de snakker så høylytt om slikt uten skam.

men syntes selv det hørtes skikkelig rart ut.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei. Det er ikke normalt å runke etter andre damer foran den man er sammen med. Men å kikke på pene damer og kanskje komme med en kommentar om at hun er pen, gjør meg ingenting. Det kommer selvsagt an på hvordan han hadde kikket og kommentert. 

Nå har jeg menn i livet mitt som synes det er vulgært å snakke om slike ting som du nevner. Det er hvertfall ikke humor som passer seg i jobbsammenheng. Jeg vet det blir "slått hardt ned på" dersom det blir forsøk på slikt snakk. Er man på jobb, er det jobben som teller og hvordan du fremstiller deg selv og arbeidsplassen. 

• Liker 2
Gjest Paramount
Skrevet

Noe er over streken her, men det meste er tross alt harmløs og NATURLIG begeistring for kvinner. Og mye bedre enn å sitte stille og dyrke en syk underbevissthet. En underbevissthet som kommer til uttrykk om kvelden, etter mørkets frambrudd, på jakt etter joggere og ensomme kvinner.

Skrevet

Jeg har jobbet i mannsdominert yrke hele mitt liv. Byggebransjen.

Dette er min personlige mening, trenger ikke være sannheten.

Min erfaring er at det er et heterofilt dominert yrke.

Heterofile menn Elsker damer. Med Stor E. Jeg tror ikke kvinner forstår hva slags påvirkningskraft dere har på heterofile menn.

Når det eneste man gjør i hverdagen som heterofil mann i byggebransjen kun omgås andre Menn og kun jobber med ting og ikke mennesker, så blir det et enormt lyspunkt i hverdagen når man ser en dame i lunsj pausen, eller hvor det skulle være.

Så derfor snakkes det mye om damer, derfor heterofile menn i byggebransjen oppfører seg som gorillaer med en gang de ser en dame. Det er en enorm sult for kvinner, og ingen de omgås i hverdagen. Man ser de bare går langs gata eller forbi vinduet og så forsvinner de.

De fleste menn som jobber i byggebransjen er incels som aldri eller svært sjelden får seg noe.

Jeg selv har aldri passet inn i byggebransje kulturen, men jeg har alltid vært en tilskuer til deres oppførsel. Dette er ikke onde menn, de mener ikke noe vondt.

Det du nevner om å menn som runker foran damer, det har jeg aldri sett, eller hørt vært snakk om noen gang, har aldri opplevd kollegaer snakke om sånt, så det kan jeg ikke si noe om, men det tenker jeg må være et ekstremt sjeldent tilfelle.

Om kollegaer som sender nakenvideoer. Min erfaring i byggebransjen, så er det de som er i 40 sent 50 årene som er fucked up når det kommer til bruk av internett, de elsker å dele fucked up videoer med hverandre, de bruker rett å slett internett på en helt annen måte enn feks en 30 åring som er vokst opp med internett.

• Liker 2
Skrevet
Loddepus skrev (52 minutter siden):

Heterofile menn Elsker damer. Med Stor E. Jeg tror ikke kvinner forstår hva slags påvirkningskraft dere har på heterofile menn.

Når det eneste man gjør i hverdagen som heterofil mann i byggebransjen kun omgås andre Menn og kun jobber med ting og ikke mennesker, så blir det et enormt lyspunkt i hverdagen når man ser en dame i lunsj pausen, eller hvor det skulle være.

Så derfor snakkes det mye om damer, derfor heterofile menn i byggebransjen oppfører seg som gorillaer med en gang de ser en dame. Det er en enorm sult for kvinner, og ingen de omgås i hverdagen. Man ser de bare går langs gata eller forbi vinduet og så forsvinner de.

De fleste menn som jobber i byggebransjen er incels som aldri eller svært sjelden får seg noe.

Jeg selv har aldri passet inn i byggebransje kulturen, men jeg har alltid vært en tilskuer til deres oppførsel. Dette er ikke onde menn, de mener ikke noe vondt.

Det du nevner om å menn som runker foran damer, det har jeg aldri sett, eller hørt vært snakk om noen gang, har aldri opplevd kollegaer snakke om sånt, så det kan jeg ikke si noe om, men det tenker jeg må være et ekstremt sjeldent tilfelle.

Om kollegaer som sender nakenvideoer. Min erfaring i byggebransjen, så er det de som er i 40 sent 50 årene som er fucked up når det kommer til bruk av internett, de elsker å dele fucked up videoer med hverandre, de bruker rett å slett internett på en helt annen måte enn feks en 30 åring som er vokst opp med internett.

Helt vanlig å se damer over alt, du ser dem jo i butikken, gaten, kjøpesenter osv. så om du ikke ser i jobben har ikke noe å si.

jeg personlig tror disse menenne påvirker hverandre.

mannen min liker ikke sånnt miljø og det var en av grunnene til at han bytta jobb. Han følte ikke han passa inn. De prøvde å blande han inn også.  Og han fortalte meg det påvirket han i en viss grad. Måten dem var på. 

• Liker 1
Skrevet
Loddepus skrev (1 time siden):

Når det er sagt sender de også naken video av menn til hverandre.

men ellers ser de kun på damer. Er utrolig mye dameprat og hver dag

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette er et mannsdominert jobb, er ikke damer i den firma. Mulig derfor de snakker så høylytt om slikt uten skam.

men syntes selv det hørtes skikkelig rart ut.

Hvorfor skal de skamme seg?, i Norge så har vi ikke en kultur der sånne ting bringer skam på verken seg selv eller familien.

Anonymkode: 582b6...0e2

Skrevet

Ja jeg husker en gang jeg kom inn i rommet med noen kollegaer så snur plutselig en telefonen til meg så er det en "gif" altså en video, hvor en mann puler en annen mann i stompen, også ler de høylytt når de ser mitt ansikt lager grimaser, hvorfor de gjør det, jeg vet ikke.

I byggebransjer er det masse fine folk, men det er nok over gjennomsnittet rasister, homofober, hat mot muslimer osv.

hvorfor de er sånn? Kanskje de er de bifile og det er deres forsvar for å unngå å være i kontakt med følelsene sine på grunn av skam.

kanskje de er barnslige, veldig mange umodne menn i byggebransjen.

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Paramount said:

Noe er over streken her, men det meste er tross alt harmløs og NATURLIG begeistring for kvinner. Og mye bedre enn å sitte stille og dyrke en syk underbevissthet. En underbevissthet som kommer til uttrykk om kvelden, etter mørkets frambrudd, på jakt etter joggere og ensomme kvinner.

Det finnes forskjellig type overgripere. Ja, du har einstøingene som lusker rundt i mørket på jakt etter et offer. Men etter min erfaring er den vanligste typen de mannfolka som gjør et veldig stort nummer ut av sin "begeistring" - stadige seksualiserte kommentarer og vitser, "mannfolkhumor" og generell griseprat osv. -  disse typene har det med å gå over streken overfor jenter og kvinner, gjerne i fylla og gjerne flere sammen.

Mens andre mannfolk klarer å uttrykke begeistring uten å høres ut eller oppføre seg som om de har vokst opp i ei grøft.

Anonymkode: 6d1a4...b3b

• Liker 2
Skrevet

Kommenterer, stirrer og runker til andre kvinner er da vanlig. Menge menn søker etter de også, og har sex med dem viss de får sjans. 
kvinner generelt er naive mht mennene sine. Mannen din er på nettet mest sannsynlig, og sier ikke nei takk til å møtes irl! Våkn opp kvinner!

Anonymkode: dd57f...203

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kommenterer, stirrer og runker til andre kvinner er da vanlig. Menge menn søker etter de også, og har sex med dem viss de får sjans. 
kvinner generelt er naive mht mennene sine. Mannen din er på nettet mest sannsynlig, og sier ikke nei takk til å møtes irl! Våkn opp kvinner!

Anonymkode: dd57f...203

Bare fordi du har kun vært borti slike menn betyr det ikke alle er sånn, våkn opp du

Syntes synd på folk som deg som aldri har møtt en ordnelig mann

runke til andre damer er normalt, men har mye å si hva du tenker under runking og hva formålet med runken er

Skrevet

TS: Hvilken kultur kommer du fra, har du levd et beskyttet liv? 

Jeg mener ikke at det du beskriver er bra, man skal behandle alle mennesker med respekt, men det virker som at du "overtenner" litt på det din mann beskriver. Du var jo ikke engang tilstede? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Mannen min fortalte meg noe han følte seg satt ut av, han fortalte om at firma han jobber for snakker om damer nesten hele tiden. Så og si hver dag.
Blandt annet dem de har vært sammen med, møtt, holdt på med MEN også sender de naken videoer av damer, forteller de runker til andre damer rett foran dama si. Ser på ulike damer fra nettet, både med og uten klær. 

De ser ut av vindu i pausen og stirrer på damer og komenterer dem.

disse menn er i både ung og «gammel» alder.

Alle de er nordmenn, noen gifte med barn også.

Hvordan kan alle drive på med sånnt? er det jobb miljø som kanskje har gjort at alle «ble» sånn? Eller er alle sånn bare

og vet dere damer om mannen deres er sånn type? Runker til andre damer rett foran deg, komenterer andre damer, stirrer på dem?  

"forteller de runker til andre damer rett foran dama si" haha, det er bare skryt... de er tøffe akkurat der og da ja, når ikke dama hører på😂 Den praten som florere på arbeidsplasser, forgår både av kvinner og menn. Jeg tror bare mannen din er sjokkert av noe han ikke selv gjør, så da blir han et offer for skryt som overgår virkeligheten bare for å sjokkere han...

Du må igrunn ta alt med en klype salt, det som blir sagt...

Gjest Smeltemann
Skrevet

Nå sitter vel damer å kommenterer menn også om de ser noe de synes er bra å se på.

Skrevet

Jeg vet om flere venninnegjenger som snakker utrolig mye om sex og menn. Det er slitsomt og ensidig og jeg orker ikke ha sånne venner. Men det at de kikker ut av vinduet og kommentarer damer som går forbi vitner om mangel på sosiale antenner. De høres jo nesten helt amøbe ut. Får håpe ikke damene legger merke til det, det er jo ikke noe behagelig.

Anonymkode: ba602...170

• Liker 1
Skrevet
Smeltemann skrev (Akkurat nå):

Nå sitter vel damer å kommenterer menn også om de ser noe de synes er bra å se på.

Nei, dette opplever jeg sjeldnere, og da er det ofte på en ikke-seksualisert måte. Kjenner bare et fåtall kvinner som gjør det på en seksualisert og grisete måte. Kjenner dog noen. Har inntrykk av at dette likevel er en mer utbredt kultur i noen mannegjenger. Har overhørt sånne ting langt oftere blant mannegjenger (og guttegjenger) enn kvinnegjenger (og jentegjenger). Det er veldig rart og ganske ubehagelig å være vitne til og med at det er en seksualiserende flokkmentalitet. Har ikke hørt noen snakke om akkurat meg, men har hørt hvordan noen kommenterer andre.

Anonymkode: ba602...170

• Liker 1
Skrevet
Smeltemann skrev (4 minutter siden):

Jobber på en kvinnedominert arbeidsplass og kan bekrefte dette! :P 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...