AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #1 Skrevet 13. oktober 2021 Mens den kristne himmelen bare er total fred og ro ved å være i Herrens nærhet. Mange folk hevder at beskrivelsen av den muslimske himmelen er rent metaforisk, selv om det er åpenbart tiltalende for kåte mannlige ørkenboere. Det metaforiske aspektet blir videre gjort mindre sannsynlig bl.a. ved at Muhammed går i detalj om bryststørrelsen til huriene. Jeg vet ikke hvordan noen kan symbolisere det for noe annet enn mannlig kjødelig fantasioppfyllelse. Og dette er bare ett av mange eksempler. Anonymkode: 12540...bed 10
Michaelhe Skrevet 13. oktober 2021 #2 Skrevet 13. oktober 2021 (endret) Snakker du om alle disse "jomfruene" som angivelig venter i det hinsidige for muslimske menn? Jeg kan love deg at det er få voksne menn med vettet i behold som ser jomfruer som ønskelige sexpartnere. Jeg har alltid sett på denne fantasien som en form for trussel eller straff. Men jeg er ikke muslim. Jeg har et spørsmål. Når du sitter ved siden av "herren", blir du opphisset, f. eks ved tanken på å kysse føttene hans? Er det mye lær i disse fantasiene? Endret 13. oktober 2021 av Michaelhe 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #3 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mens den kristne himmelen bare er total fred og ro ved å være i Herrens nærhet. Mange folk hevder at beskrivelsen av den muslimske himmelen er rent metaforisk, selv om det er åpenbart tiltalende for kåte mannlige ørkenboere. Det metaforiske aspektet blir videre gjort mindre sannsynlig bl.a. ved at Muhammed går i detalj om bryststørrelsen til huriene. Jeg vet ikke hvordan noen kan symbolisere det for noe annet enn mannlig kjødelig fantasioppfyllelse. Og dette er bare ett av mange eksempler. Anonymkode: 12540...bed Det står ingenting omjomfruer i Koranen om det var det du siktet til. Anonymkode: 7470d...8e5
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #4 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det står ingenting omjomfruer i Koranen om det var det du siktet til. Anonymkode: 7470d...8e5 Skulle ikke belønningen i himmelen være 72 jomfruer for mannlige muslimer som har gjort ditt eller datt i livet? Anonymkode: 25991...e13 6
Entern Skrevet 13. oktober 2021 #5 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Skulle ikke belønningen i himmelen være 72 jomfruer for mannlige muslimer som har gjort ditt eller datt i livet? Anonymkode: 25991...e13 Det er belønningen for å dø i kamp for Islam/hellig krig, såvidt jeg husker, ja. 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #6 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Skulle ikke belønningen i himmelen være 72 jomfruer for mannlige muslimer som har gjort ditt eller datt i livet? Anonymkode: 25991...e13 Derfor is krigerene løper som faen når de kurdiske kvinnene kommer og skyter etter dem. Anonymkode: 4960d...2ed 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #7 Skrevet 13. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Skulle ikke belønningen i himmelen være 72 jomfruer for mannlige muslimer som har gjort ditt eller datt i livet? Anonymkode: 25991...e13 Nei, det står ingenting om jomfruer. https://globalnation.inquirer.net/163694/raisins-not-virgins-quran-scholars-say Anonymkode: 7470d...8e5
Klossmajor Skrevet 13. oktober 2021 #8 Skrevet 13. oktober 2021 Fine greier i grunn. En allmektig gud som kommuniserer så upresist at følgerne blir uenige om de blir lovet rosiner eller jomfruer som belønning. 7
Entern Skrevet 14. oktober 2021 #9 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Derfor is krigerene løper som faen når de kurdiske kvinnene kommer og skyter etter dem. Anonymkode: 4960d...2ed Kanskje man ikke får belønning hvis man blir drept av en kvinne?😅 Bare halvt spøk - IS er så syke i hodet at veldig lite overrasker. 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #10 Skrevet 14. oktober 2021 Klossmajor skrev (14 timer siden): Fine greier i grunn. En allmektig gud som kommuniserer så upresist at følgerne blir uenige om de blir lovet rosiner eller jomfruer som belønning. Det er ikke upresist, det gjelder bare å lese hva som står. Og det klarer de fleste muslimer helt fint. Anonymkode: 7470d...8e5
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2021 #11 Skrevet 14. oktober 2021 Entern skrev (14 timer siden): Kanskje man ikke får belønning hvis man blir drept av en kvinne?😅 Bare halvt spøk - IS er så syke i hodet at veldig lite overrasker. Jo det stemmer. Se dokumentaren "hvorfor IS er redd kurdiske krigere" el noe sånt. IS rekrutterer ofte analfabeter , og de tror bokstavelig talt de ikke kommer til himmelen om de blir drept av en kvinne . Anonymkode: 4960d...2ed 3
Entern Skrevet 14. oktober 2021 #12 Skrevet 14. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo det stemmer. Se dokumentaren "hvorfor IS er redd kurdiske krigere" el noe sånt. IS rekrutterer ofte analfabeter , og de tror bokstavelig talt de ikke kommer til himmelen om de blir drept av en kvinne . Anonymkode: 4960d...2ed Herregud 🤣 Det positive er at da føler noen av drittsekkene litt ekstra dødsangst når de dør...og det fortjener de, uansett hvor de havner. 3
Klossmajor Skrevet 15. oktober 2021 #13 Skrevet 15. oktober 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Det er ikke upresist, det gjelder bare å lese hva som står. Og det klarer de fleste muslimer helt fint. Anonymkode: 7470d...8e5 Innlegget du selv lenket til skriver om hvordan muslimer opp gjennom årene har forstått et ord forskjellig. Det står at tidlige kommentatorer forstod betydningen av ordet som jomfru. Etter hvert skal det ha utviklet seg en forståelse av at koranen inneholder mange ord fra gammelsyrisk og arameisk, og at man må ta det med i betraktning når man tolker koranen. Argumentasjonen til Luxenberg er at å forstå ordet å bety «druer» gir mer mening i konteksten. Kristofs argumentasjon gir også inntrykk av å basere seg på en tolkning av hva som gir mest mening i konteksten. Altså tolker de ordet på en måte heller enn en annen. Jeg leser denne artikkelen som at koranen er upresis på dette punktet. Slik jeg forstår artikkelen kommer tolkningen av ordet som «rosin» heller enn «jomfru» av at de lærde i økende grad åpner opp for at ordet er av et annet opphav enn fundamentalistene har lagt til grunn. Det skulle bety at det er flere måter å lese ordet på, selv om den ene sikkert gir mer mening enn den andre. 5
Entern Skrevet 15. oktober 2021 #14 Skrevet 15. oktober 2021 Klossmajor skrev (2 minutter siden): Innlegget du selv lenket til skriver om hvordan muslimer opp gjennom årene har forstått et ord forskjellig. Det står at tidlige kommentatorer forstod betydningen av ordet som jomfru. Etter hvert skal det ha utviklet seg en forståelse av at koranen inneholder mange ord fra gammelsyrisk og arameisk, og at man må ta det med i betraktning når man tolker koranen. Argumentasjonen til Luxenberg er at å forstå ordet å bety «druer» gir mer mening i konteksten. Kristofs argumentasjon gir også inntrykk av å basere seg på en tolkning av hva som gir mest mening i konteksten. Altså tolker de ordet på en måte heller enn en annen. Jeg leser denne artikkelen som at koranen er upresis på dette punktet. Slik jeg forstår artikkelen kommer tolkningen av ordet som «rosin» heller enn «jomfru» av at de lærde i økende grad åpner opp for at ordet er av et annet opphav enn fundamentalistene har lagt til grunn. Det skulle bety at det er flere måter å lese ordet på, selv om den ene sikkert gir mer mening enn den andre. Det høres fornuftig ut. 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2021 #15 Skrevet 15. oktober 2021 On 10/13/2021 at 3:28 AM, AnonymBruker said: Mens den kristne himmelen bare er total fred og ro ved å være i Herrens nærhet. Mange folk hevder at beskrivelsen av den muslimske himmelen er rent metaforisk, selv om det er åpenbart tiltalende for kåte mannlige ørkenboere. Det metaforiske aspektet blir videre gjort mindre sannsynlig bl.a. ved at Muhammed går i detalj om bryststørrelsen til huriene. Jeg vet ikke hvordan noen kan symbolisere det for noe annet enn mannlig kjødelig fantasioppfyllelse. Og dette er bare ett av mange eksempler. Anonymkode: 12540...bed jaaaaada kristendommen er det aldri feil med (ironi) Anonymkode: fd9a7...cd0 2
Klossmajor Skrevet 16. oktober 2021 #16 Skrevet 16. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): jaaaaada kristendommen er det aldri feil med (ironi) Anonymkode: fd9a7...cd0 Det er klart at når farao ikke slapp israelittene ut av landet, måtte gud straffe hele Egypts befolkning med en haug naturkatastrofer. Kollektiv avstraffelse er jo helt innafor. 2
Entern Skrevet 16. oktober 2021 #17 Skrevet 16. oktober 2021 Klossmajor skrev (14 timer siden): Det er klart at når farao ikke slapp israelittene ut av landet, måtte gud straffe hele Egypts befolkning med en haug naturkatastrofer. Kollektiv avstraffelse er jo helt innafor. Det der er mye viktigere i Jødedommen enn i Kristendommen da du Likevel vil jeg si Jødedommen er den mest humane Abrahamittiske religionen. Det er svært mye klokskap og visdom i den religionen, og forståelse både av og for menneskeheten. 1
Entern Skrevet 16. oktober 2021 #18 Skrevet 16. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 15.10.2021 den 23.16): jaaaaada kristendommen er det aldri feil med (ironi) Anonymkode: fd9a7...cd0 Vel vel nei, men det er ikke skriftens feil. Det er leserne som misforstår skriften.
Entern Skrevet 16. oktober 2021 #19 Skrevet 16. oktober 2021 For å vise at det ikke er floskler det jeg sa om visdommen i Jødedommen, her er et par sitater: »Den som dreper et menneske, han dreper hele verden; og han som redder et menneske, han redder hele verden.» »Det som kom før, og det som kommer etter; det som er under oss, og det som er over oss; disse tingene skal du ikke gruble over.» 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #20 Skrevet 16. oktober 2021 2 minutter siden, Entern said: Vel vel nei, men det er ikke skriftens feil. Det er leserne som misforstår skriften. 1:Jo det er det 2:mener du det samme med andre religioner eller bare kristendommen? Det er vel ikke vanskelig og tolke disse versene her? Jesus kom til jorden for å skape krig - og du skal elske ham mer enn dine barn Evangeliet etter Matteus, 10:34-39 Oppfordring til barnedrap Salmenes bok, 137:8-9 https://www.klikk.no/underholdning/dette-er-de-jaevligste-tingene-som-star-i-bibelen-4340777 Så kristendommen er ikke så fredfull som veldig mange tror. Anonymkode: fd9a7...cd0 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå