Gå til innhold

Beste feriested for barn (2 år)?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ønsker tips til feriedestinasjoner som passer bra til en 2 åring. Ser i etter Strand og bad, men helst noe litt by også. Prøver å styre vekk fra de typiske turiststedene hvis mulig 

Anonymkode: 7d725...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiller ikke så mye rolle. De husker ikke noe i den alderen uansett, så alt dere gjør blir mest for den voksne sin del. Selv om dere drar med ungen på barneaktiviter så vil ikke barnet huske det.

Dere kan like gjerne ha ferien hjemme på en måte. Hvis dere skal finne et sted som er egnet for barn, vent til barnet blir en 4 år i alle fall, så det kan ha noe glede ut av det. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den alderen synes jeg hytte i Norge eller sommerhus i Sverige/Danmark er best. Tenker du Syden ville jeg i alle fall leid leilighet fremfor hotell, for å være innestengt på et hotellrom i mørket fra kl 19 er døll ferie ass.. 

Anonymkode: 67417...4e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den alderen spiller det ingen rolle bar de har trygge gode foreldre rundt seg. Der dere koser dere,koser de seg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ønsker tips til feriedestinasjoner som passer bra til en 2 åring. Ser i etter Strand og bad, men helst noe litt by også. Prøver å styre vekk fra de typiske turiststedene hvis mulig 

Innenlands så er mikkelparken et fantastisk sted.
Overnatting på mikkelparken ferietun like over veien er drømmen for små ungene.
Både parken og overnattingsstedet har hoppepute (trampolinepute) og badebasseng, dusj og toalett fasilitetene er på hotell nivå.
2åringen vår snakker enda om den parken mange måneder etter at vi var der ❤️ 

Anonymkode: c224e...ca8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor som helst de voksne trives egentlig. 

Vi brant oss på å ikke ha planlagt godt nok rundt sikring i transportmidler på ferie med 2 åring, og endte opp med mange ubehagelige og direkte farlige transportetapper for den lille. Taxitur på håndkle, forovervendt skrangle-sete i leiebil, for stor flytevest i stedenfor redningsvest (vi endte opp med å ikke ta båten). Det var såpass ubehagelig og avskrekkende at vi ikke ville reise utenlands med fly med barna igjen før de var store nok til å ikke trenge ekstra sikring i bil.

Så leiebil og medbrakt sete ville for meg vært et minimum, eventuelt reise med egen bil. Utover det er det jo fint at det ikke er for varmt synes jeg (for barnets del), men det er vel kanskje en smakssak. 

Anonymkode: 9fd81...719

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tussi84 skrev (9 timer siden):

Spiller ikke så mye rolle. De husker ikke noe i den alderen uansett, så alt dere gjør blir mest for den voksne sin del. Selv om dere drar med ungen på barneaktiviter så vil ikke barnet huske det.

Dere kan like gjerne ha ferien hjemme på en måte. Hvis dere skal finne et sted som er egnet for barn, vent til barnet blir en 4 år i alle fall, så det kan ha noe glede ut av det. 

Det er vel ikke det om de husker noe eller ei som avgjør om man har en fin ferie? Man lever jo NÅ. Ellers er det jo ikke noe vits å gjøre noe som helst med barn, siden de ikke husker det uansett. Hva med å gjøre barndommen fin uansett? 

Anonymkode: 55b48...657

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært i Thailand, Tyrkia, Sicilia og Mallorca med små barn og de har trivdes veldig alle steder. Vi voksne likte Sicilia best. 

Anonymkode: 55b48...657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min erfaring er at to-åringer trives med minst mulig stress. Rolige, koselig dager med familien uten alt for store ambisjoner om å rekke over alt. For oss var det beste enten å være på hytta eller leie villa med basseng i Spania (sikret sol:-)). Vi hadde late dager ved bassenget, en tur på stranden. Spiste som regel sen lunsj ute, middag hjemme eller på nærmeste restaurant da de ofte var slitne etter mye bading. Så som oftest normal leggetid, og vin på terrassen for mor og far når de var sovnet. Null stress ferier er det beste.

Anonymkode: beb6d...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tussi84 skrev (18 timer siden):

Dere kan like gjerne ha ferien hjemme på en måte. Hvis dere skal finne et sted som er egnet for barn, vent til barnet blir en 4 år i alle fall, så det kan ha noe glede ut av 

Endret av Michelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg har hytte når jeg leser dette. Hvis jeg ikke hadde hatt hytte: ville leid hytte. Været er ikke alltid bra i Norge, men barn trives jo ute i regnvær også.

Anonymkode: 04843...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Der foreldrene trives. 

Anonymkode: 1097c...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Kristiansand dyrepark og lilleputthammer, passer fint for en 2åring. strand og by er mest foreldrene behov

Anonymkode: d90c8...036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestilt 2 uker til Tyrkia neste høst (september) da er barnet nesten 2,5 år. Vi har valgt Pegasos Word i Side. 5 stjerner med all inclusive. Da kan vi bade og kose oss hele dagen på barnets premisser. Når barnet har lagt seg for kvelden kan vi kose oss på terrassen med et glass vin.

Anonymkode: 54d76...668

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

I den alderen synes jeg hytte i Norge eller sommerhus i Sverige/Danmark er best. Tenker du Syden ville jeg i alle fall leid leilighet fremfor hotell, for å være innestengt på et hotellrom i mørket fra kl 19 er døll ferie ass.. 

Anonymkode: 67417...4e8

Hvorfor i all verden tror du man må sitte inne på hotellrommet etter 19.00?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våre på 3 og 6 år stor koste seg på tingsaker familie camping i sommer. Om du tenker utenlands er det veldig fint i alcudia på mallorca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tussi84 skrev (19 timer siden):

Dette argumentet forstår jeg ikke. Selv om barnet ikke kommer til å huske det så kan det jo ha det kjekt der og da i nåtiden. Det er vel like viktig 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...