Gå til innhold

Når barnefaren tar med ungen på "Mækkærn"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om fedre som tar med ungen sin på "Mækkærn" regelmessig for å spise der? Her i denne byen er det populært å gjøre det. "Slækkærn på Mækkærn" er det mange som kaller det. 

Anonymkode: 51dbb...828

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

👍

Anonymkode: ffef7...714

• Liker 6
Skrevet

At om det er din største bekymring må du ta en chill pill. Det går bra. 

Anonymkode: c1c9a...1d7

• Liker 15
Skrevet

Så lenge barna vanligvis spiser sunt og variert så er det ikke noe problem. 

• Liker 4
Skrevet

Kan ikke fatte og begripe at det er et enormt problem så lenge barnet ikke er alvorlig overvektig...herlighet.

• Liker 9
Skrevet

Regelmessig, hvor ofte er det snakk om TS? En gang i mnd? En gang i uka? To ganger i uka? 

Anonymkode: 9af48...034

• Liker 2
Skrevet

Jeg spiste der hver onsdag med pappa. Ble folk av meg og

• Liker 8
Skrevet

Så lenge det ikke er flere ganger i uka ser jeg ikke problemet. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg og søsknene mine var der annenhver fredag i hele oppveksten, ingen av oss er overvektige og vi er normale, oppegående, har sunt kosthold ellers og fungerer fint i samfunnet. Tror det går fint altså!

Anonymkode: 9375b...dc3

• Liker 4
Skrevet

Det er da mat det også, så spørs hva regelmessig er. Om det er i helgen eller hver dag, eller annenhver helg, eller en gang i mnd....
Null problem om de spiser annen sunn mat, unger forbrenner fort .

Anonymkode: 75c95...26f

• Liker 1
Skrevet

Så lenge dette ikke skjer hver uke og flere dager så ser jeg ikke problemet, med mindre barna er veldig overvektige. Alt med måte. 

Å spise junk food er ikke farlig i seg selv, det er det heller mengden og hyppigheten som er. 

Skrevet

Jeg tenker at dette er HANS tid med ungene, og at det dermed er han som er herre over denne tiden! Så fremt det ikke er snakk om vanskjøttelse/barnemishandling, hvilket det da vitterlig ikke er, så er dette noe du ikke har noe med å legge deg opp i (Liksom han ikke har noe med dine avgjørelser når du har de) ;) 

• Liker 3
Skrevet

Folk i Norge er besatt av å lete etter omsorgssvikt 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: eaf9b...222

• Liker 7
Skrevet

Vet ikke hva det betyr engang.

Anonymkode: 37e8d...516

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Folk i Norge er besatt av å lete etter omsorgssvikt 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: eaf9b...222

Noe enig her. Det er jo fy hvis barna spiser litt junk food, litt for ofte godteri, ser litt for mye på tv av og til, hvis familien ikke er så ofte ute og leker med barna, hvis man lar 6 åringen gå alene ut uten tilsyn, osv.

Ingenting av dette er omsorgssvikt. Enn må se hele bildet. Så lenge barna er friske og sunne, så er det viktigste.

Omsorgssvikt derimot er fysisk eller psykisk vold, eller emosjonell svikt. Barna blir oversett, blir rakket ned på hele tiden, blir slått, seksuelt misbrukt, får ikke mat/klær, (nei å ikke ha merkeklær går ikke under Omsorgsvikt, men heller at barna ikke får de klærne de trenger når det er behov), mangel på kjærlighet og anerkjennelse, mangel på trøst (foreldrene trøster ikke barnet når det gråter feks), mangel på nødvendig helsetilsyn osv..

• Liker 5
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet ikke hva det betyr engang.

Anonymkode: 37e8d...516

I Fredrikstad betyr "Mækkærn" det samme som McDonalds. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I Fredrikstad betyr "Mækkærn" det samme som McDonalds. 

Så rart,det gjør det i Skien også.

Anonymkode: 524b7...b8e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...