Gå til innhold

Hvordan er det å bo i sarpsborg? Flytte eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å flytte der, men usikker på om det er en bra plass. Noen som har kjennskap?

Anonymkode: 4c0b3...782

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har god kjennskap til Sarpsborg. Har du barn? Skole eller jobb? Alder? Vil du bo sentralt eller mer landlig til? 

Anonymkode: 748cb...06c

Skrevet

Jeg vil aldri flytte tilbake til Sarpsborg. Byene rundt, ja, Sarpsborg nei.

Anonymkode: 5c04d...b13

Skrevet

Anbefaler heller Fredrikstad. 

Anonymkode: 675f7...8c7

• Liker 2
Skrevet

Fredrikstad er bedre enn Sarp. 

• Liker 2
Skrevet

Sarpsborg har mange fine plasser å bo, men det kommer jo an på hva du er ute etter.

Fordeler med byen er god beliggenhet (kort vei til både Oslo og Gøteborg), flott natur med både skjærgård og skogsområder. Fine oppvekstforhold for barn. Det er stille og rolig, så om det er pulserende nattliv man vil ha er det nok feil by.

Anonymkode: d3763...3a4

Skrevet

Har vært der én gang, ca. 2008. Observerte 6-8 karer i slagsmål på bensinstasjon. En av dem åpna bagasjeluka si og henta fram et balltre. Tror det var han med punkersveis. Omtrent da kom politiet, og snakket til dem. Så satt alle seg i bilene sine og kjørte av sted.

Fin by, da. Tror jeg. Husker ikke så mye.

• Liker 1
Skrevet

Hva er du ute etter, og hva flytter du fra?

Anonymkode: e9446...a1c

Skrevet

Rolige områder i Sarpsborg er Greåker, Borgenhaugen og Lande, så lenge man ikke bor rett ved motorveien. Greåker og Lande har det beste busstilbud av de plassene. Det er mange barnefamilier som bor i disse områdene og det er derfor trygt og rolig. Sentrum er ganske kjedelig og livløst, men praktisk om du trenger nærhet til buss og litt butikker og spisesteder. Hafslundsøy og Skjeberg er langt unna alt om man ikke har egen bil og jeg synes ikke dette er fine plasser sånn utseendemessig. Generelt sett er Sarpsborg en litt kjedelig by og det er dårlig uteliv der, men det er selvfølgelig mer sentralt og spennende enn for eksempel Steinkjer i Trøndelag.

Fredrikstad er den byen i Østfold med best tilbud og flest muligheter. Her er Kråkerøy Nord, Sentrum, Trara og Lisleby fine områder å bo i, om du ønsker å komme deg enkelt rundt i byen eller til steder utenom Fredrikstad. Sellebakk og Gressvik er også fine områder å bo i, men har ikke gangavstand til sentrum og det kan føles litt upraktisk for noen. Rolvsøy er helt greit, men kan føles litt kaotisk på grunn av all trafikken og alle bedriftene som ligger hulter til bulter der. Manstad, Engelsviken, Ørmen, Torp og Torsnes er usentralt og ukoselig. Fredrikstad er en fin by med sjarm, urbanitet og avslappa mennesker, og det er en fin mellomting. Ikke alt for stort, men heller ikke alt for lite. Sentrum kunne kanskje vært litt større med bedre utvalg av butikker, men ellers er det bra :) Fredrikstad er heller ikke så lite at alle kjenner alle, noe som er veldig positivt hvis man ønsker litt anonymitet, frihet og egentid. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Rolige områder i Sarpsborg er Greåker, Borgenhaugen og Lande, så lenge man ikke bor rett ved motorveien. Greåker og Lande har det beste busstilbud av de plassene. Det er mange barnefamilier som bor i disse områdene og det er derfor trygt og rolig. Sentrum er ganske kjedelig og livløst, men praktisk om du trenger nærhet til buss og litt butikker og spisesteder. Hafslundsøy og Skjeberg er langt unna alt om man ikke har egen bil og jeg synes ikke dette er fine plasser sånn utseendemessig. Generelt sett er Sarpsborg en litt kjedelig by og det er dårlig uteliv der, men det er selvfølgelig mer sentralt og spennende enn for eksempel Steinkjer i Trøndelag.

Fredrikstad er den byen i Østfold med best tilbud og flest muligheter. Her er Kråkerøy Nord, Sentrum, Trara og Lisleby fine områder å bo i, om du ønsker å komme deg enkelt rundt i byen eller til steder utenom Fredrikstad. Sellebakk og Gressvik er også fine områder å bo i, men har ikke gangavstand til sentrum og det kan føles litt upraktisk for noen. Rolvsøy er helt greit, men kan føles litt kaotisk på grunn av all trafikken og alle bedriftene som ligger hulter til bulter der. Manstad, Engelsviken, Ørmen, Torp og Torsnes er usentralt og ukoselig. Fredrikstad er en fin by med sjarm, urbanitet og avslappa mennesker, og det er en fin mellomting. Ikke alt for stort, men heller ikke alt for lite. Sentrum kunne kanskje vært litt større med bedre utvalg av butikker, men ellers er det bra :) Fredrikstad er heller ikke så lite at alle kjenner alle, noe som er veldig positivt hvis man ønsker litt anonymitet, frihet og egentid. 

Første gang jeg har hørt at noen synes det er ukoselig i Engelsviken!! Den var ny. Langt fra sentrum ja, ukoselig? Heller det motsatte. Noe av det koseligste stedet jeg drar på sommeren. Kjøper noe i fiskebutikken og sitter på bryggen der. Idyll :)

Anonymkode: f7239...d5b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...