Gå til innhold

Hvilke byer i Norge, foruten Oslo, er det som har ghetto’er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drammen har vel i praksis en ghetto (Fjell)? Har andre byer (Bergen, Trondheim, Stavanger , ++) det samme?

Anonymkode: 8434d...1ba

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slettheia i Kr.sand er vel å betrakte som en ghetto. Grim også.

• Liker 2
Skrevet

Nå er det ikke en egen by, men det heter jo postnummer 2013 Ghetto-Skjetten på folkemunne…

• Liker 6
Skrevet

Fjell i Drammen, som du alt har nevnt. Asker har Hagaløkka, og det er også mindre bemidlede strøk i Bærum. Antar det finnes de fleste steder. 

Anonymkode: 0cdba...050

• Liker 2
Skrevet

I Trondheim blir Kolstad, Romolslia og Buran sett på som ghetto, men jeg synes ikke det er så ille i de områdene. 

I Fredrikstad blir Lisleby og Sellebakk sett på som lavstatus, selv om jeg synes det er helt vanlige områder. 

I Bergen er det mange som synes at Laksevåg og Solheim Nord er litt shady. 

I Skien er Gulset ikke noe attraktivt blant lokalbefolkninga. 

I Drammen har Fjell, Brakerøya og Strømsø dårlig rykte på seg. 

I Sarpsborg sies det at Østre Bydel er et dårlig område å bosette seg i. 

Anonymkode: 3ebb5...9ef

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Fjell i Drammen, som du alt har nevnt. Asker har Hagaløkka, og det er også mindre bemidlede strøk i Bærum. Antar det finnes de fleste steder. 

Anonymkode: 0cdba...050

Bærum: Lommedalen og Vøyenenga. 

Skrevet

Lisleby, Sellebakk og Holmen i Fredrikstad

Anonymkode: 536a5...031

Skrevet

Ålesund har Skarbøvik og Steinvågen. 

Anonymkode: a2321...dab

• Liker 1
Skrevet

loddefjord/ vadmyra i bergen har hvertfall vært meget shady. 

Anonymkode: aebf4...019

Skrevet

Stavanger har storhaug 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Lisleby, Sellebakk og Holmen i Fredrikstad

Hvorfor så mye hat mot de tre plassene? Holmen kan jeg forstå fordi at der er det mye utleie, men på Lisleby er det jo mange eneboliger og folk som er i jobb? Og Sellebakk er jo trygt og rolig? 

Skrevet

Buran/Lademoen er nok ansett som litt ghetto, men det står også en del dyre biler rundt i gata her, og det bor mange barn i området etter hva jeg kan merke. Jeg er innflytter, men har egentlig aldri vært redd her på nattestid. 

https://www.nrk.no/trondelag/cathrine-sand-og-stig-ola-westgard-ble-drept-pa-lademoen-_-beboerne-ber-politikerne-ta-grep-1.15499716

Skjedde nylig enda et drap rett borti gata her, så man kan vel si det er et litt belastet område.

Anonymkode: bf4d6...91e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Buran/Lademoen er nok ansett som litt ghetto, men det står også en del dyre biler rundt i gata her, og det bor mange barn i området etter hva jeg kan merke. Jeg er innflytter, men har egentlig aldri vært redd her på nattestid. 

https://www.nrk.no/trondelag/cathrine-sand-og-stig-ola-westgard-ble-drept-pa-lademoen-_-beboerne-ber-politikerne-ta-grep-1.15499716

Skjedde nylig enda et drap rett borti gata her, så man kan vel si det er et litt belastet område.

Vil nesten si at Uallset, Romolslia og deler av Kattem er værre en Buran, sett bort fra de siste drapene og knivstikkingene. 

Anonymkode: 355d7...dfe

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor så mye hat mot de tre plassene? Holmen kan jeg forstå fordi at der er det mye utleie, men på Lisleby er det jo mange eneboliger og folk som er i jobb? Og Sellebakk er jo trygt og rolig? 

Lisleby har terrorgata. Mange på sosialhjelp og mange innvandrere. Sellebakk har mange som driver med rus og mange på sosialhjelp der også

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Slettheia i Kr.sand er vel å betrakte som en ghetto. Grim også.

Er Grim blitt så ille? Er jo mange flotte hus der 😮

Anonymkode: 42b09...1ca

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Vil nesten si at Uallset, Romolslia og deler av Kattem er værre en Buran, sett bort fra de siste drapene og knivstikkingene. 

Har bare vært innom Romolslia på besøk en gang, og hele området virker som et skikkelig mørkt hull.. er det mange kommunale boliger der?

Skrevet

Stavanger har Saxemarka/Bekkefaret

Anonymkode: ec6ab...ffb

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor insistere på å kalle stedene hvor fattige bor, for ghettoer? Uttrykket bærer med seg masse rasistisk baggasje etter som det historisk sett kun har blitt brukt om nabolagene til folk med minoritetsbakgrunn. Vil du finne fram til hvor de forskjellige byenes fattige strøk ligger, si heller det. Men jeg forstår ikke hva du forventer å få ut av en tråd som denne. Få folka som bor der, til å føle seg hengt ut? 😕

• Liker 6
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hallset er vel ikke noe ghetto? 

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Har bare vært innom Romolslia på besøk en gang, og hele området virker som et skikkelig mørkt hull.. er det mange kommunale boliger der?

Det er mange rusavhengige og sosialhjelpsmottakere som bor på Romolslia. Mye merkelig som skjer i leilighetene der. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...