Gå til innhold

Hva brukte dere som beholder til alle disse urinprøvene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte dere andre urinprøveglass fra apoteket for hver gang dere skulle ta med prøve?

Anonymkode: 5c49a...be2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, kjøpte urinprøveglass. 

Anonymkode: 67957...f8a

• Liker 5
Skrevet

Eg kjøpt første, resten har eg fått hos jordmor ved time. Altså, får nytt glass for kvar time. 

Skrevet

Jeg har gjort det, men har inntrykk av at jordmor syns det er unødvendig. Men takler ikke tanken på å bruke om igjen.. så. 

Anonymkode: ccbfa...d1b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har gjort det, men har inntrykk av at jordmor syns det er unødvendig. Men takler ikke tanken på å bruke om igjen.. så. 

Bruke samme prøveglass om igjen? Det er en veldig dårlig ide i tilfellet!

nytt glass per urinprøve.

• Liker 2
Skrevet
mereo skrev (5 minutter siden):

Bruke samme prøveglass om igjen? Det er en veldig dårlig ide i tilfellet!

nytt glass per urinprøve.

Hvorfor er det en dårlig ide? Det holder at man vasker beholderen til slike prøver, de trenger ikke kokes.

• Liker 3
Skrevet

Kjøp glass på apoteket, de er forresten engangs av en grunn. Og de koster 15-20 kr, det har du råd til hvis du skal ha barn. 

Anonymkode: 893ce...85b

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er det en dårlig ide? Det holder at man vasker beholderen til slike prøver, de trenger ikke kokes.

Jepp det var det jordmor sa. Hos legen vil de helst ha kokt/engangs om det skal sendes inn. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kjøp glass på apoteket, de er forresten engangs av en grunn. Og de koster 15-20 kr, det har du råd til hvis du skal ha barn. 

Anonymkode: 893ce...85b

Råd.. miljø er en faktor også. Og det blir fort noen hundrelapper for alle urinprøvene jeg har tatt i svangerskapet. 
Jeg har brukt engangs hver gang, men burde jo heller valgt noe annet for lommeboka og miljøets skyld. 

• Liker 3
Skrevet

Fått av både jordmor og legekontoret :)

Anonymkode: ad38b...8c8

Skrevet

Brukt samme om igjen. Tull å kjøpe hver gang.

Jeg vasket den godt når jeg kom hjem, og da var den klar til å brukes igjen. 

Anonymkode: 34469...42d

• Liker 2
Skrevet

har alltid brukt et lite syltetøyglass. 

Anonymkode: 6ef21...81c

• Liker 1
Skrevet

De må være sterile om de skal sendes til dyrkning. Du kan også forurense prøven som kan gi utslag på stix.

De bør være nye eller kokt.

Anonymkode: 64498...bd2

• Liker 2
Skrevet

Ja, kjøpte på apoteket. Vil tro det ser litt rart ut å komme med noe annet. ?

Anonymkode: 92497...d69

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Den vil jo komme i fare for å være forurenset? 

Skrevet

Dere som skriver "bruk om igjen" hva gjorde jordmor med urinen i glasset du kom med? Skal det ikke sende sinn? Eller testet hun der og tomte ut, ga deg tilbake?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, kjøpte på apoteket. Vil tro det ser litt rart ut å komme med noe annet. ?

Anonymkode: 92497...d69

Var å tok blodprøve hos fastlegen en gang og inne på det rommet sto et stort syltetøyglass fylt opp til randen med urin. Det ser definitivt rart ut.

Anonymkode: 1b6ce...2c2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dere som skriver "bruk om igjen" hva gjorde jordmor med urinen i glasset du kom med? Skal det ikke sende sinn? Eller testet hun der og tomte ut, ga deg tilbake?

Jepp det siste. Tar bare stix og tømte ut, vasket glasset og så fikk jeg det tilbake. 

• Liker 1
Skrevet

Ha ha, dette diskuterte jeg i dag med to Bioingeniør studenter. Selv er jeg sykepleier som jobber på legekontor.

VI VIL HA RENE GLASS HVER GANG!!!!

Det er ikke store utgiften, og ofte så får du nye av helsestasjonen eller legekontoret.  Å få urinprøve på Salsa glass med hvitløk og chilli stenk, eller i en Aventi drikkeflaske som pasienten vil ha tilbake WTF.? 

Jeg har jobbet på legekontor hvor vi faktisk nektet å ta imot UP som ikke var i rette glass. Skal du redde verden miljømessig, konsentrer deg om andre ting enn gjenbruk av disse glassene. Er det verdt å levere prøver som er forurenset?

Anonymkode: b06b5...236

• Liker 7
Skrevet

Og det var bare å bruke syltetøyglass om jeg ville. 
Hos lege om prøven skal dyrkes og sendes inn så vil de ha sterilisert. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...