Gå til innhold

Når blir/ble fødselsattest skrevet og registrert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke om det er forskjell på nå og for førti år siden, men hvor lenge etter fødsel blir fødselsattest skrevet og registrert? På min fødelsattest står det at den ble registrert litt over to måneder etter fødselsdato. Hva med deres? Og deres barns? 

Anonymkode: ba440...613

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå får du den når du bestiller den, men tidligere kom den når navnet var godkjent 

Anonymkode: aefb5...72d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå får du den når du bestiller den, men tidligere kom den når navnet var godkjent 

Anonymkode: aefb5...72d

Ok, så det var/er helt vanlig at det går/gikk et par måneder altså? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg vet ikke om det er forskjell på nå og for førti år siden, men hvor lenge etter fødsel blir fødselsattest skrevet og registrert? På min fødelsattest står det at den ble registrert litt over to måneder etter fødselsdato. Hva med deres? Og deres barns? 

Du får melding om å registrere navn noen dager etter fødsel. Så hvis du svarer med en gang så skal fødselsattesten være ganske kjapt klar. Hvis far og mor ikke er gift må farskapet være registrert først.

Anonymkode: 3b40b...34d

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det blir registrert men så må du logge på og bestille papirutgaven.

Anonymkode: 3b40b...34d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...