Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det Ok å gi? Altså pent brukt klær feks. Ser ofte masse fine klær på tise til dattern min på 13år, er det helt bak mål å kjøpe brukt og gi til julegave? 

Anonymkode: a4ba7...0a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er fint å kjøpe brukte klær, men kanskje ikke i julegave. Da bør du i såfall lufte idéen med mottaker først. 

Anonymkode: 1e135...e80

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil gjerne ha brukte ting, hvis det er noe kult og spesielt eller noe som ikke kan skaffes nytt lenger. Helst ikke klær, men jeg er ikke så glad i å få nye klær i gave heller. 

(Men jeg tror ikke jeg hadde likt det da jeg var 13.)

Anonymkode: 229f5...f52

• Liker 1
Skrevet

Jeg personlig er ikke oppvokst med den kulturen, så jeg hadde faktisk ikke likt å få noe brukt i gave. 

Anonymkode: b0f14...f16

Skrevet

Jeg personlig liker å gi gaver som mottakeren har mulighet til å returnere om det ikke faller i smak, men om du kjenner vedkommende godt og vet hva de ønsker seg så ser jeg ikke problemet (så lenge det er tilsvarende nytt). 

Skrevet

Regner med du kjenner datteren din såpass godt at du vet hva slags klær hun ønsker, og da tenker jeg det bare er fint. Min erfaring er at det er mange unge som selger og kjøper brukt i dag, de har mulighet til å skifte ut garderoben, og kan kjøpe bestemte klær rimeligere enn de hadde kostet nye.

Anonymkode: 85fec...fc0

Skrevet

Hvis det er avklart på forhånd, ja! Jeg har venner som elsker å kjøpe brukt og jeg kjøper selv mye brukt, men det kommer an på personen. Selv hadde jeg blitt kjempeglad.

Anonymkode: a8228...d23

Skrevet

Personlig hadde jeg nok ikke likt det, men vet at min søster hadde likt det. 

Folk er helt klart forskjellige selv om man også har hatt samme oppvekstvillkår.

Skal du gi "hemmelig julegave" til et barn som man er klar over har en tøff barndom, for eksempel de ønskene som henger på trær på sentere rundt juletider, så synes jeg man må gi en ny og ubrukt gave.

Barn synes jeg i større grad skal få slippe det. Man kan ha mindre terskel for å vurdere det til voksne. 

Anonymkode: f0ca4...528

Skrevet

Når du kjenner mottakeren, og det regner jeg med at du gjør siden det er datteren din, og vet hun vil bli glad for tingene synes jeg du skal gjøre det. Til folk man ikke kjenner like godt ville jeg vært forsiktig med å kjøpe brukte gaver, men egentlig synes jeg at det burde være større aksept for å gi og få brukte gaver. Alt må ikke være splitter nytt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...