AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #1 Skrevet 12. oktober 2021 Hei.. det har seg sånn at jeg gruer meg noe fælt til å jobbe på jobben min på H&M i julen.. jeg gruer meg allerede.. Vi er kronisk underbemannet og vi jobber livet av oss.. ikke hjelper det å si fra til leder eller avdelingsleder heller.. Det er også litt sykdom inne i bildet, men vi er som regel jevnt over for få på jobb for spare penger... høstferien nå forrige uke var utrolig fæl, jeg sto alene i kassen med kø på 10-15 personer mange timer av dagen uten å få hjelp av andre som måtte ta seg av overfylte prøverom, de kom løpende til nå og da, men det skulle ha stått to til personer permanent i kassen med meg.. kunder ble sure..akkurat det er ikke rart og DETTE var en liten ferie.. høstferie.. hvordan blir julen da tenker jeg.. jeg vurderer derfor å si opp fordi jeg sliter meg ut på jobben.. timeslønnen er på 165 kr.. Jeg har 14 dagers oppsigelse, jeg er i prøveperioden. Hvordan kan jeg komme frem til hvilken avgjørelse jeg skal ta? Har de fleste butikker det slik eller er H&M ekstrem? Jeg står ikke 1 sekund stille på jobb og det er mye stress. Men jeg vet ikke om en annen butikkjobb et annet sted blir akkurat det samme, eller om at denne jobben er veldig travel. Takk for tanker omkring dette kvinne 22 Anonymkode: 82336...7f6
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #2 Skrevet 12. oktober 2021 Trivsel er viktig. Om man ikke trives på jobb, blir det utrolig vanskelig å jobbe. Det å være underbemannet, det tærer på en, de som er igjen, de vil til slutt enten slutte eller sykemelde seg. Du vet kun selv hva som er riktig for deg. Men det å slutte er et alternativ. Spørsmålet er om du har råd til å ikke ha en jobb i en periode? Anonymkode: b1caf...bf3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #3 Skrevet 12. oktober 2021 H&M hadde jo stort underskudd på grunn av pandemien, så de prøver vel å hente seg inn igjen ved å spare på bemanningen. Det er overhode ikke sikkert at det er bedre andre steder da det er nå et ras av konkurser kommer pga de har fått lov å utsette betaling av moms. Du har kort oppsigelsesfrist, du kan vel jobbe mens du leter etter annen jobb. Dumt å si opp hvis du er avhengig av pengene for det er ikke sikkert at du finner annen jobb. Anonymkode: c4128...a19 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #4 Skrevet 12. oktober 2021 Man jobber på jobb. Helt normalt å ha mye å gjøre. Anonymkode: 35ff6...8c8 3
Fireflies Skrevet 12. oktober 2021 #5 Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Man jobber på jobb. Helt normalt å ha mye å gjøre. Anonymkode: 35ff6...8c8 Det er forskjell på å jobbe og å måtte slite seg ut på jobb. 5
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #6 Skrevet 12. oktober 2021 Vel, dersom de ikke er interresserte i å lønne flere, så gir du faen. Da tar du kassen i ditt tempo og rett og slett bare lar det bli kø. Om folk trenger hjelp må du rett og slett bare si at du ikke har tid. Så for heller lederene ta det på deres egen kappe. Evt. Kan du kontakte H&M litt høyere oppe. Du finner nok ut hvordan. Er ikke sikkert de syns det er greit med sånne arbeidsforhold. Det går jo utover kundene og salget. Anonymkode: 051ca...1af 6
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #7 Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Man jobber på jobb. Helt normalt å ha mye å gjøre. Anonymkode: 35ff6...8c8 Har du prøvd å jobbe en arbeidsdag uten mulighet til å spise? Flere dager på rad? Å springe ut av et pauserom 6 ganger i løpet av 30 min er ikke å ha pause! Kjenner meg godt igjen i TS situasjon. Anonymkode: 7cef3...a55 5
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #8 Skrevet 12. oktober 2021 Trivsel på jobb er viktig. At det blir store køer innimellom er nok helt normalt, men det finnes nok butikker som er roligere enn hm. Samtidig er det jo vanskeligere å få seg jobb jo roligere butikken er. Men husk at du er nyansatt, ting vil bli bedre og gå raskere jo lengre du jobber. Uansett må du bare huske på at det ikke er din feil at det blir store køer. Det er ikke din feil at dere er underbemannet. Det er ledelsen som sparer penger/ikke sørger for nok ansatte. Anonymkode: 2e66d...d9d 2
17.11 Skrevet 12. oktober 2021 #9 Skrevet 12. oktober 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: Man jobber på jobb. Helt normalt å ha mye å gjøre. Anonymkode: 35ff6...8c8 Underbemanning skal ikke anses som normalt. Etter min erfaring er dette typisk butikkjobb. De sparer inn ved å ha færrest mulig på jobb til enhver tid, samtidig som kravene til hvordan vi skal utføre kundeservice blir stadig høyere. Det vil si at du må bruke mer tid enn før på hver kunde, noe som går utover alle andre arbeidsoppgaver. Det eneste som virkelig hjelper er, som nevnt over her, å gi faen. Det tar den tiden det tar. Fokuser på den oppgaven du har foran deg, og ikke la deg bli stresset, husk at det egentlig ikke er ditt problem om alle kundene begynner å hate HM fordi de aldri får den hjelpen de vil ha. Du trenger heller ikke å ta det personlig når kunden blir sint. Dersom kundene klager kan du være ærlig om at dere er alt for få mennesker på jobb, vær enig med kunden i at dette ikke er holdbart i det hele tatt, og gjerne oppfordre dem til å klage sentralt. Vis at du er på kundens lag rett og slett, det får mange til å mykne opp litt. Ofte er de rett og slett ikke klar over hvilke forhold som rår, og de antar gjerne at det sitter ti medarbeidere på lageret og later seg. Jeg jobber heldigvis ikke i butikk mer, men dette var min taktikk de siste årene jeg jobbet der, og det gjorde i alle fall min hverdag mye bedre. 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #10 Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du prøvd å jobbe en arbeidsdag uten mulighet til å spise? Flere dager på rad? Å springe ut av et pauserom 6 ganger i løpet av 30 min er ikke å ha pause! Kjenner meg godt igjen i TS situasjon. Anonymkode: 7cef3...a55 Jeg har ikke hatt pause på jobb på snart et år. Jeg syns faktisk det går helt fint. Rekker kanskje å spise litt noen få dager. Men det er såklart forskjell på folk. Andre jeg kjenner klarer ikke 3 timer på jobb før de holder på å besvime. Jeg kan gjerne jobbe ti timer uten en matbit. Anonymkode: 051ca...1af
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #11 Skrevet 12. oktober 2021 Jeg har aldri jobbet i butikk, men jeg har som kunde sett dette i flere butikker de siste månedene. Så jeg vet ikke om det blir så mye bedre andre steder. Anonymkode: 2e3dd...21d
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #12 Skrevet 12. oktober 2021 Det er travelt i alle butikker før jul Anonymkode: 0c687...0ee 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #13 Skrevet 12. oktober 2021 Jeg jobba på meny Oslo city før ombyggingen. Jobba i avdeling kassa, og det var konstant dritlang kø hele arbeidsdagen. Synes klesbutikker virker veldig chill i forhold. Dere har det i hvertfall rolig utenfor høytidene. Anonymkode: a055c...ab5
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #14 Skrevet 12. oktober 2021 Butikkansatte er morsomme. De er mot selvbetjening i kassen, men når det er jobb å gjøre ved kassen er dette også galt. Anonymkode: 35ff6...8c8
17.11 Skrevet 12. oktober 2021 #15 Skrevet 12. oktober 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Butikkansatte er morsomme. De er mot selvbetjening i kassen, men når det er jobb å gjøre ved kassen er dette også galt. Anonymkode: 35ff6...8c8 Det er en myte skapt av mediene at de som jobber i butikk ikke vil ha selvbetjente kasser. Tro du meg, det er mer enn nok å gjøre ellers på arbeidsplassen. 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #16 Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Butikkansatte er morsomme. De er mot selvbetjening i kassen, men når det er jobb å gjøre ved kassen er dette også galt. Anonymkode: 35ff6...8c8 Hvor har du dette fra? Vi måtte ansatte flere etter at selvbetjening kom. Flere kunder= Mer varer inn. Dere stjeler ingen sin jobb selv om dere bruker selvbetjent kasse! Anonymkode: 7cef3...a55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå