Gå til innhold

Samboer på jobbtur i 5 dager..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer drar til Oslo i morgen med den nye jobben. Kjenner at dette ikke er ok for meg, men jeg kan ikke nekte han. Vi har tre små barn, og den ene er bare 4 måneder gammel. De skal til Oslo på byhelg samt på fjellet og det blir masse alkohol og festing. Synes ikke noe om dette, da samboer har et alkoholproblem og han har vært utro før, Det er lenge siden og jeg tror ikke han kommer til å være utro igjen, men man vet aldri. Det er mange damer som skal bli med på turen, og jeg vet at ei som er litt interessert i han skal være med.  Jeg har ingen familie og ingen som kan hjelpe meg da mamma og pappa er død, dessverre. Men har fått hyret en barnevakt på lørdag som kan hjelpe meg noen timer, og svigermor tar to barn i to dager. 

Synes det er helt latterlig av meg at jeg er slik, men slik er det bare. Føler at jeg bare blir skøvet i et hjørne og han drar bare avsted. Vi har problemet i forholdet vårt og vi har vudert å gå ifra hverandre men vi vil jo ikke det. Er så redd for at han kommer til å gjøre noe dumt imot meg. Vi har ikke sex lengre, kjefter på hverandre og vi har store problemer akkurat nå. 

Svigermor bagateliserer alt og har sagt ja for lenge siden slik at samboer kan dra. Hadde det vært opp til henne hadde han vel kunne dratt på ferier og alt uten meg.. Uansett, jeg må skjerpe meg og være glad på hans vegne da han skal på ferie med jobben, men jeg synes 4 dager er veldig lenge.. 

Jeg vet at han ikke kommer til å gjøre noe dumt imot meg, som han sier så blir han ikke populær om en småbarnsfar er utro på jobbtur. Han er jo sammen med meg, men jeg tenker hele tiden det værste. 

Vi takler ikke hverandre for tiden og det virker på meg som om han ser på denne turen som en endelig måte å få slippe å være med meg og barna på..

Anonymkode: 0d862...a94

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var lenge

• Liker 8
Skrevet

Det blir koselig til mannen din,blir bra samhold innad i bedriften når alle drar sammen på tur.

Anonymkode: f099d...5dc

• Liker 10
Skrevet

Mannen min skulle på hyttetur for 3 dager med jobb. Jeg nektet.

ikke noe big deal? Hvorfor skal han dra og la deg være alene?

Sånne turer er ment for single folk.

Mannen min kan godt gå på bowling med jobben, dagstur til fjellet eller lignende, men jeg vil ha mannen min i senga når det er natt og vi skal sove! 

tips unngå å gifte deg med norske menn

Anonymkode: 278d9...330

• Liker 25
Skrevet

Dere må jobbe med forholdet deres, og løse problemene dere har sammen. Kanskje dere kan gå i parterapi? 

Jeg har en jobb som gjør at jeg må reise mye sammen med kollegaene mine. Vi er både kvinner og menn, og det er ofte mye alkohol, lange middager osv. Ene mannlige kollegaen har en kone som sliter med sjalusi, og hun mistenker både det ene og det andre. Så ille at han ikke kan være med på alle turene. Sjefen blir irritert på han og kollegaene flirer bak ryggen på han siden han er så "kvinnestyrt". Vedkommende kollega har aldri gjort noe på arbeidsturer som tilsier at kona burde oppføre seg slik, verken drukket seg full eller flørtet med kvinner. 

Anonymkode: 10424...8ef

• Liker 28
Skrevet

Hva har svigermor med dette å gjøre?

Anonymkode: e8842...564

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mannen min skulle på hyttetur for 3 dager med jobb. Jeg nektet.

ikke noe big deal? Hvorfor skal han dra og la deg være alene?

Sånne turer er ment for single folk.

Mannen min kan godt gå på bowling med jobben, dagstur til fjellet eller lignende, men jeg vil ha mannen min i senga når det er natt og vi skal sove! 

tips unngå å gifte deg med norske menn

Haha, spot on! Er selv gift med utenlandsk mann (og er selv ikke norsk heller) og kan ikke engang tenke meg at mannen min skulle engang foreslå noe sånt, det er helt uaktuelt. 

Anonymkode: 23b13...a95

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skal til Oslo med den nye jobben, trodde først at det var snakk om en jobbreise? Men en kosetur med festing og du skal ta deg av tre barn inkludert en baby? Hadde vært helt uaktuelt her i huset altså.  

Han skal definitivt på strippeklubb! Mange i Oslo

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Haha, spot on! Er selv gift med utenlandsk mann (og er selv ikke norsk heller) og kan ikke engang tenke meg at mannen min skulle engang foreslå noe sånt, det er helt uaktuelt. 

Jålebukker. 

Anonymkode: f099d...5dc

• Liker 7
Skrevet

Om dere ikke har sex, ville jeg sett på det realistisk. Selvfølgelig vil han ligge med en annen. 

Han burde ikke reise, være hjemme og pleie forholdet. Virker dessverre ikke som han bryr seg. 

Anonymkode: 44202...41d

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og jeg har ikke engang barn, likevel han forsto meg. maste ikke noe om det.

At jeg ikke kan være alene hjemme. Om du har barn er det like ille.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om dere ikke har sex, ville jeg sett på det realistisk. Selvfølgelig vil han ligge med en annen. 

Han burde ikke reise, være hjemme og pleie forholdet. Virker dessverre ikke som han bryr seg. 

Anonymkode: 44202...41d

Sant! Han savner sex og vil derfor finne seg noe der

• Liker 4
Skrevet

Hadde vært helt uaktuelt for meg også TS. Det er KUN menn som drar fra dama med 3 små barn i flere dager. Egoistiske menn. Damer ville aldri gjort noe slikt.

Jeg slo opp med min av samme grunn - har aldri sett meg tilbake. Jeg kan GARANTERE at mannen din kommer til å gå over streken på en eller annen måte i løpet av turen. Og du kommer til å ligge søvnløs med vondt i magen hver natt. 
Og når han kommer hjem blir det silent treatment og krangling, ikke sant?

Nekt han og hvis han likevel drar er det slutt når han er tilbake. Høres ut som forholdet deres er på vei til å ryke uansett. Æsj, egoistisk mannfolk 🤮

Anonymkode: 09757...616

• Liker 20
Skrevet

Jeg synes du overdriver om jeg skal være helt ærlig. Dere har deres utfordringer i forholdet og han har vært utro. Men det virker som du har tatt han tilbake til tross for dette og da bør du finne en måte å leve med dette på enn å bruke det mot ham når han skal på jobbtur. Hvis du ikke klarer det, så kommer dere ingen vei lenger. 
La han få kose seg på turen. Du har hjelp til 2 av barna i 2 dager. Altså «kun» 3 dager du har alle barna. 
Hva med å heller finne noen dager senere i permisjonen hvor du tar deg en tur på spahotell, en storby med venninner e.l? Eventuelt en stund etter permisjonen hvis det føles mer riktig. Da får du også kommet deg av gårde og ut litt. Egentid i parforhold er et must. Spesielt i en småbarnshverdag. Jeg mener at man bør gi og ta i forhold. 

• Liker 31
Skrevet

Jeg syns nok at du overreagerer her, men det er ganske forståelig med den bagasjen dere har. For det handler ikke egentlig om jobbturen, gjør det vel? Slik jeg leser det handler det minst like mye om utroskap, mangel på nærhet og frykten for å miste den andre. 

Har man tilliten i bunn føles det ikke så farlig om den ene parten drar på tur utenfor hjemmet. Den praktiske delen vil jo være der, for ja, det er slitsomt å være alene med små barn i nesten en uke. Men da tenker jeg, denne gangen deg, neste gang meg. Både jeg og samboeren min har vært på flere jobbreiser nå som vi har små barn, både arbeidsomme og sosiale. Så det er ikke bare fedre som drar på strippeklubb som en over her skrev. 

• Liker 28
Skrevet

Ts her 

Synes det er vanskelig.. Føler ikke at han kommer til å gjøre noe dumt, men jeg er ikke sikker..

• Liker 1
Skrevet

At han skal være borte noen dager bør da virkelig gå greit? Jeg er alene to uker i strekk hver måned, det ordner seg. 
Tilliten i forhold til alkohol og utroskap derimot - det skjønner jeg at er vanskelig for deg, spesielt nå som forholdet ikke er så bra/sterkt. Håper for din del han klarer å oppføre seg og at forholdet deres blir bedre, spesielt med tanke på barna❤️

Anonymkode: fe398...caa

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

At han skal være borte noen dager bør da virkelig gå greit? Jeg er alene to uker i strekk hver måned, det ordner seg. 
Tilliten i forhold til alkohol og utroskap derimot - det skjønner jeg at er vanskelig for deg, spesielt nå som forholdet ikke er så bra/sterkt. Håper for din del han klarer å oppføre seg og at forholdet deres blir bedre, spesielt med tanke på barna❤️

Anonymkode: fe398...caa

Ja! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...