AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #21 Skrevet 12. oktober 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Bichon frise som noen har nevnt, alternativt den lille klovnen Griffon bruxellois/belge? Anonymkode: edb4f...11b Petit Brabancon er også en av 3 griffonraser, bare korthåret og uten napping av pels. Herlige hunder! Anonymkode: bddbc...cbf 3
Troyamin Skrevet 12. oktober 2021 #22 Skrevet 12. oktober 2021 Siden du har to katter, bør det selvfølgelig ikke være jakt/byttedrift/gjeting i hunden. Det er svært få mellomstore/store hunder som ikke innehar noe av dette. Årsaken er at det er kun enkelte av selskapshundene som er avlet som, nettopp, selskapshund. En hund uten andre oppgaver enn å være til for eieren. Dersom dere går for voksen omplasseringshund, kan dere få en større hund som på forhånd har vist å ikke ha særlig drifter. Ser andre har nevnt Bichon Frisé. Det er en ypperlig hund som fint kan gå lengre turer så lenge den vennes til det. Styr unna kortsnuter. Dette er ikke friske raser, uansett hva enkelte påstår. Det er bare å se på anatomien, så sier det seg selv. Lykke til i letingen etter hund! 7
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #23 Skrevet 12. oktober 2021 Mellompuddel. Krever en del pelsstell, men kan barberes ned og krever da lite. Aktiv lettlært rase, rolig inne, men alltid klar for tur. Stor nok til å gå langr fjellturer uten å måtte løftes opp steiner osv. Anonymkode: 844e0...2bd 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #24 Skrevet 12. oktober 2021 Vi overtok en stødig, trygg og mellomstor 9 år gammel hund som førstegangshund. Fant den på finn. I utgangspunktet en rase vi ikke ville valgt som valp. Kan tenke meg det ligger en del koronahunder på finn nå. Hunder som blir omplassert pga store atferdsproblemer er selvsagt ikke førstegangshunder, men noen omplasserer pga direkte tidsmangel. Anonymkode: 81b51...4ff 5
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #25 Skrevet 12. oktober 2021 Hvis du ikke har lyst å støvsuge hver dag pga røyting, kan jeg anbefale selskapshunden puddel. Den finnes i flere farger, kan klippes i ønsket pelslengde (og frisyre), de finnes i fire størrelser (fra toypuddel til storpuddel/kongepuddel) og ikke minst; de røyter ikke! Det må være et himmelrike å slippe all den røytingen hele tiden. Jeg har en shetland sheepdog, vidunderlig rase som jeg elsker, men den røytinga.... herregud. Hår overalt! Bare hun går forbi sofaen, så henger det hår der. Jeg vet ikke om jeg kommer til å skaffe ny hund den dagen denne hunden faller fra, men OM jeg skaffer en, skal det være puddel. Jeg orker ikke mer røyting! Anonymkode: d0897...866 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #26 Skrevet 12. oktober 2021 Tusen takk alle sammen, skal lese meg opp videre om de diverse som er nevnt og generelt selskapshunder ✌️ Anonymkode: 2e70d...fb6 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #27 Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Uff beklager 😭 Tror jeg ble litt overveldet av de negative svarene over så leste ditt i helt feil tone. Beklager så mye 😬 Ble flau nå Anonymkode: 2e70d...fb6 Null stress 😊 Håper dere finner en rase som kan passe! Anonymkode: 10d50...73e
Majer Skrevet 12. oktober 2021 #28 Skrevet 12. oktober 2021 Golden retriever, flatcoated retriever, labrador eller større puddel. De to sistnevnte har gjerne noe mer energi, men lettlærte. 1
Tanuki Skrevet 12. oktober 2021 #29 Skrevet 12. oktober 2021 Dere bor i en 63 kvm stor leilighet, har 2 katter og vurderer en stor hund? Tenk så stressende det blir for kattene. Jeg ville definitivt gått for en mindre rase, var jeg dere. Bichon frise er nevnt, og det er en virkelig perfekt hund. Små, men ikke "veskehund", lettlærte, røyter ikke, pleier å komme godt overens med andre dyr. Vi har en bichon, det er virkelig verdens mest hengivende og trygge hund, anbefales. Pelsstellet er heller ikke veldig krevende. Børster daglig, og klipper pelsen 2-3 ganger i året. 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2021 #30 Skrevet 13. oktober 2021 Japansk spisshund? Anonymkode: d65ab...c16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå