Gå til innhold

ENDELIG hadde jeg fått en saksbehandler jeg faktisk likte veldig godt, og som jeg hadde ganske lenge, men nå.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jeg fått en NY, igjen!!! Jeg blir så sur!! Jeg sliter med sosial angst, og hadde vendt meg til han jeg hadde fått. Nå må jeg sikkert på bli kjent møte og alt mulig igjen... I starten så fikk jeg ny hele tiden, men nå hadde jeg den samme ganske lenge. 

Hvorfor får man plutselig ny saksbehandler så ofte? Jeg likte han jeg hadde best!!! Hvem andre plages av dette? Lurer på hva grunnen er, fordi hvorfor skal så mange sakbehandlere slutte i jobben sin? er vel derfor man får ny?

Anonymkode: 99487...d2c

Skrevet

Er det i Nav du mener?

Noen slutter, noen er vikarer, noen bytter fagområder, noen er vikarer for andre pga sykdom osv. Mange årsaker, men heldig er det ikke.

Kan bare si at veilederne heller ikke liker å måtte bytte portefølje ofte eller være vikarer for andre, fordi det er så sårbart.

Anonymkode: 22765...138

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det i Nav du mener?

Noen slutter, noen er vikarer, noen bytter fagområder, noen er vikarer for andre pga sykdom osv. Mange årsaker, men heldig er det ikke.

Kan bare si at veilederne heller ikke liker å måtte bytte portefølje ofte eller være vikarer for andre, fordi det er så sårbart.

Ja, er Nav jeg mener. Det er sant, synes det er rart det er så mange som slutter hele tiden. Veldig kjedelig å miste en saksbehandler som man liker så godt. Håper han nye er like hyggelig  :) Ts 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, er Nav jeg mener. Det er sant, synes det er rart det er så mange som slutter hele tiden. Veldig kjedelig å miste en saksbehandler som man liker så godt. Håper han nye er like hyggelig  :) Ts 

Hvis du mister så mange saksbehandlere at det har blitt et problem for deg så er det kanskje på tide å komme seg ut av det systemet der?

Anonymkode: 8f7e6...781

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er forståelig at det ikke er så greit for deg. Det føles nok utrygt. 

De fleste slutter nok ikke, men får andre oppgaver eller har vært vikar for andre som kommer tilbake. Når noen slutter eller blir langtidssykemeldte så er det vikarer som kommer inn, som kanskje allerede har egne porteføljer. Og da er det begrenset hvor lenge de holder ut med ekstra arbeidsbelastning, så kommer en ny vikar inn. Og sånn fortsetter det. 

Mangel på folk, er vel stikkordet her. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg var 1 år sykmeldt og 7 år på aap. Hadde ny saksbehandler HVER gang!!!🥺

Anonymkode: 475c6...9ca

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det i Nav du mener?

Skriver under på denne. De fleste av oss har kontrakt på 1 år av gangen, og må søke på vår egen jobb igjen da 😅 Mye vikariater, og vi blir byttet rundt etterhvert som det oppstår nye behov eller annet 

Anonymkode: c4450...fdd

• Liker 2
Skrevet

Har min 6.saksbehandler nå på litt over 1 år, kjenner til den frustrerende følelsen. 

Så fort man endelig begynner å få hjelp, får man ny, som igjen må bruke tid på å sette seg inn i saken på nytt

Anonymkode: 984cf...501

• Liker 2
Skrevet

NAV gjør det på den måten fordi saksbehandler og klient ikke skal blir for godt kjent. Dette er noe de bevisst praktiserer for å gjøre forholdet mellom saksbehandler og klient så profesjonelt som mulig. Så da vet dere det.
Det er helt vanlig praksis ts.

Anonymkode: 2cd18...339

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

NAV gjør det på den måten fordi saksbehandler og klient ikke skal blir for godt kjent. Dette er noe de bevisst praktiserer for å gjøre forholdet mellom saksbehandler og klient så profesjonelt som mulig. Så da vet dere det.
Det er helt vanlig praksis ts.

Det er jo bare tull. Det er ingen som bevisst gjør dette. Det skjer fordi veilederne blir syke, går ut i permisjon, slutter, får nye arbeidsoppgaver osv. 

Tro meg, vi veiledere er ikke begeistret for å måtte bytte porteføljer. Jeg har hatt porteføljen min nå i snart tre år, heldigvis. Men har vært mye vikarer for kolleger når de har vært borte, og det er ikke heldig for noen. Men sånn er det.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg var 1 år sykmeldt og 7 år på aap. Hadde ny saksbehandler HVER gang!!!🥺

Bare 7 år på AAP? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.10.2021 den 16.22):

Hvis du mister så mange saksbehandlere at det har blitt et problem for deg så er det kanskje på tide å komme seg ut av det systemet der?

Det er ikke bare å komme seg ut av systemet. Det er en grunn til at man uheldigvis havner der, og det er ikke alle som er heldige nok til å velge og vrake jobb.

Anonymkode: 7f6ac...2fa

• Liker 1
Skrevet

Fordi arbeidsforholdene er såpass forjævlige at turnoveren er skyhøy, antagelig. I hvert fall i NAV og barnevern. 

Anonymkode: f9422...eab

• Liker 1
Skrevet

Det er mye gjennomtrekk i NAV. For mange er dette den første jobben de får etter bachelor eller master, og det er ikke nødvendigvis en jobb de har lyst å beholde, så etter et års tid søker mange seg videre.

Anonymkode: 1de9c...a0c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Det er jo bare tull. Det er ingen som bevisst gjør dette. Det skjer fordi veilederne blir syke, går ut i permisjon, slutter, får nye arbeidsoppgaver osv. 

Tro meg, vi veiledere er ikke begeistret for å måtte bytte porteføljer. Jeg har hatt porteføljen min nå i snart tre år, heldigvis. Men har vært mye vikarer for kolleger når de har vært borte, og det er ikke heldig for noen. Men sånn er det.

Nei dette er ikke tull. De vil ikke at saksbehandlere skal få for god kontakt med klientene. Her hvor jeg bor, byttes de ofte av samme grunn. Saksbehandler fortalte selv at de praktiserte det på den måten, og at jeg ikke ville kunne beholde henne mer enn i toppen 3 måneder. Løy saksbehandler for meg?

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Nei dette er ikke tull. De vil ikke at saksbehandlere skal få for god kontakt med klientene. Her hvor jeg bor, byttes de ofte av samme grunn. Saksbehandler fortalte selv at de praktiserte det på den måten, og at jeg ikke ville kunne beholde henne mer enn i toppen 3 måneder. Løy saksbehandler for meg?

Det er i hvert fall ikke sånn hos oss eller andre steder hvor jeg kjenner kolleger arbeider. 

Har som sagt hatt min portefølje i snart tre år og flere av mine kolleger har hatt sine porteføljer over tid. Men vi må fungere som vikarer for sykemeldte, de i permisjon, de som slutter osv. Det tar dessverre lang tid å få inn folk, man lar det ture og gå så lenge som mulig. Og da blir det mange veiledere å forholde seg til. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg kjenner følelsen av å måtte bytte saksbehandler. Min forrige saksbehandler var flott, gjorde mye bra for meg, men hun jeg har nå er helt fantastisk. Problemet er at hun er på midlertidig kontrakt ut året grunnet korona, håpet er at hun får fast stilling der siden min tidligere saksbehandler måtte slutte, så det blir en åpen stilling der.jeg har aldri møtt en saksbehandler som bryr seg SÅ mye, og som gjør så mye for at jeg skal få det jeg har krav på. 

Anonymkode: c841f...953

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Bare 7 år på AAP? 

Bare?🙈🤪

Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde min saksbehandler i over fire år, frem til jeg var ferdig med NAV/ikke skulle ha saksbehandler lenger.

Jeg kjenner også to stykker på privat basis, som jobber i NAV. Ingen er kjent med dette du omtaler som en bevisst praksis. Det gjelder åpenbart ikke NAV på generell basis i hvert fall.

Bor i større by på Østlandet.

Anonymkode: 18cd9...9f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...