Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2005 #1 Skrevet 2. oktober 2005 Jeg er så lei av kvisene mine. Jeg har hørt om en pillekur som heter Roaccutane. Den skal visstnok gjøre underverker. Er det noen som vet om man må være MYE plaget for å kunne ta denne kuren? Jeg har prøvd så godt som alt, men det er ingen ting som fungerer. jeg har ikke sånn kjeempemye kviser, men nok til at jeg plages. Jeg er nok ganske forfengelig vil jeg si, og viser meg aldri uten sminke når jeg er ute. Men hvis jeg hadde gått til legen min så hadde han nok sagt at jeg ikke er så plaget at jeg burde ta kuren. Men det tar på selvtillitten min med kvisene, hadde vært så ufattelig deilig å kunne gått rundt uten sminke og bare ikke hatt problemet. Så hvis han sier nei, og jeg insisterer på å ta kuren, han kan vel ikke nekte meg da? Hvis jeg forteller hvor mye kvisene knekker selvtilitten min og at jeg ville fått det mye lettere med meg selv hvis jeg får ta den.Kuren er jo ikke farlig, men vet at den har en god del bivirkninger. Hva kommer prisen på??
Gjest Gjesta Skrevet 2. oktober 2005 #2 Skrevet 2. oktober 2005 Har du prøvd lokalbehandling og antibiotika? Jeg tviler på at du vil få foreskrevet roaccutan ellers.
Gjest gjest1 Skrevet 2. oktober 2005 #3 Skrevet 2. oktober 2005 Jeg har en venninne som fikk livet sitt forandret med Roaccutan. Men, det er for alvorlig akne. Bivirkningene er for store til at en hudlege gir det til noen med moderate plager. I tillegg så må du ha prøvd "alt" før Roaccutan blir aktuelt. Det er bare hudleger som kan gi resept på Roaccutan, og da trenger du henvisning fra fastlegen. Ville heller spurt fastlegen om resept på antibiotika krem. Du kan prøve tetracykliner også (piller), men de gir sjeldent langvarig effekt. Og JA, en lege kan definitivt nekte deg resept på Roaccutan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå