Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2005 #1 Skrevet 2. oktober 2005 Syntes dere at det er sexy med mannlige pleiere (sykepleiere, hjelpepleiere, osv...) Er dette et sexy yrkesvalg for en mann?
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2005 #2 Skrevet 2. oktober 2005 Kan ikke komme på ett eneste yrke som jeg finner sexy, men jeg har stor respekt for de mennene som vil ta et slikt yrkesvalg. Og jeg kan forsåvidt ikke tenne på noen jeg ikke respekterer
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2005 #3 Skrevet 2. oktober 2005 Siden du spør, jeg er jente, 34, og må svare nei. Jeg tenner ikke det spor på menn i uniform eller frakk, heller ikke pleiere, verken sykepleiere eller hjelpepleiere (eller leger). Det er noe feminint over menn som er leger, sykepleiere og hjelpepleiere, synes jeg. Og for meg er det turn-off.
Gjest nanna Skrevet 2. oktober 2005 #4 Skrevet 2. oktober 2005 Sexy sykepleier? Og en mann...kan egentlig ikke si det...må vel si det...men så syntes jeg ikke at det yrket virker spennende heller om man er mann eller dame. Full respekt skal de ha, men spennende, nei. Menn i uniform syntes jeg er sexy da, men da snakker vi politi, militær etc. Må si jeg dessverre er litt gammeldags sånn...sier en mann at han er hjelpepleier ville jeg nok ikke vært så intr. som om hvis han hadde sagt at han var f.eks; politimann....
Gjest Catwoman Skrevet 2. oktober 2005 #5 Skrevet 2. oktober 2005 Jeg får ikke håpe du tenker på å velge yrke utifra hva som er mest sexy? Men for å svare på spørsmålet. Nei, jeg ser ikke noe spesielt sexy i en mannlig sykepleier. Altså mannen bak kan sikkert være sexy, men det er ikke yrke som gjør han sexy. Men jeg syns det er flott at noen menn ønsker å bli sykepleiere, fordi jeg tror det er nødvendig med menn også i omsorgsyrker.
tommeline Skrevet 2. oktober 2005 #6 Skrevet 2. oktober 2005 Nei, sexy er ikke ordet... Men jeg syns det er fint at det finnes mannlige sykepleier, tror det er positivt både for arbeidsmiljøet og for pasientene.
Gjest Starya Skrevet 2. oktober 2005 #7 Skrevet 2. oktober 2005 Nja, når jeg sitter på et venterom og ser mannlige pleiere suse forbi, kan jeg absolutt sikle litt i det skjulte. Men det er vel mer fordi det er snakk om kjekke menn, ikke på grunn av yrket. Men, det er absolutt noe tiltalende med en mann som ikke er redd for å tre inn i et omsorgsyrke.
Gjest Milah Skrevet 3. oktober 2005 #8 Skrevet 3. oktober 2005 Men for å svare på spørsmålet. Nei, jeg ser ikke noe spesielt sexy i en mannlig sykepleier. Altså mannen bak kan sikkert være sexy, men det er ikke yrke som gjør han sexy. Men jeg syns det er flott at noen menn ønsker å bli sykepleiere, fordi jeg tror det er nødvendig med menn også i omsorgsyrker. ← Enig!
Gjest (Ursula) Skrevet 3. oktober 2005 #9 Skrevet 3. oktober 2005 Nei jeg tenner ikke på menn i sykepleieruniform om det er det du lurer på.
Blomsterenka Skrevet 3. oktober 2005 #10 Skrevet 3. oktober 2005 Ja, det er er faktisk helt himmelsk når man ligger der og får morfin og den begynner virke... I nykter tilstand, ja - hva er galt med en mannlig sykepleier? Personlig kjenner jeg en psykolog som jeg mistenker egentlig er j.d.ripper...dvs jeg tror ikke han er psykolog - han ser ikke ut slik, og vel - jeg har sett for mye til å ta alt for god fisk - men mulig han er en som har mistet bevilgninga?...
Gjest daså Skrevet 4. oktober 2005 #11 Skrevet 4. oktober 2005 Jeg er selv sykepleier (kvinne) og syns det er direkte USEXY med mannlige sykepleiere og hjelpepleiere. Det er for feminint.....MEN det er stort behov for dere i helsevesenet, og jeg er veldig glad i mine mannlige kollegaer. Men, sorry, sexy er dere ikke (hvilket forøvrig er feil grunnlag å bli sykepleier på)
Gjest Piper Skrevet 4. oktober 2005 #12 Skrevet 4. oktober 2005 Kanskje jeg syns enkelte yrker var sexy da jeg var 14-15 år gammel, men nå er det mannen som gjelder, ikke yrke han velger.
Elodi Skrevet 6. oktober 2005 #13 Skrevet 6. oktober 2005 Dersom en mann er sexy er han det uansett hva han har på seg Men akkurat sykepleieruniform er vel ikke det som tenner meg mest...
Diktern Skrevet 6. oktober 2005 #14 Skrevet 6. oktober 2005 en jobb er en jobb. mannen er vel ikke mer sexy om han er sykepleier. virker på meg som en undervurdering av menns omsorgsevner.
Gjest Wildy Skrevet 9. oktober 2005 #15 Skrevet 9. oktober 2005 Hei! Jeg synes ikke mannlige sykepleiere er så sexy.. men derimot leger!! det er deilig det! sykepleiere er som mange andre har sagt litt for feminint.. men leger.. oooh.. hehe
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2005 #16 Skrevet 9. oktober 2005 Nei, finner ikke den gruppen menn sexy... Samtidig finner jeg heller ikke gruppen bygningsarbeidere sery, eller rørleggere, f.eks. , så....
bethen Skrevet 9. oktober 2005 #17 Skrevet 9. oktober 2005 at det er feminint at en mann er sykepleier er det dummeste jeg har hørt. Hvilket årstall er det vi lever i folkens? Jeg vet om mange mannlige sykepleiere og har til dags dato ikke sett noe mer feminint med de enn andre mannfolk. Det er et omsorgsyrke det er snakk om. Men Det er ikke noe "dulleyrke " for det om. som sykepleier må man både se og oppleve mye tøft , så det er ikke noe for fisefine personer som ikke tåler en støyt.. og dere som syns at det er turnoff med mannlige sykepleiere. hvor er likestillingen ? Jeg synes det er tøft med mannfolk som er sykepleiere, og i tillegg har vi bruk for menn i omsorgsyrkene, men viss alle har en slik holdning som mange her har, kommer vi til å skremme menn bort fra å velge slike yrker.
Tinema Skrevet 9. oktober 2005 #18 Skrevet 9. oktober 2005 (endret) at det er feminint at en mann er sykepleier er det dummeste jeg har hørt. Hvilket årstall er det vi lever i folkens? Jeg vet om mange mannlige sykepleiere og har til dags dato ikke sett noe mer feminint med de enn andre mannfolk. Det er et omsorgsyrke det er snakk om. Men Det er ikke noe "dulleyrke " for det om. som sykepleier må man både se og oppleve mye tøft , så det er ikke noe for fisefine personer som ikke tåler en støyt.. og dere som syns at det er turnoff med mannlige sykepleiere. hvor er likestillingen ? Jeg synes det er tøft med mannfolk som er sykepleiere, og i tillegg har vi bruk for menn i omsorgsyrkene, men viss alle har en slik holdning som mange her har, kommer vi til å skremme menn bort fra å velge slike yrker. ← kunne ikke sagt det bedre selv. Jeg syns ikke noen yrker er mer sexy enn andre, det er personen som eventuelt er sexy, det er ikke yrket som gjør noen sexy. Endret 9. oktober 2005 av Tinema
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2005 #19 Skrevet 9. oktober 2005 at det er feminint at en mann er sykepleier er det dummeste jeg har hørt. Hvilket årstall er det vi lever i folkens? Jeg vet om mange mannlige sykepleiere og har til dags dato ikke sett noe mer feminint med de enn andre mannfolk. Det er et omsorgsyrke det er snakk om. Men Det er ikke noe "dulleyrke " for det om. som sykepleier må man både se og oppleve mye tøft , så det er ikke noe for fisefine personer som ikke tåler en støyt.. og dere som syns at det er turnoff med mannlige sykepleiere. hvor er likestillingen ? Jeg synes det er tøft med mannfolk som er sykepleiere, og i tillegg har vi bruk for menn i omsorgsyrkene, men viss alle har en slik holdning som mange her har, kommer vi til å skremme menn bort fra å velge slike yrker. ← Ha ha...for en argumentasjon...man kan ikke tvinge folk til å sympati-sexifisere en gruppe fordi det er likestillingsmessig politisk korrekt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå