AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #1 Skrevet 12. oktober 2021 Jeg tenker å kjøpe en 2R, men ønsker ikke bo midt i byen. Ser det er nevnt steder der man bruker 10 min med toget. Ski og Lillestrøm? Er ikke så godt kjent, men har vært mye på Vindern/Oslo vest(har ikke råd i dette livet hehe). Men frister lite med en rønne på 28m2 som må pusses opp uansett. Er det kjøpesenter, apotek, tannlege og treningssenter på feks Ski? Må være litt praktisk pga jeg ikke har bil, og skuldrene er for ødelagt til å bære tungt hit og dit🙏🙏🙏 Anonymkode: 2d365...30a
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #2 Skrevet 12. oktober 2021 Jeg vet ikke prisnivå men jeg personlig ville nok ønsket å bo i Sandvika heller enn Ski.. men jeg er bedre kjent på den siden av Oslo. Sandvika har strand osv pga det er ved fjorden. Hva har Ski? Ski er jo også lenger fra Oslo enn Lillestrøm, så derfor er vel Lillestrøm litt dyrere? Lillestrøm tror jeg har litt mer fasiliteter enn Ski og kortere togreise til Oslo. Kommer jo an på hvor du jobber også, hvor du har venner, om du ofte flyr (tenke på reise til gardermoen) eller ofte drar til sørlandet (bedre å bo mot vest)..++ Asker er jo også et alternativ du kan se på. Hva er budsjettet ditt sånn ca, hva har du råd til å kjøpe for? Anonymkode: 7450a...05a 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #3 Skrevet 12. oktober 2021 Jar, Østerås, Eiksmarka. Østre Bærum. Kolbotn, Oppegård. Nordre Follo. Nesodden. I nærheten av tangen. Anonymkode: a1984...d72
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #4 Skrevet 12. oktober 2021 Budsjett er maks 3 mill😌jeg har hjemmekontor. Men kommer til å treffe venner i sentrum og på Smestad/Røa, og har ellers en del ting jeg møter opp på i sentrum. Har ingen formening om Ski eller Lillestrøm; aldri vært der. Liker godt Lysaker, men har lyst å bo nærme t-bane eller tog. Har ikke tatt særlig tog, men mye t-bane og synes det er greit. Bilen blir solgt, det virker ikke særlig greit med bil i Oslo. Og jeg må være økonomisk som singel med ikke spesielt god inntekt😏 Skal se litt på Sandvika og Asker, men tror det kanskje blir 40-50 min reisetid? Anonymkode: 2d365...30a
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #5 Skrevet 12. oktober 2021 Hokksund, Jessheim og Rykkinn er bra Anonymkode: 75c13...b27
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #6 Skrevet 12. oktober 2021 18 minutter siden, AnonymBruker said: Budsjett er maks 3 mill😌jeg har hjemmekontor. Men kommer til å treffe venner i sentrum og på Smestad/Røa, og har ellers en del ting jeg møter opp på i sentrum. Har ingen formening om Ski eller Lillestrøm; aldri vært der. Liker godt Lysaker, men har lyst å bo nærme t-bane eller tog. Har ikke tatt særlig tog, men mye t-bane og synes det er greit. Bilen blir solgt, det virker ikke særlig greit med bil i Oslo. Og jeg må være økonomisk som singel med ikke spesielt god inntekt😏 Skal se litt på Sandvika og Asker, men tror det kanskje blir 40-50 min reisetid? Anonymkode: 2d365...30a Sandvika er nærmere enn Ski Det er jo tog på Lysaker, så om du trives der kan du jo titte litt på Lilleaker for eksempel? Er vel litt høyt prisnivå der da kanskje, men kan jo se på ikke-nybygg. Ville også sett langs alle t-banelinjene - tbane er jo helt supert (jeg liker det bedre enn tog, mer pålitelig og går ofte senere på kvelden synes jeg, men har tatt lite tog østover da). Anonymkode: 7450a...05a
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #7 Skrevet 12. oktober 2021 Sjekket på finn og det var kanskje dyrere fra lysaker mot sandvika enn jeg trodde, var ikke noe særlig over 35kvm under 3 mill å se.. Men om jeg var deg ville jeg sett på Oslo øst også, og tenkt på tbane som et godt alternativ til tog Anonymkode: 7450a...05a
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #8 Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sjekket på finn og det var kanskje dyrere fra lysaker mot sandvika enn jeg trodde, var ikke noe særlig over 35kvm under 3 mill å se.. Men om jeg var deg ville jeg sett på Oslo øst også, og tenkt på tbane som et godt alternativ til tog Anonymkode: 7450a...05a Kolbotn er ikke så verst; vært der en gang. Er vel rundt 20 min med toget. 35m2 går, men ikke mindre. Viktigste er at det er rolige omgivelser og ok luftkvalitet. Og så klart ikke lang reiseveg til Oslo da; blir flere turer i uken😊 Anonymkode: 2d365...30a
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #9 Skrevet 12. oktober 2021 Kanskje Lambertseter? Selv om jeg er usikker på om det er så mange leilgheter til under 4 mill. Anonymkode: a1984...d72
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #10 Skrevet 12. oktober 2021 Rasta / Vallerud Anonymkode: 037c9...d52
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #11 Skrevet 20. oktober 2021 Synes Kolbotn og Ski er fristende. Ser ut til at Follobanen(når den er ferdig) bruker ca 11 min inn til sentrum. Det er vel ikke dårlig🤗så på finn at man får gjerne 20m2 ekstra. Og forhåpentligvis litt friskere luft, til tross for stadig mindre fossilbiler i Oslo😅 Anonymkode: 2d365...30a 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #12 Skrevet 21. oktober 2021 Ski er fint, kjenner noen som nylig flyttet dit fra Oslo sentrum. Et eget sentrum med alt man trenger, og nært småsteder og byene i Østfold. Det eneste kjipe er at det så ofte er trøbbel med toget, som de er avhengige av for å komme seg til jobb. Anonymkode: 3a2d6...457
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #13 Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ski er fint, kjenner noen som nylig flyttet dit fra Oslo sentrum. Et eget sentrum med alt man trenger, og nært småsteder og byene i Østfold. Det eneste kjipe er at det så ofte er trøbbel med toget, som de er avhengige av for å komme seg til jobb. Anonymkode: 3a2d6...457 Er dette jeg er mest engstelig for; sånn sett virker t-banen tryggere(mindre trøbbel)😌 Anonymkode: 2d365...30a 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #14 Skrevet 21. oktober 2021 Kolbotn til ski, heller enn Lørenskog til Gardermoen. Anonymkode: 19fec...ffd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå