Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en mann på 20 som hele livet har drømt om å ha kjæreste, iallfall de siste årene. Jeg er høy, trent, god stil og ser generelt bra ut. Vil si jeg er ganske selvsikker og trygg på meg selv i det sosiale. Studerer odontologi. 

Problemet mitt med jenter at de er så utrolig vanskelige å forstå. Hva får en jente til å like meg f.eks? 
Daglig ser jeg kjæreste-par på min alder holde hånd i hånd. Og det er ikke akkurat sånn at de guttene som leier jentene ser bedre ut enn meg, men likevel har de guttene svært fine damer. Og jeg blir jo personlig glad av å se det, da vet jeg det faktisk er "håp" for meg å. 
Vet jeg kanskje høres veldig arrogant og ego ut, og er sikker på at de guttene har fin personlighet osv, men likevel.. Jeg skjønner bare ikke hvorfor ingen jenter liker meg. Ja, jeg er litt klein og unødvendig sjenert rundt damer, men kan ikke noe for det. Er en ganske beskjeden person. Jeg er født med å være sjenert rundt jenter, tror jeg.. 
Sex er ingen problem for meg, men ingen jenter liker meg mer enn som en venn/pulevenn.. 

Så jeg har snudd på hele tankeganger min. I stedet for å bruke så mye energi på hvorfor ingen jenter liker meg, så gir jeg opp! :) 
Jeg gir opp på å prøve å finne meg en dame. Kommer aldri til å få meg kjæreste 
uansett. Så da kan jeg like godt bare gi opp.
Og det føles egentlig litt deilig, samtidig trist. 🤷‍♂️

Jeg er ikke kjent for å være en som gir opp. Har trossalt slitt meg igjennom vgs for å begynne på drømmestudiet. Men akkurat på dame-fronten er det totalt ukontrollerbart. Jeg kan ikke kontrollere og bestemme at en jente skal like meg.. 😕 Jeg kan være så snill og kul som bare det, men det betyr ikke at noen jenter kommer til å like meg. 

Anonymkode: 6cc27...9a0

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo mere du leter, jo vanskeligere er det å finne. Nå som du har gitt opp, så tar det nok ikke lange stunden før hu dukker opp👍👍

• Liker 18
Skrevet

Å gi opp kan være veldig lurt det! :jepp:

Jeg hadde vært singel i 5 år da jeg møtte han jeg er forlovet med nå. Jeg hadde datet og lett og ønsket og håpet i de 5 årene. Noen mnd før jeg møtte min kjære ga jeg opp og bestemte meg for å nyte MITT liv. Gjorde ting jeg likte og holdt på med mitt. Da dukket han opp av seg selv på en fest ❤️

Med det sagt, du er veldig ung og har hele livet foran deg. Du har all verdens tid til å feste, studere, henge med kompiser, dyrke hobbyer. Ingen grunn til å stresse i det hele tatt!

Og du, ikke fokuser på utseende altfor mye! Ja, du skal tenne på henne, men om det er kvinnen i ditt liv du leter etter skal du også leve med henne!

Anonymkode: 9d1b1...512

• Liker 7
Skrevet

Jeg også, helt til jeg prøvde en kvinne. Da ble det fart på sakene, jenter var ikke noe for meg.

Anonymkode: d3082...66d

• Liker 9
Skrevet

Det hjelper i hvert fall ikke at du tenker sånne tanker som: " jeg kommer aldri til å få meg kjæreste uansett". Tror du må jobbe litt med mindsettet ditt. Men du er jo bare 20 år da, så det er ikke noe som haster uansett. Fokuser på deg selv i en periode, og finn ut av hva som gjør deg lykkelig.

Anonymkode: e87af...de0

• Liker 6
Skrevet

Å gi opp i en alder av 20 er vel litt drøyt? ;)
Men å ta det med ro, fokusere på andre ting en periode er bare sunt!
Selv mistenker jeg at det er din unge alder som står i veien. Jenter rundt din alder er umodne. De vet ikke hva de vil. De vet knapt hvem de selv er. De fleste på din alder virrer stort sett rundt og prøver å forstå verden og sin plass i den. Det er en tid for eksperimentering, prøving og feiling.

Anonymkode: fce20...050

• Liker 9
Skrevet
Doktor Dyregod skrev (15 minutter siden):

Jo mere du leter, jo vanskeligere er det å finne. Nå som du har gitt opp, så tar det nok ikke lange stunden før hu dukker opp👍👍

Det er min erfaring også.  Han i mitt tilfelle da. ;) 

Ts.

Hva var det som fikk deg til å spesialisere deg innen tannråte? Du skriver drømmejobb, så jeg lurer oppriktig på hvorfor akkurat det fagfeltet? Hvordan skiller det seg fra vanlig tannlege?

Anonymkode: 5418c...8dc

Skrevet

Jenter liker ikke sjenerte menn som er klønete rundt dem.
Første budet for at en jente skal like deg er at hun føler seg trygg og avslappet rundt deg. Er du en nervøs type som får henne til å føle seg usikker, anspent og ukomfortabel vil hun søke bort fra deg. 
Dette er gamle naturinstinkter som gjelder alle dyr. 
Andre bud er at du kan få henne til å le og at dere har en uanstrengt prat med en flørtete tone. 
Knekker du de to kodene så blir det dame på deg. Du er fortsatt ung. Når du er 25 år er du sikkert mer selvsikker. 

Anonymkode: 3016f...cda

• Liker 4
Skrevet

Ga opp når jeg var 18. Jeg er jomfru i tillegg så ikke like kjekk som deg tydeligvis. 

Anonymkode: 291b2...003

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er min erfaring også.  Han i mitt tilfelle da. ;) 

Ts.

Hva var det som fikk deg til å spesialisere deg innen tannråte? Du skriver drømmejobb, så jeg lurer oppriktig på hvorfor akkurat det fagfeltet? Hvordan skiller det seg fra vanlig tannlege?

Anonymkode: 5418c...8dc

Tannråte? Det har jeg aldri skrevet. 🤔
Jeg studerer odontologi (master-5 år). Har ikke spesialisert meg i noe som helst enda :) 

-TS

• Liker 3
Skrevet

Var da voldsomt til krisemaksimering. Du er bare 20!!! Er selv kvinne på 23 og har ikke noe fast forhold jeg. Man får ta det litt som det kommer, tenker nå jeg :) 

• Liker 6
Skrevet

Takk for svar alle! :)

Er på ingen måter lei meg eller deprimert over det. Men som noen av dere skriver; Viktig å fokusere på seg selv en periode og gjøre ting man blir glad av! :) 

-TS

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Er en mann på 20 som hele livet har drømt om å ha kjæreste, iallfall de siste årene. Jeg er høy, trent, god stil og ser generelt bra ut. Vil si jeg er ganske selvsikker og trygg på meg selv i det sosiale. Studerer odontologi. 

Problemet mitt med jenter at de er så utrolig vanskelige å forstå. Hva får en jente til å like meg f.eks? 
Daglig ser jeg kjæreste-par på min alder holde hånd i hånd. Og det er ikke akkurat sånn at de guttene som leier jentene ser bedre ut enn meg, men likevel har de guttene svært fine damer. Og jeg blir jo personlig glad av å se det, da vet jeg det faktisk er "håp" for meg å. 
Vet jeg kanskje høres veldig arrogant og ego ut, og er sikker på at de guttene har fin personlighet osv, men likevel.. Jeg skjønner bare ikke hvorfor ingen jenter liker meg. Ja, jeg er litt klein og unødvendig sjenert rundt damer, men kan ikke noe for det. Er en ganske beskjeden person. Jeg er født med å være sjenert rundt jenter, tror jeg.. 
Sex er ingen problem for meg, men ingen jenter liker meg mer enn som en venn/pulevenn.. 

Så jeg har snudd på hele tankeganger min. I stedet for å bruke så mye energi på hvorfor ingen jenter liker meg, så gir jeg opp! :) 

Jeg er ikke kjent for å være en som gir opp. Har trossalt slitt meg igjennom vgs for å begynne på drømmestudiet. Men akkurat på dame-fronten er det totalt ukontrollerbart. Jeg kan ikke kontrollere og bestemme at en jente skal like meg.. 😕 Jeg kan være så snill og kul som bare det, men det betyr ikke at noen jenter kommer til å like meg. 

Du er 20 og i starten på livet og har enda ikke begynt den reisen der. Fokuser på det du liker å gjøre og vær real. Jenter liker faktisk folk som er seg selv og de aller fleste i din alder er akkurat like selvbevisst og usikker. Lykke til med studiet og ny hverdag :)

Anonymkode: 6090b...da1

• Liker 2
Skrevet

Du er jo bare 20 :) det er ingenting!

Jeg syns også du fokuserer mye på utseende. For mange kvinner er utstråling og personlighet viktigst. Er du sjenert og stille rundt damer er det ikke rart du blir oversett. Jobb med deg selv på det, tørr å ta ordet og starte samtaler. Vi biter ikke!

Anonymkode: a910e...77e

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, KjøttOPP said:

Var da voldsomt til krisemaksimering. Du er bare 20!!! Er selv kvinne på 23 og har ikke noe fast forhold jeg. Man får ta det litt som det kommer, tenker nå jeg :) 

Vet jeg bare er 20, men likevel.. Jeg klarer oppriktig ikke å skjønne hvordan noen treffer hverandre og blir sammen. Det er jo mer avansert å forstå enn en fly-cockpit.. 😅
Joda, du har en smart tankegang. Ta det som det kommer! :) Funker nok det og!

-TS

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vet jeg bare er 20, men likevel.. Jeg klarer oppriktig ikke å skjønne hvordan noen treffer hverandre og blir sammen. Det er jo mer avansert å forstå enn en fly-cockpit.. 😅
Joda, du har en smart tankegang. Ta det som det kommer! :) Funker nok det og!

-TS

Skjønner meg ikke på hvorfor folk har et så sterkt behov for å være med noen heller. Er meget avslappet på den fronten, for det finnes ikke noe bedre enn dype vennskap uansett :) Har troen på deg, lik som med meg i det lange løp!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du er jo bare 20 :) det er ingenting!

Jeg syns også du fokuserer mye på utseende. For mange kvinner er utstråling og personlighet viktigst. Er du sjenert og stille rundt damer er det ikke rart du blir oversett. Jobb med deg selv på det, tørr å ta ordet og starte samtaler. Vi biter ikke!

Anonymkode: a910e...77e

Jeg er helt enig i dette. Hvis utseendet ditt er det mest verdifulle du kan bidra med så kommer du til å slite.

Jeg var enslig helt til jeg var eldre enn deg. Jeg synes det er helt greit.

Anonymkode: f34bf...d21

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er helt enig i dette. Hvis utseendet ditt er det mest verdifulle du kan bidra med så kommer du til å slite.

Jeg var enslig helt til jeg var eldre enn deg. Jeg synes det er helt greit.

Anonymkode: f34bf...d21

Jeg fokuserer ikke så mye på utseendet! Men én ting vet jeg (iallfall noe jeg tror og har blitt hjernevasket til å tro), det er at jenter bryr seg 90% om utseendet til gutten. Erfaringsmessig stemmer dette veldig godt. Jeg ser så mange idioter/uintelligente gutter som dessverre ser bra ut, ha kjærester.. 

-TS 

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg fokuserer ikke så mye på utseendet! Men én ting vet jeg (iallfall noe jeg tror og har blitt hjernevasket til å tro), det er at jenter bryr seg 90% om utseendet til gutten. Erfaringsmessig stemmer dette veldig godt. Jeg ser så mange idioter/uintelligente gutter som dessverre ser bra ut, ha kjærester.. 

-TS 

Hvis jentene hadde brydd seg 90% om utseendet, hadde du jo hatt kjæreste. Det er åpenbart at det er personligheten som det skorter på, i så fall.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hadde jeg fått en kamel hver gang jeg hørte en i 20. 30. og 40. årene si "jeg får meg aldri kjæreste så jeg gir opp" for deretter å gjenta gnaget om at de vil ha kjæreste likevel i løpet av 6 måneder så hadde hagen min vært full av kameler. 

Hagen min er på 2500 daa så det er plass til mange kameler..

Anonymkode: d1cca...1f7

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...