Gå til innhold

Har jeg plassert musefella riktig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opplevde mus i skapet under vasken. Prøvde med vanlig musefelle og ble fanget 3 mus. I dag kjøpte jeg elektrisk musefelle siden vi skal på ferie og skal være borte i flere uker. 

Legger ved bilde. Har jeg plassert den riktig? Har også lagt stålull får å tette hullet rundt røret.

Lurte på en ting til...skal det lyse grønt hele tiden? Tegn på at den fungerer som den skal?

Det lyste grønt kun da jeg slo den på og etter det er det ingen lys. Hva betyr det og hvordan vet jeg at den er på?

20211012_113923.jpg

Anonymkode: b103d...aa3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen her som bruker elektrisk musefelle?

Skrevet

Den står riktig plassert, og det grønne lyset skal ikke lyse kontinuerlig. Det lyser grønt når du skrur den på, og deretter slokker den. Når den har tatt mus blinker det grønt jevnlig. (Dette står i bruksanvisningen, og også på klistremerket på den enden av fella som vender mot oss.)

Så hvis du har plassert åtet riktig (en klatt på den innerste veggen i strømkammeret og litt i trappene) burde alt ligge til rette for å fange mus. :) 

Anonymkode: e810f...c9b

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Den står riktig plassert, og det grønne lyset skal ikke lyse kontinuerlig. Det lyser grønt når du skrur den på, og deretter slokker den. Når den har tatt mus blinker det grønt jevnlig. (Dette står i bruksanvisningen, og også på klistremerket på den enden av fella som vender mot oss.)

Så hvis du har plassert åtet riktig (en klatt på den innerste veggen i strømkammeret og litt i trappene) burde alt ligge til rette for å fange mus. :) 

Takk for svaret 👍

Jeg har lagt peanøttsmør inne i strømkammeret og ikke i trappene. Skal jeg legge i trappene også??

La denne elektriskefellen ut på mandag men den har ikke fanget mus enda. Så er litt usikker på om den funker som den skal🤔

Ts

Skrevet

Mus går langs veggene, så perfekt plasset. Åtet skal kun plasseres på den angitte plassen inne bak strømkammeret. Musen skal jo aldri nå fram til det og spise det.

Og takk for at du kjøpte denne istedenfor den som klapper over dem.

Anonymkode: 8ed5d...4b8

Skrevet

Ta en bøtte med frostvæske i, kjøp gangbru på jula, legg ost på toppen, så detter di nedi, greit når dere skal bære borte lenge

Skrevet

Denne er skikkelig effektiv, håper du får fangsten du ønsker deg🐭 og det fine er at denne dreper musa tvert.

Skrevet
Trimmeren skrev (1 time siden):

Ta en bøtte med frostvæske i, kjøp gangbru på jula, legg ost på toppen, så detter di nedi, greit når dere skal bære borte lenge

Eller ikke.

Slike feller er ikke lov i Norge da musa pines.

Vi vil ikke ha mus i hus, men er lov å ha litt moral fordet.

Anonymkode: 8ed5d...4b8

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.10.2021 den 16.58):

Takk for svaret 👍

Jeg har lagt peanøttsmør inne i strømkammeret og ikke i trappene. Skal jeg legge i trappene også??

La denne elektriskefellen ut på mandag men den har ikke fanget mus enda. Så er litt usikker på om den funker som den skal🤔

Ts

Beklager sent svar! Hvis du har bittelitt åte i trappa også lokker du musene nær nok inngangen til at de lettere får med seg hvor det er mer godsaker å hente. 

Dette sier jeg av flere års erfaring med disse fellene. Musenes luktesans skal egentlig være mer enn god nok til at det ikke er nødvendig, men jeg har merket stor forskjell på effektiviteten med og uten åte i trappa. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...