AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #1 Skrevet 12. oktober 2021 I går kom jeg hjem fra jobb. kjøkkenet var bombet, vaskerommet bombet og gangen bombet. Stedatter lå henslengt på sofaen og jeg satte i gang med storjobben. Endelig, etter to timer rydding og middagslaging så fikk jeg sette meg ned i sofaen jeg også. Da kom spørsmålet om å bli kjørt ett sted. Jeg svarte at jeg skulle slappe av, så nei. Hun ble kjempesur og skjønte ikke helt hvorfor jeg måtte slappe av.. Jeg svarte sant som det var at jeg var sliten etter å ha ryddet opp i hele huset og at hun gjerne kunne tatt i ett tak nå når hun har fri fra skolen og ligger hjemme på sofaen. Denne jenta har nettopp sluttet i sin ekstrajobb fordi hun ble så stresset med skole i tillegg, men alt hun gjør er å henge med venner og ligge på sofaen. Så på kvelden kom spørsmål til far: kan jeg få penger til frisøren i morgen? Jeg rister på hodet til far.. hun har sluttet i jobben sin pga. latskap, som er den egentlige grunnen, og skal da ikke få penger til frisør. Far sier ok. Så kom nytt spm. om jeg kunne kjøre til frisøren. Jeg svarte nei, ta bussen, jeg skal på jobb og at hun heller kan bruke dagen på å hjelpe til med litt hjemme og gjøre klart til middagen. Hun ble sur, igjen. Det er langt å gå til buss stoppen (2 minutter). Far endte opp med å kjøre. Jeg holder på å bli gal av skoleferier.. Er det slik det er i andre hjem?? At ungdommene bare skal få ligge iro å se på mens vi voksne sliter oss ut? Anonymkode: 4b928...8c0 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #2 Skrevet 12. oktober 2021 Ja, det høres helt normalt ut. Anonymkode: 0af5f...7fe 7
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #3 Skrevet 12. oktober 2021 Uansett er det meningsløst at du skal få jobbes med å være den «onde stemoren» som stiller krav til barnet når far ikke gjør det. La far rydde og vaske etter både seg selv og barnet. Enten setter han da krav til tenåringen, eller så må han ta hele jobbe selv. Anonymkode: 0af5f...7fe 13
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #4 Skrevet 12. oktober 2021 Jeg hadde snudd i døra, og tatt meg en tur på besøk til familie/venner og gitt beskjed at jeg kom hjem når huset var på stell og de som var ansvarlig for rotet hadde tatt ansvar. Stedatter trenger å få oppgaver å vokse på, og far gjemmer seg tydeligvis under en stein for å slippe konflikter. Spør han hvor mange konflikter han ønsker å håndtere i fremtiden siden han ikke tar grep nå Anonymkode: 4a676...e17 12
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #5 Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): I går kom jeg hjem fra jobb. kjøkkenet var bombet, vaskerommet bombet og gangen bombet. Stedatter lå henslengt på sofaen og jeg satte i gang med storjobben. Endelig, etter to timer rydding og middagslaging så fikk jeg sette meg ned i sofaen jeg også. Da kom spørsmålet om å bli kjørt ett sted. Jeg svarte at jeg skulle slappe av, så nei. Hun ble kjempesur og skjønte ikke helt hvorfor jeg måtte slappe av.. Jeg svarte sant som det var at jeg var sliten etter å ha ryddet opp i hele huset og at hun gjerne kunne tatt i ett tak nå når hun har fri fra skolen og ligger hjemme på sofaen. Denne jenta har nettopp sluttet i sin ekstrajobb fordi hun ble så stresset med skole i tillegg, men alt hun gjør er å henge med venner og ligge på sofaen. Så på kvelden kom spørsmål til far: kan jeg få penger til frisøren i morgen? Jeg rister på hodet til far.. hun har sluttet i jobben sin pga. latskap, som er den egentlige grunnen, og skal da ikke få penger til frisør. Far sier ok. Så kom nytt spm. om jeg kunne kjøre til frisøren. Jeg svarte nei, ta bussen, jeg skal på jobb og at hun heller kan bruke dagen på å hjelpe til med litt hjemme og gjøre klart til middagen. Hun ble sur, igjen. Det er langt å gå til buss stoppen (2 minutter). Far endte opp med å kjøre. Jeg holder på å bli gal av skoleferier.. Er det slik det er i andre hjem?? At ungdommene bare skal få ligge iro å se på mens vi voksne sliter oss ut? Anonymkode: 4b928...8c0 Du må legge skylden der det hører hjemme; hos far.. Jeg hadde gjort som ei over skriver, snudd i døra og dratt.. Nå kan jeg ikke gjøre det lenger, pga felles barn, så bare trør over rotet og lar far ta det. Høres ut som en typisk ungdom, egentlig.. Men forstår frustrasjonen din. Anonymkode: 7ecc1...629 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #6 Skrevet 12. oktober 2021 Høres ut som en typisk ungdom, bare at du ikke ser det med foreldrenes formildende blikk. Du kunne bedt om hun kunne hjulpet til å rydde huset i stedet for å gjøre alt selv. Du , hun og far bør lage felles regler sammen. Hvorfor skal du bestemme om far gir hun penger til frisør. Angående buss er det helt greit å si hun kan ta bussen. Anonymkode: db208...edb 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #7 Skrevet 12. oktober 2021 Hvorfor ikke lat far, og tafatt stedatter? Du går rett inn i rollen som den onde stemor da. Anonymkode: fb727...21a 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #8 Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor ikke lat far, og tafatt stedatter? Du går rett inn i rollen som den onde stemor da. Anonymkode: fb727...21a jo.. de passer i begge kategorier begge to Anonymkode: 4b928...8c0
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #9 Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): I går kom jeg hjem fra jobb. kjøkkenet var bombet, vaskerommet bombet og gangen bombet. Stedatter lå henslengt på sofaen og jeg satte i gang med storjobben. Endelig, etter to timer rydding og middagslaging så fikk jeg sette meg ned i sofaen jeg også. Da kom spørsmålet om å bli kjørt ett sted. Jeg svarte at jeg skulle slappe av, så nei. Hun ble kjempesur og skjønte ikke helt hvorfor jeg måtte slappe av.. Jeg svarte sant som det var at jeg var sliten etter å ha ryddet opp i hele huset og at hun gjerne kunne tatt i ett tak nå når hun har fri fra skolen og ligger hjemme på sofaen. Denne jenta har nettopp sluttet i sin ekstrajobb fordi hun ble så stresset med skole i tillegg, men alt hun gjør er å henge med venner og ligge på sofaen. Så på kvelden kom spørsmål til far: kan jeg få penger til frisøren i morgen? Jeg rister på hodet til far.. hun har sluttet i jobben sin pga. latskap, som er den egentlige grunnen, og skal da ikke få penger til frisør. Far sier ok. Så kom nytt spm. om jeg kunne kjøre til frisøren. Jeg svarte nei, ta bussen, jeg skal på jobb og at hun heller kan bruke dagen på å hjelpe til med litt hjemme og gjøre klart til middagen. Hun ble sur, igjen. Det er langt å gå til buss stoppen (2 minutter). Far endte opp med å kjøre. Jeg holder på å bli gal av skoleferier.. Er det slik det er i andre hjem?? At ungdommene bare skal få ligge iro å se på mens vi voksne sliter oss ut? Anonymkode: 4b928...8c0 Høres ut som en typisk tenåring, tenåringer er ikke rasjonelle vesner og derfor har de fleste fått utdelt foreldre som ser litt formildende på den perioden. Her må du og far bli enig om hva som kan forventes og hva skal han gjøre. Du høres veldig hard og fordømmende ut. Hvordan klarer en som bare ligger på sofaen å rote så mye at det tar to timer å rydde opp? Hvorfor spør du ikke om hjelp, eller bare lar være. Å passivt aggreessivt innta offerrollen er lite fruktbart. Anonymkode: 7030b...05d 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #10 Skrevet 12. oktober 2021 Vær mest mulig borte disse dagene, og la far og datter ordne opp selv. Rart med sånne fedre som ikke skjønner at man skal stille krav til barna, og oppdra dem. Anonymkode: a8b81...263 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #11 Skrevet 12. oktober 2021 Bortskjemt lat stedatter som ikke har lært å ta ansvar og tiltaksløs lat far som ikke gidder oppdra datter eller rydde etter dem Anonymkode: 9f849...a32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå