Gå til innhold

I hvilken periode brukte barnet deres størrelse 80?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje spesifikt dere med jenter :) prøver å planlegge vinterdress😅

Anonymkode: 2bfe3...bfb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rundt 1 års alder, men vokste veldig fort ut av det, men vår jente er ganske høy for alderen da. 

Anonymkode: ef7e6...0c1

• Liker 1
Skrevet

Mellom 12 og 20 mnd. Men det var for stort til å begynne med, og flere plagg var ganske knappe da jeg pakket bort størrelse 80 nå nylig. Jeg har sett på vekstkurvene de bruker på helsestasjonen for å se hvor lange jenter som følger mine barns kurve vil være ved en bestemt alder når jeg har kjøpt vinterdress på salg. Da har det klaffet, men jeg kan jo ha hatt flaks.  

Anonymkode: e8bb9...a6e

• Liker 1
Skrevet

Fra hun vokste ut av 74 og til hun passet 86.

Fra spøk til revolver, dette er umulig å forutsi. Min brukte 80 i vinterdress fra 11 mnd til 16-17 mnd. Hun brukte samtidig både str 80 og 86 i vanlige klær. En annen i barselgruppa hadde brukt str 80 i 4-5 mnd når min begynte i den str. En annen brukte enda 62 og en annen 68. En tredje, bruke 92, men var lang og tynn. Og så videre. En gutt i barselgruppa brukte 104 ved 1 år, en annen gutt brukte 74. 

Anonymkode: c3908...27a

• Liker 3
Skrevet

Vi bruker 74 nå, hun er 6,5 mnd. Tipper vi må over på 80 om en måned eller så, 74 sitter ganske akkurat for nå. Jenta vår er dog både lang og tung 😅

Anonymkode: 714c0...a9f

• Liker 1
Skrevet

Frå 5/6mnd til 8mnd. Var ein nokså stor unge. 

• Liker 1
Skrevet

Min gutt (som er litt liten for alderen, lå på 40-percentil sånn ca ved sist kontroll (altså at 40% av guttene er mindre enn ham)), brukte 80 fra han var litt rundt 1 til 1,5 år. Nå er han nettopp fylt 2 år og bruker 86 og 92 om hverandre, nettopp ryddet bort det siste av 80 (men de var store i størrelsen). 

Anonymkode: 69140...c34

• Liker 1
Skrevet

Fra rundt 8-12 mnd. Jente som lå over kurven på vekt og høyde.

Anonymkode: 5cc2c...14b

• Liker 1
Skrevet

Min brukte størrelse 80 i en måned, fra han var 8 til 9mnd gammel.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fra hun vokste ut av 74 og til hun passet 86.

Fra spøk til revolver, dette er umulig å forutsi. Min brukte 80 i vinterdress fra 11 mnd til 16-17 mnd. Hun brukte samtidig både str 80 og 86 i vanlige klær. En annen i barselgruppa hadde brukt str 80 i 4-5 mnd når min begynte i den str. En annen brukte enda 62 og en annen 68. En tredje, bruke 92, men var lang og tynn. Og så videre. En gutt i barselgruppa brukte 104 ved 1 år, en annen gutt brukte 74. 

Anonymkode: c3908...27a

Derfor jeg spør når DIN gjorde det, for å få en slags oversikt over normalen. Min på 7 måneder bruker 68-74 nå, så jeg gikk for vinterdress i størrelse 80. Da er den sikkert for stor på begynnelsen av vinteren, men omtrent passe resten. Får jeg håpe 🤞🏼

• Liker 1
Skrevet

Se på vekstkurven til barnet ditt. Da får du en indikasjon på hvilken størrelse som passer når.

Anonymkode: 73b76...bcb

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Derfor jeg spør når DIN gjorde det, for å få en slags oversikt over normalen. Min på 7 måneder bruker 68-74 nå, så jeg gikk for vinterdress i størrelse 80. Da er den sikkert for stor på begynnelsen av vinteren, men omtrent passe resten. Får jeg håpe 🤞🏼

Oversikt over normalen er det vekstkurvene som gir.

Det er også forskjell på størrelser og passform mellom merker. Min snart 1,5 år gamle gutt bruker alt fra 74 til 86 nå, hvor de små størrelsene er for korte i armene og de store enten for store i livet og for lange i beina. I uteklær bruker han stort sett 74 og noe 80.

Anonymkode: 0017f...8d2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Kanskje spesifikt dere med jenter :) prøver å planlegge vinterdress😅

1-1,5år.

Anonymkode: 2ee48...57b

• Liker 1
Skrevet

1,5-2 år. Vinterdressen var str 80

Anonymkode: 776d3...d6f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...