AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #1 Skrevet 12. oktober 2021 Jeg har begynt i en stor bedrift og fått en seniorstilling innen mitt fag. Til min store fortvilelse har jeg ingen å spørre om noe som helst. Hun som skal være min leder er mest opptatt i møter med de over seg. Jeg forsøkte å spørre henne om et par viktige saker, men får ikke svar. Har sagt at jeg trenger bistand fordi en kollega har sluttet, men istedenfor å gjøre noe med situasjonen, får jeg ansvaret med deler av rekrutteringen og alle gjøremålene han hadde. Jeg satt til kl 22 i går og sa til lederen min at dette blir for mye. Jeg har små barn. Istedenfor å svare på det som faktisk brenner under henne, får jeg innkallelser til møter for å høre om selskapets overordnede mål. I morgen skulle jeg ha møte med henne, men nå har hun avslått pga. ledersamling langt i gokk. Hun finnes ikke hands on og aner ikke hva som foregår under seg. Jeg søkte ikke på en lederstilling og trodde jeg skulle jobbe i et solid faglig team med henne som leder. Jeg trodde jeg skulle kunne delta på introkurs, onboarding og faglige diskusjoner, men jeg innser at mine mål ikke er viktige i det hele tatt. Det som er viktig er ledelsen. Anonymkode: 29cd6...753 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #2 Skrevet 12. oktober 2021 Da får du si opp og finne deg en annen jobb. Anonymkode: 50090...92c 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #3 Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da får du si opp og finne deg en annen jobb. Anonymkode: 50090...92c 🙈😬🤨 Anonymkode: e2cd7...51d
Gjest Smeltemann Skrevet 12. oktober 2021 #4 Skrevet 12. oktober 2021 Mange forventer mere av sine ansatte eller de ansatte er i stand til å utføre. Er det en for vanskelig jobb fpr deg? Kanskje du skulle funnet deg en jobb der det ikke kreves så mye av deg.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #5 Skrevet 12. oktober 2021 Smeltemann skrev (18 minutter siden): Mange forventer mere av sine ansatte eller de ansatte er i stand til å utføre. Er det en for vanskelig jobb fpr deg? Kanskje du skulle funnet deg en jobb der det ikke kreves så mye av deg. Og de lederne som gjør det, og som oppfører seg som lederen til TS er ekstremt inkompetente. Ja, selvsagt er det kjempevanskelig med en ny jobb med en dårlig leder. det sier jo seg selv. En god leder er så viktig i et firma. Det handler selvsagt ikke om jobben krever mer enn TS "klarer" (selv om du tydelig ønsker å være nedsettende her), men om hva en arbeidsgiver kan forvente av en person, både ihht tidsbruk men også ihht arbeidsoppgaver, når man ikke har noen til å motivere, utvikle og lede seg. Anonymkode: 0d660...a73 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #6 Skrevet 12. oktober 2021 Er nok dessverre ganske vanlig. Om du ikke er ansatt som leder skal du selvsagt få opplæring i ny jobb. Seriøse firmaer gir et godt intro-program. Om ikke - vurder å finne en ny jobb der du blir respektert. Anonymkode: 84edf...4e3
Entern Skrevet 12. oktober 2021 #7 Skrevet 12. oktober 2021 Har vært i lignende situasjon et par ganger. Tror det er ganske vanlig dessverre og lite å få gjort med. Prøv å gjøre det beste ut av situasjonen.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #8 Skrevet 12. oktober 2021 Det er ganske vanlig at man forventer en viss uavhengighet og selvstendighet fra ansatte i "senior" stillinger. Men det er også vanlig med god opplæring og en gradvis tilnærming til denne selvstendigheten. Det er veldig "in" med selvledelse innen ledelse, men denne ledelseformen passer ikke for alle. Og spesielt ikke for ny-ansatte (min erfaring). Det virker for meg som du og din leder har helt ulike forventinger. Det beste er at dere har en samtale sammen der du legger frem dine forventinger til stillingen din, og hvilke støtte du behøver nå i starten. I tillegg kan det være lurt å be om hjelp til hvilke oppgaver som skal prioriteres og hva som kan vente slik du ikke jobber for mye overtid. Kanskje finnes det enklere måter å gjøre det på? At enkelte ansatte får delta i rekrutteringsprosesser er heller ikke uvanlig. Men at ansatte sitter med rekrutteringen alene har jeg aldri hørt om. At ledere er travelt opptatt med ledersamlinger og ting som foregår oppover i systemet er ikke uvanlig, husk at de også har sjefer eller eiere over seg som stiller krav. Har du andre kolleger i samme stilling som deg? Kanskje du kan rådføre deg litt med de også? Anonymkode: 99444...dcb
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #9 Skrevet 12. oktober 2021 Du har seniorstilling og ønsker å delta på introkurs? Er vanlig at seniorer driver med rekruttering og diverse administrative oppgaver for bedrift/team. Kanskje juniorstilling passer bedre når man ikke kan noe? Anonymkode: f6985...f65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå