Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Siden sommeren har jeg vært aktiv på forumet her. Fikk påvist PCOS i midten juni etter 1,5 års prøving. Har siden juli hatt eggløsninger hver med ved hjelp av Letrozol og Ovitrelle. I september fikk jeg eggløsning uten ovitrelle, og i dag fikk jeg positiv graviditetstest 2-3 uker (Clear Blue). For en lykke 🙏🏼🙏🏼❤️ Håper virkelig at dette går rette veien. 

Hadde eggløsning 27.september. Første dag i siste mens var 11.september. Når jeg legger dette inn i appen Preglife får jeg opp at jeg er i uke 5 (4+4). Hva er det mest riktige her? Er jo bare to uker siden 27.sept 😊

Anonymkode: 9c831...1cd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei

Siden sommeren har jeg vært aktiv på forumet her. Fikk påvist PCOS i midten juni etter 1,5 års prøving. Har siden juli hatt eggløsninger hver med ved hjelp av Letrozol og Ovitrelle. I september fikk jeg eggløsning uten ovitrelle, og i dag fikk jeg positiv graviditetstest 2-3 uker (Clear Blue). For en lykke 🙏🏼🙏🏼❤️ Håper virkelig at dette går rette veien. 

Hadde eggløsning 27.september. Første dag i siste mens var 11.september. Når jeg legger dette inn i appen Preglife får jeg opp at jeg er i uke 5 (4+4). Hva er det mest riktige her? Er jo bare to uker siden 27.sept 😊

Gratulerer! Du regner antall uker fra første dag i siste mens som som regel er ca 2 uker før eggløsning, så derfor har du allerede kommet til uke 4 :)

Anonymkode: 3a1d8...e77

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei

Gratulerer! 😊❤️

Endret av DNX
Skrevet

Gratulerer! Så utrolig deilig med klaff når man har prøvd såpass lenge :hug:

Når du vet EL-dato så er den den mest korrekte. Bruker du denne kalkulatoren så ser du at du er 4+1 i dag med en termin på 23. juni.

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer, håper alt går bra med svangerskapet. :) 

Anonymkode: d9225...a39

Skrevet

Gratulerer!

Clear blue regner uker fra befruktning, derfor er den lavere. Du må legge på to uker for å få "vanlig" uketall. Tror det står noe om det i pakningsvedlegget.

Preglife er teit som sier påbegynt uke, og ikke fullgått uke. Når du er 4+4 så er du i uke 4, det er sånn det omtales i Norge, og av helsepersonell. Riktignok har men begynt på uke nr fem, men det er en teit tellemåte. Hvis du er 27 år og 4 måneder gammel, så sier du jo at du er 27 år, selv om du teknisk sett har begynt på ditt 28 år. Å si man er 5 uker på vei når man er 4+4 er som å si man er 28 år når man er 27+4 år gammel. Babyverden sin gravidapp teller på vanlig måte 🙂 

Anonymkode: f44c9...367

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...