AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #1 Skrevet 12. oktober 2021 Han har prøvd alt av hjelpemidler, og er utredet hos lege, det finnes ikke noe galt. Men han snorker så høyt at jeg ikke får sove, jeg blir omtrent gal av søvnmangel. Hva gjør dere som han en snorkende mann (eller kone)? Anonymkode: ff93f...b6a
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #3 Skrevet 12. oktober 2021 Om ingenting hjelper hadde jeg flyttet på eget soverom. Jeg elsker å sove sammen med ham, men hvis det ikke gikk så måtte jeg prioritert helse/søvn over kos (kos som i at det er koselig, ikke bare sex). Anonymkode: efb83...fa0 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #4 Skrevet 12. oktober 2021 Duraton skrev (1 minutt siden): Pustemaske hjelper ikke? Nei. Jeg heller veldig mot hvert vårt soverom, men det føles som et stort nederlag selv om mangelen på søvn går enormt ut over livskvaliteten min. Anonymkode: ff93f...b6a
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #5 Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei. Jeg heller veldig mot hvert vårt soverom, men det føles som et stort nederlag selv om mangelen på søvn går enormt ut over livskvaliteten min. Anonymkode: ff93f...b6a Hvorfor er det nederlag å innse at å sove godt er bra for forholdet? Anonymkode: 4356c...eb0 5
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #6 Skrevet 12. oktober 2021 Duraton skrev (1 minutt siden): Pustemaske hjelper ikke? Da må man nesten ha fått påvist søvnapné -det har tydeligvis ikke mannen siden han er utredet hos lege og de ikke har funnet noe galt. Om man får oksygenmaske på natta, så er jo heller ikke det gunstig på partneren som kanskje er plaget med å ikke få sove pga lyd. De c-pap maskinene lager en del støy de også. Når det er sagt TS, så sover jeg og min mann på hvert vært rom pga snorkingen hans, han «skylder» meg mange timer med søvn for å si det sånn. Men på hvert vårt rom så sover vi ihverfall godt begge to og vi irriterer oss ikke over hverandre om natta. Anonymkode: 44d44...feb
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #8 Skrevet 12. oktober 2021 Jeg dytter til han om han snorker noe jævlig, da snur han på seg. Men han snorker bare når han ligger på ryggen. Om han hadde snorket uansett så hadde jeg valgt 2 soverom. Anonymkode: b5667...09e
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #9 Skrevet 12. oktober 2021 Mat ham mindre. Vektnedgang hjelper. Anonymkode: 152af...8e1 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #10 Skrevet 12. oktober 2021 Ts: har dere prøvd sånn stropp som holder munnen lukket? Hos oss har han omsider gått med på å prøve snorkeskinne de siste ukene, men ganske mye bråk likevell. Han legger seg rett på ryggen og klarer å åpne munnen nok til å snorke "forbi" snorkeskinnen. Har prøvd alt av øreplugger og de klarer ikke å blokke det ute. Eller om det er noen andre som har prøvd en slik "snorke-stropp" (eller hva det heter)? Erfaringer her? Det er vorferdelig å ikke få sove. Kjenner meg godt igjen dessverre Anonymkode: f1fb4...50f
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #11 Skrevet 12. oktober 2021 Søvn trumfer å sove i samme seng. Kose og ha sex kan man gjøre ellers. Tipper det er noen forhold som kunne blitt reddet om de bare fikk nok søvn og slapp å irritere seg over partneren sin hver bidige natt. Anonymkode: 6de27...9d7 4
Peanut Skrevet 12. oktober 2021 #12 Skrevet 12. oktober 2021 Av og til når det høres ut som taket skal revne så dytter jeg litt borti, men ellers sover jeg som en sten ^^,
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #13 Skrevet 12. oktober 2021 Sov i ro øreplugger. De som stenger ut all lyd😂 Anonymkode: 9e8c9...adb
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #14 Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Mat ham mindre. Vektnedgang hjelper. Anonymkode: 152af...8e1 Nå er ikke jeg TS -men min mann er slank som en strek men snorker så det durer i hele huset -så trenger overhode ikke være vektrelatert. Anonymkode: 44d44...feb 6
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #15 Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Han har prøvd alt av hjelpemidler, og er utredet hos lege, det finnes ikke noe galt. Men han snorker så høyt at jeg ikke får sove, jeg blir omtrent gal av søvnmangel. Hva gjør dere som han en snorkende mann (eller kone)? Anonymkode: ff93f...b6a Gå til en ny lege. Selvsagt er det noe GALT når en snorker. Det legen mener er nok at dette ikke er livstruende (noe snorking kan være), men om en tilstand påvirker livskvaliteten (noe snorking gjør) så skal den behandles. Ja, dere må trolig inn i det private helsevesenet. Men det er slikt vi har det til. Anonymkode: 2340b...7b3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #16 Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Sov i ro øreplugger. De som stenger ut all lyd😂 Anonymkode: 9e8c9...adb Nei det gjør det ikke. Her har vi ulike soverom. Anonymkode: dc788...dbb 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #17 Skrevet 12. oktober 2021 Be han om å gå ned i vekt. Anonymkode: 3b02b...911 2
Silverrose Skrevet 12. oktober 2021 #18 Skrevet 12. oktober 2021 Vi sover i hvert vårt rom slik at vi begge skal få en god natt søvn.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #19 Skrevet 12. oktober 2021 Sover på hvert vårt rom. Han venter på en operasjon, som har blitt utsatt pga korona, så satser på vi kan sove sammen igjen etter den er overstått Anonymkode: 31b71...023
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #20 Skrevet 12. oktober 2021 Sliter med det samme probøemet. Bruker sov i ro, men blir fortsatt avbrutt i søvnen pga snorkingen (bare ikke så hyppig som uten de). Hadde vi hatt ekstra soverom hadde jeg ikke vært i tvil et sekund -søvn er kjempeviktig for psykisk og fysisk helse. Forholdet vil jo lide på andre måter med en nedbrutt/utslitt partner! Foreslår at dere sover hver for dere på hverdagene (da søvn er viktig når man skal opp tidlig på jobb etc), og sove sammen i helger og ferier. På den måten blir det ikke så brutalt. Anonymkode: 23763...8a2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå