Gå til innhold

Hvordan lære seg å snakke for seg selv og stå opp for seg selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en tilbaketrukket og delvis sjenert jente som hater drama og ekle mennesker. Men i det siste har det oppstått situasjoner hvor nære mennesker har vært direkte ufyselige, men som mener de ikke har vært det selv. Uansett hvordan jeg tar opp det, står de på sitt og mener de ikke har vært ufyselige. Hvordan setter man mennesker på plass? Hvordan snakker man til slike mennesker?

Anonymkode: 3cb5d...641

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er utrolig vanskelig, for den type mennesker kan fort være ganske manipulative og er flinke til å snu ting sånn at det ser ut som det er DE som er offeret. Jeg er veldig dårlig på sånne ting selv, jeg ler ting bort og overser fornærmelser osv for jeg vil ikke lage sur stemning. Men det har jo ført til at folk tror de kan herje som de vil med meg. 

Var imidlertid en gang hvor noen sa og gjorde noe som gikk veldig inn på meg i form av at jeg ble ordentlig såret og skuffet over vedkommende. Da klarte jeg (På automatikk nørmest) å ta personen til side, se h*n rett inn i øynene og si med gråten i halsen at det der såret meg noe helt enormt og jeg ville at vedkommende skulle være klar over det. Jeg fikk den respekten jeg trengte da fordi h*n ble fra seg og sa unnskyld med en gang, og mange ganger i senere tid. Men vennskapet var over for min del. Uansett føltes det veldig godt å endelig greie å stå litt opp for meg selv og si fra når nok er nok. 

Anonymkode: 30030...b83

• Liker 1
Skrevet

Det er en lang og vanskelig kamp. Var veldig konfliktsky som yngre sjøl, sitter litt i fortsatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...