AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #1 Skrevet 12. oktober 2021 Han er så sur, kommuniserer ikke, svarer ikke om jeg spør om noe. 2 åringen skulle på helsestasjonen nå, og han var i dårlig humør. Han skulle følge og det var jo greit. Ungen styrte med å ta på seg skoene, og vi snakka litt om hva doktoren skulle gjøre osv. Samboer tok på seg skoene, løftet opp ungen, tok henne med og gikk ut døren uten å si ett ord. Jeg begynte å gråte, fordi jeg blir så forbanna. Vi er midt i en samtale også gjør han bare dette? Det er jo ikke normalt! Anonymkode: 62c07...a77 11
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #2 Skrevet 12. oktober 2021 Who cares hvorfor han gjør det? Hvorfor gikk du ikke etter ham eller ba ham vente fordi dere var opptatt? Har du snakket med ham om det ordentlig før? Anonymkode: e947d...45a 5
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #3 Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Who cares hvorfor han gjør det? Hvorfor gikk du ikke etter ham eller ba ham vente fordi dere var opptatt? Har du snakket med ham om det ordentlig før? Anonymkode: e947d...45a Jeg gjorde jo det, men han bare gikk? Ungen såg forskrekket ut på meg og han stoppet ikke. Altså hva faen.. Anonymkode: 62c07...a77 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #4 Skrevet 12. oktober 2021 Når dere ikke står i en slik situasjon så må dere snakke om dette. Når ungen er lagt for kvelden feks. Det er sjeldent ingen nytte å prøve å få noe fornuftig ut av en slik sak når man står midt i det. Anonymkode: 726a1...d86 34
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #5 Skrevet 12. oktober 2021 Jeg kommuniserer heller ikke på morgenen. Bruker litt tid på å «våkne» og orker ikke kommunisere veldig mye før etter første kaffekoppen på jobb. Men nå vet mannen min det, og drar heldigvis ikke i gang lange diskusjoner på morgenen. Hadde blitt irritert hvis han pratet og maste. Vi er forskjellige. Ta en prat, ikke sikkert din måte er den rette for ham på morgenen. Anonymkode: 5a265...e2f 35
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #6 Skrevet 12. oktober 2021 Hvis du vet at han ikke kommuniserer om morgenen så kan du heller gi nødvendige beskjeder kvelden før. Anonymkode: 9bb56...271 31
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 Populært innlegg #7 Skrevet 12. oktober 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kommuniserer heller ikke på morgenen. Bruker litt tid på å «våkne» og orker ikke kommunisere veldig mye før etter første kaffekoppen på jobb. Men nå vet mannen min det, og drar heldigvis ikke i gang lange diskusjoner på morgenen. Hadde blitt irritert hvis han pratet og maste. Vi er forskjellige. Ta en prat, ikke sikkert din måte er den rette for ham på morgenen. Anonymkode: 5a265...e2f Dette er en luksus man ikke har med småbarn! Du er ikke gretten med småbarn, som gjerne kan være litt vanskelig å få ut i tide. Anonymkode: 22616...542 56
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #8 Skrevet 12. oktober 2021 Man trenger ikke ha lange og dype diskusjoner om morgenen, men man må kunne være normalt hyggelig og snakke litt med de rundt. Dersom det er for vanskelig, får han legge seg tidligere og stå opp en time før, så han blir ferdig med den muggen før han møter dere. Man må faktisk tilpasse seg når man har familie. Å forvente å få fullføre en liten samtale med barnet er ikke for mye forlangt. Det virker ikke som om TS krever mye her, bare litt enkel og basic kommunikasjon så toåringen er trygg på det som skal skje. Kan man ikke gjøre det engang er man kanskje ikke egnet til å ha barn. Anonymkode: b39cf...ed9 38
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #9 Skrevet 12. oktober 2021 Ta samtalen på andre tider av døgnet da, du vet at han er trøtt om morgenen. SLik er jeg og, og jeg unngår å snakke i stedet for å måtte glefse til de rundt meg. Ting kan avtales på kvelden så alt sklir som det skal om morgenen. Anonymkode: 5b3c4...970 6
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #10 Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvis du vet at han ikke kommuniserer om morgenen så kan du heller gi nødvendige beskjeder kvelden før. Anonymkode: 9bb56...271 Nødvendige beskjeder? Alt handler ikke om samboeren og å tilpasse han. Det er barnet jeg bryr meg om i dette tilfelle. Anonymkode: 62c07...a77 28
Gjest 123 eller noe Skrevet 12. oktober 2021 #11 Skrevet 12. oktober 2021 Samtalen var jo med ungen da, ikke med mannen. Man kan ikke vente at hele huset holder kjeft og ingen snakker sammen fordi du er sur om morraen.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #12 Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ta samtalen på andre tider av døgnet da, du vet at han er trøtt om morgenen. SLik er jeg og, og jeg unngår å snakke i stedet for å måtte glefse til de rundt meg. Ting kan avtales på kvelden så alt sklir som det skal om morgenen. Anonymkode: 5b3c4...970 Jeg må da få snakke normalt til barnet mitt? Uten at jeg må trå varsomt rundt han. Jeg snakker nesten ikke med han heller,men ærlig talt - jeg må få snakke med mitt eget barn! Barn trenger å vite hva som skal skje. Anonymkode: 62c07...a77 38
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #13 Skrevet 12. oktober 2021 Just now, AnonymBruker said: Nødvendige beskjeder? Alt handler ikke om samboeren og å tilpasse han. Det er barnet jeg bryr meg om i dette tilfelle. Anonymkode: 62c07...a77 Og samtalen var jo ikke engang med samboeren, men barnet! Å unnskylde slik drittsekkoppførsel er helt utrolig.. Anonymkode: 22616...542 24
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #14 Skrevet 12. oktober 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg må da få snakke normalt til barnet mitt? Uten at jeg må trå varsomt rundt han. Jeg snakker nesten ikke med han heller,men ærlig talt - jeg må få snakke med mitt eget barn! Barn trenger å vite hva som skal skje. Anonymkode: 62c07...a77 Pass på at du ikke oppdrar et barn som går på eggeskall rundt sin egen far. Det er usunt. Barn som oppfører seg fint pga frykt er ikke noe særlig Anonymkode: 22616...542 31
Kajo Skrevet 12. oktober 2021 #15 Skrevet 12. oktober 2021 (endret) 13 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er en luksus man ikke har med småbarn! Du er ikke gretten med småbarn, som gjerne kan være litt vanskelig å få ut i tide. Anonymkode: 22616...542 Man må jo spille hverandre sterke og finne løsninger. Legge opp familielivet så man utnytter begge foreldres styrker og minimerer svakhetene. Og opplever man ofte å stå i frustrasjon som i HI, da må man snakke skikkelig om det på tidspunkt hvor begge er opplagt for å finne løsninger. Endret 12. oktober 2021 av Kajo 7
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #16 Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg gjorde jo det, men han bare gikk? Ungen såg forskrekket ut på meg og han stoppet ikke. Altså hva faen.. Anonymkode: 62c07...a77 Hvis HAN ikke vil snakke om morgenen og oppføre seg som en bortskjemt 12åring så værsågod, men gjør det JÆÆÆVLIG klart for ham at du og barnet har samtaler og de får ikke han avbryte på en sånn måte. Barnet skal IKKE lære seg å være redd for å si eller gjøre noe feil på morgenen. Da får han sitte i fred på dass eller noe til alle har gått. Anonymkode: e947d...45a 29
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #17 Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Pass på at du ikke oppdrar et barn som går på eggeskall rundt sin egen far. Det er usunt. Barn som oppfører seg fint pga frykt er ikke noe særlig Anonymkode: 22616...542 Dette. Anonymkode: e947d...45a 7
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #18 Skrevet 12. oktober 2021 Og han holdt kjeft - gjorde han ikke. Og er det ikke smsrt å begynne å forbrede ungen dagen før? Og bare oppfriske det nå på morgenen? Anonymkode: d7171...18b 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #19 Skrevet 12. oktober 2021 Er dette et enganstilfelle eller er han alltid sånn? Det er faktisk ikke så lett å skjerpe seg når man er gretten på morgenen, jeg ville tatt det opp med han på en forsiktig måte. Ikke anklage eller krangle med han, men heller foreslå måter å gjøre det bedre på. Jeg trenger frokost og noen minutter alene med en kopp kaffe, da blir det mye bedre. Kanskje dere må ha en rutine på at han får fem minutter til å trekke seg tilbake på morgenen for å få opp humøret? Om det er med en kopp kaffe eller hva det skulle være. Anonymkode: 1a58e...88f 3
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #20 Skrevet 12. oktober 2021 Dette ville tatt en ordentlig prat om i kveld etter barnet er lagt. Han får legge seg tidligere og stå opp en time tidligere som en bruker over meg skriver. Man kan ikke la sin egen morgengrettenhet gå utover hele familien. Egoist. Min mann var/er morgengretten. Han kunne jeg ikke snakke til før etter en veldig lang time. Jeg sa at sånn kan vi ikke ha det når vi får barn. Vi fikk barn, og han er ikke sånn lenger. Han smiler, snakker til barnet og til meg. Vi gjør det vi kan for at alle skal få en god start på dagen! Men vi prater ikke om tunge tema som trenger mye hjernekapasitet. Det venter vi med til etter han har fått våknet litt etter noen kaffekopper. Og i helgene tar jeg med meg barna ut eller leker inne mens han får sitte alene på kjøkkenet og få den stillheten han trenger. Det er en løsning som passer for oss. Anonymkode: 31ca4...2f0 16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå