Gå til innhold

Gjenåpningen? Hva er åpnet egentlig, er jo bare at man kan ut å drikke akohol igjen...trist.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Folk feiret gjenåpningen? Handler jo bare om at man kan drikke alkohol ute igjen på byen. Er det virkelig noe å feire? Totalt usosialt, se på alle problemene det medfører. Politiet må bruke masse tid på dette, samme med helsevesent.

Dessverre læres vi opp til at alkohol er gøy....det er gøy å drikke! Da skal vi koose oss da vettu..

Anonymkode: 1209f...ab9

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er mer enn det. Må kan du gå inn på et utested uten bordreservasjon. Uteplassen kan ta inn flere folk igjen fordi det ikke er en metersregel. Man kan mingle rundt i lokalet og hilse på folk, man kan danse og kline med folk som ikke sitter på samme bord som en selv. Det er fullstendig Texas ute på byen nå. Tilbake til før covid. Jeg orker det ikke, men så det da vi feiret en bursdag. 

Anonymkode: 4ec27...c0b

• Liker 1
Skrevet

Mange folk har oppført seg som de idiotene de er. Jeg blir flau av å lese om all denne såkalte feiringen. 

• Liker 3
Skrevet

Det er jo mer , og viktigere ting enn utelivet som har åpnet. Lag og foreninger, treninger og viktige arrangementer, begravelser, konfirmasjoner osv. Alt kan skje uten meter-eller avstandsbegrensninger. 

Anonymkode: 86bea...c21

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, det er mer enn det. Må kan du gå inn på et utested uten bordreservasjon. Uteplassen kan ta inn flere folk igjen fordi det ikke er en metersregel. Man kan mingle rundt i lokalet og hilse på folk, man kan danse og kline med folk som ikke sitter på samme bord som en selv. Det er fullstendig Texas ute på byen nå. Tilbake til før covid. Jeg orker det ikke, men så det da vi feiret en bursdag. 

Anonymkode: 4ec27...c0b

Adrenalina1 skrev (2 minutter siden):

Mange folk har oppført seg som de idiotene de er. Jeg blir flau av å lese om all denne såkalte feiringen. 

Det er flaut hele greiene. Glad jeg heller velger legge meg seneste kl 23....stå opp uthvilt. Få noe ut av livet.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er flaut hele greiene. Glad jeg heller velger legge meg seneste kl 23....stå opp uthvilt. Få noe ut av livet.

Godt vi er forskjellige.

Anonymkode: 3a762...7a3

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De som liker å ta seg en tur ut får altså ingenting ut av livet? 😅 det er ren løgn at vi som ikke drikker alltid våkner uthvilt 😂

Anonymkode: b3995...3b1

• Liker 13
Skrevet

Reise og uteliv er det mest bortkasta og overfladiske ved gjenåpningen

Anonymkode: 86bea...c21

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Godt vi er forskjellige.

Det er jeg enig i.

Når rusen blir gleden i livet er mye galt. Vært der selv.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Gjenåpningen var jo mye mer og. Man må jo regne med at nordmenns dårlige drikkekultur gjør comeback nettopp fordi det er rom for det. Fylletrollene er veldig glade selv om du ikke er det. Og så danser de. Og DET er faktisk gøy.

Endret av Lava Anne
  • Liker 2
Skrevet

Vi får endelig brukt auditoriene på skolen som ble for små under restriksjonene som var, det betyr at vi studenter nå får møtes alle sammen og slipper zoom. Bedre læringsutbytte og en mer sosial hverdag er virkningen av gjenåpningen. 

Anonymkode: 06b67...a13

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

De som liker å ta seg en tur ut får altså ingenting ut av livet? 😅 det er ren løgn at vi som ikke drikker alltid våkner uthvilt 😂

Anonymkode: b3995...3b1

De tror de får noe ut av livet🤣 Denne såkalte feiringen virker påtatt og krampaktig. Men ok, folk må gjerne feste rævva av seg for min del. Hadde de enda kunnet oppføre seg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Godt vi er forskjellige.

Enig. Godt å kunne gå og bestille i baren, sitte i baren, og mingle og bli kjent med nye mennesker igjen. 😁

Det var skikkelig nedtur å gå ut alene som enslig/singel under covidregimet. 😥 Føltes helt bortkastet liksom, men man ble så sykt lei av å sitte alene hjemme...😰

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg har ikke vært ute og drukket alkohol, men jeg har hatt et større middagsselskap med venner og vært på klubb for første gang siden vinteren 2020.

Hvor gammel er du? Jeg følte jeg fikk mye ut livet da jeg studerte og festet.

Ellers har vi fått mindre styr på barnas idrettsarrangement og alle restriksjoner på trening er borte.

Så nei, ikke bare fri flyt av alkohol.

• Liker 3
Skrevet

Restauranter kan bruke alle bordene igjen, mange måtte fjerne flere border for å kunne følge kravene. Kinoer kan bruke alle plassene i salen igjen, samme med konsertplasser, festivaler vil være lovlig osv. Så for endel bransjer blir det enklere når de kan fungere som før korona igjen. 

Idrett og slikt kan fungere som normalt igjen, egentlig alt som på en eller annen måte er blitt påvirket av at en må ha minst 1 meter vil kunne fungere som før. 

Anonymkode: 27d8d...1e3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Fortell hva du har fått ut av livet som vi som legger oss etter kl 23 ikke har fått? 

Anonymkode: 4be7a...904

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fortell hva du har fått ut av livet som vi som legger oss etter kl 23 ikke har fått? 

H*n sover vel mer/bedre? 🤷‍♂️

Ikke enig med h*n du siterer altså, men---

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kam jo gjøre begge deler. Jeg legger meg ofte tidlig, trener før frokost osv. Men iblant tar jeg meg en tur ut også. Ting er ikke svart-hvitt.

Anonymkode: d4ba4...11c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Personen har iallefall fått mindre sosial omgang. Mulig h*n er introvert og liker seg best alene? Det er jo helt greit, men det er ikke mer rett eller mer verdifult enn de som liker å være sammen med andre. 
Vil tro h*n verdsetter rolige morgener alene, og at det er noe personen får ut av det. Rolige morgener alene har ikke verdi for alle, så det er umulig å sammenligne. :) 

Andre igjen er introvert og nattedyr, som liker å være lenge oppe men ikke ute på fest. Det gir verdi for meg. 
Folk er forskjellige.

Anonymkode: aa66f...8c5

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Personen har iallefall fått mindre sosial omgang. Mulig h*n er introvert og liker seg best alene? Det er jo helt greit, men det er ikke mer rett eller mer verdifult enn de som liker å være sammen med andre. 
Vil tro h*n verdsetter rolige morgener alene, og at det er noe personen får ut av det. Rolige morgener alene har ikke verdi for alle, så det er umulig å sammenligne. :) 

Andre igjen er introvert og nattedyr, som liker å være lenge oppe men ikke ute på fest. Det gir verdi for meg. 
Folk er forskjellige.

Anonymkode: aa66f...8c5

Snakk om å missforstå sosialisering. Om å gå byen er sosial omgang for deg så står det jo dårlig til.

Å gå ut på byen å drikke alkohol med andre mennesker ser jeg på som lite sosialt. Introvert er jeg heller ikke, bruker kun tiden min mennesker som gir meg energi og glede. Oppvakte mennesker som har andre interesser enn alkohol/rus.

Tiden er knapp i livet, viktig å benytte den riktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...