Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor/ hvorfor ikke?

Anonymkode: 1b0c1...730

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brukte en vanlig hodepute som var ekstra fast de første ukene jeg ammet. Da kunne baby ligge i tvillingstilling på puta, og det likte jeg godt. Når han ble for lang for den stillingen så droppet jeg pute også. 

Anonymkode: 764e9...fad

Skrevet

Nei. Har ikke hatt behov, og tenker det er mye enklere å kunne være fleksibel uten å venne meg på å bruke det. Som hun over, brukte jeg en vanlig hodepute for å støtte opp babyen så lenge han var nyfødt. Nå ligger han bare i fanget mitt. Om natten ammer vi liggende.

Anonymkode: 03df0...981

Skrevet

Brukte det de første tre mnd. Med siste hadde jeg CozyFix ammepute og den var utrolig god 😊

Anonymkode: 99e84...2de

Skrevet

Ja, jeg syns det var helt supert. Baby ville helst sove på meg, og da kunne jeg ha hendene mer fri. Jeg kunne helt fint amme uten også, men når det i starten ble mange timer sammenehengdene amming, syns jeg det var en fin ting å ha. Brukte det mest de første mnd. 

Du klarer det uten (som med mye annet til baby) men jeg syns det det var vel verdt pengene :) 

Anonymkode: 0bf6d...349

• Liker 1
Skrevet

Brukte det også mest de første månedene når amming var ofte og tok tiiid. De har en helt ok og rimelig ammepute på Ikea, kan jo begynne med den og se an om du får behov for noe mer fancy?

Anonymkode: fedaf...0b5

Gjest 96erjente
Skrevet

Hadde og brukte det litt med førstemann. Den ble bare liggende ubrukt med nummer to, og nå med nummer tre har den gått på kastet. Klarer meg minst like fint uten som med😋

Skrevet

Brukte bare vanlig, fast pute. Har ikke den lenger nå da, så skal prøve ammepute med neste nå i januar. 

Anonymkode: 1a783...6cd

Skrevet

jeg brukte ammeputer, av de helt vanlige "billige" typer, C-formet, med begge mine barn. Jeg var fornøyd med det - og har aldri hatt behov til en dyrere ammepute. De brukes jo også ganske kort tid da. 

Jeg brukte de allerede i graviditet, for å ha ved siden av meg og mellom beina mens jeg sov på siden, synes det hjalp på liggestilling med stor mage.

Barna er 4 og 7 nå, så dette er en stund siden. 

Anonymkode: 33bdf...337

Skrevet

Brukte vanlige puter i starten, da ble barnet liggende for lavt og lå og hengte på puppen. Kjøpte en som jeg kunne klipse på rundt ryggen, da kunne jeg f.eks. åpne døra om det ringte på, fordi babyen lå på puta mens jeg gikk. Ble ikke så fastlåst.

Anonymkode: ffe00...c13

Skrevet

Ja, bruker pute, enten en ammepute eller vanlig pute. Fordel med ammepute er at den er tiltenkt amming også blir den jo fullstendig utgulpa og melkebefengt, så greit  bare ha en pute å vaske 😛

Anonymkode: d8d9e...f37

Skrevet

Jeg har forøvrig lang rygg og små pupper så er helt avhengig av å bygge opp godt med puter for  ikke få vondt i ryggen

Anonymkode: d8d9e...f37

• Liker 1
Skrevet

Jeg brukte det en del til første baby, men ikke til nr. to. Med første syntes jeg det var vanskelig å få holdt babyen opp til puppene uten. Jeg har veldig små pupper, så følte jeg enten måtte sitte krumbøyd eller bygge opp med pute. Med nr. to oppdaget jeg at jeg tydeligvis hadde innarbeidet en stilling som funket etter hvert i første ammeperiode, for da var ammepute og andre puter bare i veien. Da syntes jeg ikke babyen kom høyt nok opp med de ammeputene jeg prøvde. 

Anonymkode: f3808...693

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, jeg syns det var helt supert. Baby ville helst sove på meg, og da kunne jeg ha hendene mer fri. Jeg kunne helt fint amme uten også, men når det i starten ble mange timer sammenehengdene amming, syns jeg det var en fin ting å ha. Brukte det mest de første mnd. 

Du klarer det uten (som med mye annet til baby) men jeg syns det det var vel verdt pengene :) 

Anonymkode: 0bf6d...349

Akkurat samme her. Jeg kjøpte heller ikke en som var dyr. Min var klistremerkebaby, så det var deilig å kunne spise og ha hendene frie mens babyen lå på puta. Jeg syns også det var lettere å amme sånn i starten. Da babyen var 3-4 mnd trengte jeg den ikke lenger. 

Anonymkode: e5f28...154

• 3 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.10.2021 den 13.03):

Jeg brukte det en del til første baby, men ikke til nr. to. Med første syntes jeg det var vanskelig å få holdt babyen opp til puppene uten. Jeg har veldig små pupper, så følte jeg enten måtte sitte krumbøyd eller bygge opp med pute. Med nr. to oppdaget jeg at jeg tydeligvis hadde innarbeidet en stilling som funket etter hvert i første ammeperiode, for da var ammepute og andre puter bare i veien. Da syntes jeg ikke babyen kom høyt nok opp med de ammeputene jeg prøvde. 

Anonymkode: f3808...693

Jeg er lik, hvordan er denne stillingen som fungerte? :)

Anonymkode: 1b0c1...730

Skrevet

Brukte CozyFix de første tre månedene og det er en luksus jeg er glad jeg unnet meg :) Det ga meg mer frihet og gjorde godt for kroppen min.

Anonymkode: 9d988...ecb

Skrevet

Jeg brukte bare vanlige hodeputer, og satt helst i skredderstilling slik at baby uansett kom høyere opp. I vanlig stol la jeg beina i kors slik at baby ble løftet litt.

Baby hadde problem med magen, og burde ligge skrått under amming. Det ble vanskelig med ammepute. 

Anonymkode: ddf1a...4bc

Skrevet

Jeg bruker ammepute. Jeg har veldig store bryster, så å amme i armkroken funker ikke, for da drukner bæbs i pupp, stakkar 🙈 Det var liksom ammepute, eller å alltid måtte ligge ned for å amme. Da er ammeputa gull. Jeg kan til nøøøds amme uten, men da blir det fryktelig klumsete, og baby blir gjerne litt stresset.

Dessuten er det veldig kjekt å kunne ha hendene fri når baby sover inntil, som noen skrev over her. Da sitter jeg og tegner på nettbrettet mitt eller spiser for eksempel.

Skrevet

Jeg trengte ammepute for å gi babyen mulighet til godt sugetak. Har små bryster med liten brystknoppen, og måtte ha høye  skuldre for å hjelpe baby opp i posisjon. 

kjøpte en brukt cozyfix og det var helt gull. Gjorde det også enklere å amme mens man gikk for å smøre ei skive feks siden den kan festes rundt livet😆

Anonymkode: 67282...18f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...