AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #1 Del Skrevet 12. oktober 2021 Jeg har gått inn på innstillinger der valgene fyll, tilpass osv finnes men ingen av disse gjør at bildet blir som originalen eller skjermen blir fint. Jeg har også to forskjellige str på bildet. Finnes det en løsning på dette. Anonymkode: 9b829...928 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 12. oktober 2021 #2 Del Skrevet 12. oktober 2021 Hva mener du med ikke fint? På hvilke måter er det ulikt originalen? For noen bilder har jeg laget en egen versjon for bakgrunnsbilde. Med akkurat samme antall piksler som skjermen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #3 Del Skrevet 12. oktober 2021 stan skrev (22 minutter siden): Hva mener du med ikke fint? På hvilke måter er det ulikt originalen? For noen bilder har jeg laget en egen versjon for bakgrunnsbilde. Med akkurat samme antall piksler som skjermen. Hvis jeg bruker bildet ( et menneske ) som bakgrunnsbilde vises ikke toppen av hodet. Bruker jeg innstillingene fyll, tilpass, midt osv plasseres bildet i midten, blir avlang, mm blir helt annerledes enn det ser ut. Anonymkode: 9b829...928 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #4 Del Skrevet 12. oktober 2021 stan skrev (26 minutter siden): Hva mener du med ikke fint? På hvilke måter er det ulikt originalen? For noen bilder har jeg laget en egen versjon for bakgrunnsbilde. Med akkurat samme antall piksler som skjermen. Som låseskjerm er det som original, men som bakgrunnsbilde blir det for stort. Anonymkode: 9b829...928 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 12. oktober 2021 #5 Del Skrevet 12. oktober 2021 Ok. Så bildet er i portrett format? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #6 Del Skrevet 12. oktober 2021 stan skrev (5 minutter siden): Ok. Så bildet er i portrett format? Bildet finnes i både 5,5 x 7,7 cm og 13 x 18 Skjerm er 17 x 30 Anonymkode: 9b829...928 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 12. oktober 2021 #7 Del Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Bildet finnes i både 5,5 x 7,7 cm og 13 x 18 Skjerm er 17 x 30 Anonymkode: 9b829...928 Piksler? På en dataskjerm betyr cm ikke så mye. Jeg har for enkelte bilder redigert de slik at de er akkurat like mange piksler som skjermen. Særlig for høye bilder, portrett format, kan jeg da selv bestemme hva som skal fylles ut på sidene. Ta kopi av filene, ikke jobb med originalene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #8 Del Skrevet 12. oktober 2021 stan skrev (1 time siden): Piksler? På en dataskjerm betyr cm ikke så mye. Jeg har for enkelte bilder redigert de slik at de er akkurat like mange piksler som skjermen. Særlig for høye bilder, portrett format, kan jeg da selv bestemme hva som skal fylles ut på sidene. Ta kopi av filene, ikke jobb med originalene. Hvordan gjør jeg dette? Anonymkode: 9b829...928 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #9 Del Skrevet 12. oktober 2021 stan skrev (1 time siden): Piksler? På en dataskjerm betyr cm ikke så mye. Jeg har for enkelte bilder redigert de slik at de er akkurat like mange piksler som skjermen. Særlig for høye bilder, portrett format, kan jeg da selv bestemme hva som skal fylles ut på sidene. Ta kopi av filene, ikke jobb med originalene. Bildet er portrett, ikke høyt. Anonymkode: 9b829...928 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 12. oktober 2021 #10 Del Skrevet 12. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Bildet er portrett, ikke høyt. Anonymkode: 9b829...928 https://images.app.goo.gl/Bo6dd5rycHoUr4RCA Pc skjermer er vanligvis landskap format, mens mobiler er portrett. Se bildet over. Hvis du bruker Paint (eller lignende) så går det an å redigere om bildet. Hva som fungerer best kommer an på bildet og smak. En nøytral eller svart bakgrunn fungerer på mange bilder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #11 Del Skrevet 12. oktober 2021 stan skrev (15 minutter siden): https://images.app.goo.gl/Bo6dd5rycHoUr4RCA Pc skjermer er vanligvis landskap format, mens mobiler er portrett. Se bildet over. Hvis du bruker Paint (eller lignende) så går det an å redigere om bildet. Hva som fungerer best kommer an på bildet og smak. En nøytral eller svart bakgrunn fungerer på mange bilder. Da har jeg svart feil. Det er det til høyre. Altså landskap. Da skal jeg prøver meg frem i paint. Tusen takk! 🌹 Anonymkode: 9b829...928 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #12 Del Skrevet 17. oktober 2021 Jeg får ikke til. Skjermoppløsning er 3200 x 1800 ( anbefalt ) Bildet er vannrett 324 piksler og 244 loddrett. Jeg har prøvd mange varianter av piksler størrelser og det blir feil. Det er sikkert noe jeg ikke har fått med meg. Anonymkode: 9b829...928 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #13 Del Skrevet 17. oktober 2021 dytt Anonymkode: 9b829...928 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #14 Del Skrevet 17. oktober 2021 Maskinen er 3200 x1800 og jeg endrer bildet til samme i piksler i paint men bildet blir feil. Anonymkode: 9b829...928 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå