AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #1 Del Skrevet 12. oktober 2021 Jeg har 3 ganger de siste årene opplevd å få det som tilsynelatende er aura, uten hodepine. Har hatt hodepine en del i mitt liv, og noen veldig voldsomme (bare å reise seg skaper pulserende betydelig mer smerte), men samtidig har jeg tenkt at det nok ikke er så ille som migrene. Min mor har migrene (uten aura) og ser jo at min hodepine ikke er på nært så smertefullt og grusomt som det hennes er. Samtidig lurer jeg voldsomt på om disse anfallene jeg har kan være forvarsel på fremtidig migrene? Noen andre som hr opplevd det samme og så utviklet migrene senere? Legger ved et bilde av hvordan aura anfallet ser ut fra inni hodet mitt (:p), de er gjerne bittelitt mer sikksakk mønstret. Anfallene har vart i 10-25 minutter, og forutenom at jeg blir svimmel og sliter med motorikken i å gå akkurat i perioden, har jeg ikke noen andre symptomer. Har ikke følt for å gå til legen da det ikke skal være noe farlig, er bare nysgjerrig på om andre har lignende opplevelser. Anonymkode: b17bf...921 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #2 Del Skrevet 12. oktober 2021 Jeg har migrene. Som oftest når jeg får aura, så kommer hodepinen etter en halvtime-times tid. Men har skjedd at hodepinen ikke kommer. Anonymkode: cb17a...5eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #3 Del Skrevet 12. oktober 2021 Jeg har det ganske likt som deg. Synsforstyrrelsen er mer siksak, begynner i midten og blir større etter hvert. Det varer i ca 20 minutter og har bare denne auraen, ikke hodepine eller noe annet. Har det ca 8 ganger pr år, og har hatt det i ca 10 år. Anonymkode: 53130...034 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #4 Del Skrevet 12. oktober 2021 Ja det var god beskrivelse, meg også blir det «verre og verre» med at det vokser. Så rart! Har lest at det er forholdsvis veldig sjeldent. Anonymkode: b17bf...921 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #5 Del Skrevet 12. oktober 2021 Ja, har også aura uten noe særlig hodepine. Om jeg får vondt i hodet er det levelig. Min aura ligner på din etter hvert, men den starter med en følelse av å være blendet av sterk sol. Så kommer det flere og flere prikker som danner sikksakkmønster, deretter tåkesyn slik at jeg i praksis blir blind. Jeg får også dårlig koordinasjon, mister følelse i ene siden av kroppen osv. Jeg får voldsom angst når det skjer og har problemer med å leve er normalt liv. Vet aldri når anfallet kommer og er veldig redd for å få dem. Også redd for at det plutselig skal føre til slag. Anonymkode: 357d6...db6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Berry Skrevet 12. oktober 2021 #6 Del Skrevet 12. oktober 2021 Jeg har det også innimellom. Jeg blir ofte «blind» på det ene øyet. Er mest sikk sakk her. Bank i bordet, så har jeg ikke fått migrene etterpå. Det har jeg kun hatt et fåtall ganger i livet, men vanlig hodepine har jeg ofte. Ble henvist til øyelegen etter at jeg fortalte dette til optiker, men øyelegen sa det ikke var farlig. Meeen, det kan jo være forskjell fra folk til folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #7 Del Skrevet 12. oktober 2021 Får aura både med og uten hodepine. Mest uten. Jeg får det som regel hvis jeg er utsatt for sterkt lys og evnt mye lyd. Så har kjøpt meg polaroid solbriller. Ikke så mørke, da jeg ikke liker å kjøre med mørke briller. Men polaroid brillene fjerner høylys, og da letter det ganske fort. Begynner jeg å bli trang i panna som jeg kaller det, tar jeg på brillene. Og da letter det nesten med en gang, om jeg ikke har latt det gå for lenge Anonymkode: 20114...857 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevala Skrevet 12. oktober 2021 #8 Del Skrevet 12. oktober 2021 (endret) Migreneaura er så interessant. Det regnes som migreneaura selv om du ikke har hodepine. Akkurat nå driver St. Olavs sykehus i Trondheim og forsker på migreneaura. De har laget en app der de gjerne vil at folk skal registrere auraen sin. Delta gjerne: https://stolav.no/kliniske-studier/aura-app-til-hodepineforskning Endret 12. oktober 2021 av Kalevala 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #9 Del Skrevet 12. oktober 2021 Jeg har det også slik, og har hatt det så lenge jeg kan huske. Noen ganger kan det går år i mellom, andre perioder kommer det oftere, og jeg syns det har skjedd oftere og oftere de siste årene. Nå har jeg det noen ganger i året, men uten hodepinen, gudskjelov. Blir aldri redd, selv om det er ubehagelig når det står på, men blir ofte litt sliten/utladet etterpå. Anonymkode: 5c1de...317 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 12. oktober 2021 #10 Del Skrevet 12. oktober 2021 Har også hatt dette et varierende antall ganger i året i mange år. Er mest irriterende fordi det er vanskelig å f.eks se på pc-skjerm og tlf mens det står på og også vanskelig når det kommer mens jeg kjører bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #11 Del Skrevet 12. oktober 2021 Jeg har det akkurat sånn. Det ser omtrent slik ut og oppfører seg likt. Skjer i snitt én gang i året, bortsett fra en gang jeg plutselig fikk det ti ganger på en uke. Men jeg får gjerne hodepine da, kanskje litt mer enn halvparten av gangene. Det kommer snikende ca 20 minutter etter auraen, og da må jeg bare legge meg ned på første og beste gulv hvis jeg ikke har rukket å ta paracet. Kjedelig å ikke vite om det kommer, for jeg er ikke så glad i å ta smertestillende, så jeg liker ikke når jeg ikke vet om jeg "trenger" dem. Det er kanskje ikke farlig men man bør ikke ta ppiller når man har migrene. Pga fare for hjerneslag. Anonymkode: a792b...55e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2021 #12 Del Skrevet 12. oktober 2021 Skjer ca en gang I året for meg, aldri fått hodepinen. For meg er det oftest enten en sirkel som går utover (først umulig å fokusere i midten, og når sirkelen utvides åpnes midten igjen), eller en horisontal bølge som ligger og flimrer. For meg er det et tegn på at nå har jeg virkelig overarbeidet meg. Jeg legger meg ned så fort det skjer, og passer på å ta det rolig de neste dagene. Anonymkode: 0c804...916 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå