Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forholdet mellom meg og min xsamboer ble over i juli etter 7 år sammen, når er det for tidlig å finne seg en ny? Jeg er en forholdsjente som savner å ha en kjæreste rundt meg 

Anonymkode: 6b472...392

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på når man innerst inne følte at det var over. Hvis man følte det et par måneder før det ble slutt, så kan man fint bli sammen med en ny et par måneder etter at det ble slutt, hvis det føles riktig. 

• Liker 4
Skrevet

Kl 6 om morgenen.

Anonymkode: 8deba...8dc

• Liker 4
Skrevet

Har en venn som annonserte skilsmisse på Facebook, for så å annonsere forholdet med den nye dama en mnd senere.

Men man sier vel at det tar halve tiden av forholdet på å komme over det. Så 1 år = 6 med. 2 uker = 1 uke osv

Anonymkode: 2ffb5...b23

• Liker 1
Skrevet

Det er aldri for tidlig om det føles rett for deg. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har en venn som annonserte skilsmisse på Facebook, for så å annonsere forholdet med den nye dama en mnd senere.

Men man sier vel at det tar halve tiden av forholdet på å komme over det. Så 1 år = 6 med. 2 uker = 1 uke osv

Det er ikke noen regel man trenger å følge. 

Mener du da at om man har vært gift i 20 år så skal man vente i ti år? 

Bare tull. 

• Liker 17
Skrevet

Det finnes ingen fasit. Gjør det som føles rett for deg. Andre mennesker vil ha en mening om når du bør finne deg ny kjæreste, uansett om det er en dag, en uke, en måned, ett år eller ett helt liv etter bruddet. Ikke bry deg, tenk på deg selv :) 

• Liker 5
Skrevet

Det er for tidlig om du fortsatt er i forholdet, enten reelt eller mentalt. Utover det, så styrer man ikke over følelser.

Men det er interessant at du ikke føler deg komfortabel uten kjæreste, det ville jeg utforsket.  Kan gi deg svar som vil hjelpe deg i nye forhold. Er dette feks noe som gjør at dine tidligere forhold gikk i stykker?

Anonymkode: e3a35...13d

• Liker 12
Skrevet

For i mitt forhold så har jeg omtrent visst i et halvt år at det ikke fungerer om ting ikke endrer seg fra begge sin side, jeg gjorde min del men han gjorde aldri hans del

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er for tidlig om du fortsatt er i forholdet, enten reelt eller mentalt. Utover det, så styrer man ikke over følelser.

Men det er interessant at du ikke føler deg komfortabel uten kjæreste, det ville jeg utforsket.  Kan gi deg svar som vil hjelpe deg i nye forhold. Er dette feks noe som gjør at dine tidligere forhold gikk i stykker?

Anonymkode: e3a35...13d

Jeg føler meg bare generelt ensom uten, for jeg er ikke så flink sosialt til å finne meg nye venner, og de "gamle" vennene mine jobber turnus samme som meg så er ikke så lett å treffes bestandig.. Trives i en armkrok om kveldene 

Skrevet

Å finne en armkrok greier du alltids, men å finne en kjæreste kan ta årevis, så det er helt innafor å begynne nå. Senhøsten og førjulstida, er jo desidert koseligst å være sammen med noen.  

Anonymkode: ee1dc...a22

• Liker 3
Skrevet

jeg var gift da jeg traff min nye. hadde ikke noe særlig til forhold med eksmann, men jeg var aldri singel.  gikk rett i nytt forhold. 

Anonymkode: b61f3...2f2

Skrevet
HelloMindy skrev (7 timer siden):

Det finnes ingen fasit. Gjør det som føles rett for deg. Andre mennesker vil ha en mening om når du bør finne deg ny kjæreste, uansett om det er en dag, en uke, en måned, ett år eller ett helt liv etter bruddet. Ikke bry deg, tenk på deg selv :) 

Dette. Det er alltids noen som vil ha en mening uansett, så gjør det som føles riktig ut for deg. Kjærligheten kan hverken klokka eller kalenderen, og man kan jo ikke noe for at man treffer noen med full klaff kort tid etter et brudd. 

Anonymkode: 773cd...895

• Liker 4
Skrevet

Dersom du ønsker en annen kun fordi du ikke trives alene er det for tidlig.. 

• Liker 7
Skrevet

Du er klar for det når du er ordentlig over forrige forhold. 

For noen vil det si at det tar mange år før de er klare til å gå ordentlig videre. For andre har forholdet i realiteten vært mentalt over lenge før det reelle bruddet, og de kan gå rett inn i nytt forhold. 

Noen venter jo så lenge med å gå, at de i realiteten har begynt å investere seg i en ny før de avslutter det gamle. Og går dermed tilsynelatende rett fra et forhold til et annet. 

Anonymkode: ad146...85b

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvis man skulle fulgt det, kunne jeg aldri fått kjæreste etter det ble slutt mellom meg og eksen etter 13 år. 

Anonymkode: 806ae...596

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Forholdet mellom meg og min xsamboer ble over i juli etter 7 år sammen, når er det for tidlig å finne seg en ny? Jeg er en forholdsjente som savner å ha en kjæreste rundt meg 

Det er jo bare noen måneder! Om det er for tidlig vet bare du. Er du kommet deg over han? Både i følelseslivet ditt og det praktiske rundt bruddet? Det er første bud her! Ellers drar du bare denne bagasjen med deg inn i neste forhold.

Bruk tid på  følgende!

Hva var årsaken til at bruddet skjedde? 

Hva var din rolle i dette?

Er du kommet over den verste sorgen etter bruddet og kommet deg forbi stadiet der exen er historie?

Hvordan unngå at dette skjer i neste forhold?

Hva forventer du av en ny kjæreste og hva er det du ser etter ?

Har du ikke gode svar på dette ovenfor deg selv? Ville ventet til jeg hadde fått oversikten. Det kan ta måneder for andre år.

Skrevet

Personlig gir jeg det 6 mnd før jeg annonserer noe nytt for andre etter et langvarig forhold. Det handler om respekt for det som var, respekt for at følelser er såre, og samtidig et signal til mine omgivelser at jeg ikke bytter kjærester som andre bytter sokker. Jeg kan godt være "eksklusiv", avklart kjæresteforhold etc før 6 mnd, men jeg spammer ikke sosiale medier med parbilder før minimum 6 måneder er gått. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Var sammen med exen i 25 år. Aldri om jeg bruker 12 1/2 år på å komme over han. Men mulig han bruker den tiden på å komme over meg 😎(jeg kasta han ut)  Jeg var på datern etter 6 mnd, i «forhold» etter 9 mnd. 

Anonymkode: 18608...af8

• Liker 1
Skrevet

Føler du kjenner på den selv. Jeg har hatt forhold hvor jeg ikke kunne hoppe rett ut i dating men siste bruddet jeg hadde så hadde det vært et såpass langt og drygt brudd. Typ vi var begge egentlig ferdig for lenge siden men ingen klarte å ta steget pga. Hvor komfortabel vi begge var generelt. 

Møtte tilfeldigvis en mann ganske raskt etter selv om jeg skulle "fokusere på meg selv". Hadde en haug diskusjoner med meg selv om hvorfor dette ble feil og dårlig samvittighet ovenfor andre selv om jeg var singel??? 

Fant ut til slutt at hva er vitsen med å vente og la en eventuell gylden sjanse gå fra deg hvis du faktisk føler deg klar. Giddet ikke sitte å ha dårlig samvittighet fordi andre kom til å tenke jeg var rar som kom meg videre etter x antall uker. 

Jeg valgte å ikke annonsere det med engang bare fordi jeg VET noen hadde kommentert ubehagelige ting men utenom det gikk det ikke lang tid. Familien min og nære venner fikk vite det relativt fort. Ingen brydde seg katta. Jeg har det rå bra akkurat nå og angrer ikke et sekund. 

Anonymkode: 51c44...7d7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...