Gå til innhold

Han har fått jobb, jeg vil ikke bo der

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er i starten av 30 årene. Syns årene har flydd og alltid tenkt at vi hadde så godt tid...begge er ferdig utdannet,han har flere års relevant jobberfaring, jeg har ingen relevant erfaring etter jeg fullførte master i fjor. Vi bor på to ulike steder nå pga jeg flyttet østover for å ta masteren min,han flyttet også til samme kant av landet men to timer unna meg. Begge søker jobber i og rundt et par norske byer vi er enige om. Her kommer problemet, jeg sa ja til at han kunne søke jobb i Hønefoss, tenkte jeg skulle være fleksibel selv om jeg egentlig ikke kunne tenke meg å bo der. Nå har det seg sånn at han fikk jobb der. Jeg fikk en veldig sterk negativ reaksjon på det,fullstendig angst for å begynne på nytt igjen med ny plass,nytt nettverk osv da det tok en stund for meg å få det der jeg bor nå på Østlandet. Hadde jeg vært 20år så kunne jeg sikkert blitt med han å prøvd, men siden vi begge er i tidlig 30årene så ligger det et stort press på at neste plass vi bor får vi mest sannsynlig barn etc...vi er vertfall enige om at neste plass vi flytter til vil vi bo en god stund..så hva gjør jeg? Noen som bor i Hønefoss her? Er arb.markedet greit? Jeg har en master det er vanskelig å få jobb med,men vil prøve allikevel å se hva jeg kan bruke utdanningen til. Jeg tenker på Hønefoss som en plass uten muligheter,tar jeg feil?

Syns virkelig livet har blitt så vanskelig og helt annerledes enn hva jeg tenkte meg, trodde jeg skulle ha en fast jobb og bo nær en storby, typ drabantby når jeg nådde denne alderen...Men har ikke bokig og bor ikke med typen en gang, og nå ser det ut som jeg ender opp på liten plass med ingen jobb,føler meg mislykka..trenger noen kloke ord og refleksjoner her.

Anonymkode: bc790...165

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler med deg, Hønefoss er en trist by.

Anonymkode: d62e3...f36

• Liker 5
Skrevet

Må dessverre si meg enig i kommentaren om at Hønefoss er litt stusselig, trivdes ikke når jeg bodde der. Norges styggeste by er ikke langt unna at det er..

Men dere må ikke bo i selve Hønefoss? Det finnes småsteder rundt som er langt hyggeligere. 

Bor ikke i området nå, men vurderer å flytte tilbake om noen år, og da er Jevnaker førstevalget. 15, 20 minutter til Hønefoss.  Synes det er ganske idyllisk der, med masse flott turterreng, Nordmarka rett utenfor døra, opptil flere flotte badestrender, Kistefos, Hadeland glassverk osv. 

Anonymkode: c2b01...a74

• Liker 2
Skrevet

Dere må ikke bo i Hønefoss. Mange pendler og det burde din samboer også gjøre. 

Snakk om det og finn et kart. 

Anonymkode: e216b...478

• Liker 6
Skrevet

Kan vel pendle?

Anonymkode: d7165...d75

• Liker 2
Skrevet

Er fra Hønefoss men nå bosatt på Jevnaker. Her er der veldig fint! 

Anonymkode: 7558a...1fb

• Liker 1
Skrevet

Hva er galt med Hønefoss? Synes nå ihvertfall det er bedre der enn hvor jeg bor i Sandvika. 

Anonymkode: 8c018...f10

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hva er galt med Hønefoss? Synes nå ihvertfall det er bedre der enn hvor jeg bor i Sandvika. 

Anonymkode: 8c018...f10

Ts her, hva er galt med Sandvika? Det er vel en preferanse sak går jeg ut ifra.

Anonymkode: bc790...165

Skrevet

Jeg har ikke noe særlig kjennskap til Hønefoss, men bygger de ikke ny toglinje/et-eller-annet i nærheten der, som vil redusere reisetiden inn til byen? (Altså Oslo :P) Både mannen og jeg har kollegaer som bor i Hønefoss og pendler inn til byen, så det er jo mulig 🤷‍♀️

Anonymkode: 5564a...862

Skrevet

Har bodd i Hønefoss en del år nå! Er ikke verdens «vakreste» by nei, men den er da helt ok sammenlignet med mange andre byer/steder. Relativt kort vei inn til Oslo osv.

I løpet av de neste årene kommer også nye E16 som vil gjøre pendling litt bedre. 

Mange alrighte turområder.. Da jeg flyttet hit kjente jeg heller ingen, men det endret seg fort! Jeg er heller ingen voldsomt utadvendt person.. 

Anonymkode: 33b2b...f14

• Liker 1
Skrevet

De fleste flytter til et permanent sted når barn nummer 1 eller 2 skal begynne på skolen, så dere har jo endel år på dere 🤷‍♀️

Anonymkode: 05af1...149

• Liker 1
Skrevet

Man blir kjent med nye når dere får barn i bhg osv. Er dårlig gjort å si at kjæresten din skal søke jobb der for så å ombestemme deg. Da får dere heller prøve å bo i områdene rundt eller pendle. 

Anonymkode: 6db42...6ef

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...