Gå til innhold

Ufordragelig unge i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på tilvenning i dag med lille på rett under året og ble mildt sagt sjokket av en gutt på avdelingen. Vi hadde knapt rukket å komme inn døra før han plutselig skal henge i beinet på barnet vårt og begynte å dra av henne sokker.

På den korte 2,5 timers tiden vi var der rakk denne ungen å slå barnet vårt på munn, satt og skreik som en røykvarsler ved matbordet, kasta ting etter andre unger, prøvde å klatre på meg og barnefar, klatra opp på møbler, reiv leker ut av hånda på de andre mindre barna og forsøkte å dytte datra våres gjentatte ganger til tross for at jeg selv måtte gi han beskjed om å slutte. De ansatte irettesatte ikke oppførselen til dette barnet heller noe jeg reagerer litt på. 

Jeg la merke til at de andre barna holder seg unna dette barnet og jeg kjenner jeg er bekymret for å sende barnet vårt som er såpass lite i barnehagen sammen med denne ungen. Har forventet vanlig sånn barnehagekranglig osv men synes det hele tok kaka. Skal snakke med pedleder om det i morgen, men hva kan vi som foreldre gjøre og hvordan kan vi gå fram for å løse dette? Kjenner jeg har vondt i magen og får ikke sove fordi jeg gruer meg skikkelig til ny dag hvor denne ungen er helt rabiat rundt. 

Anonymkode: eb432...5fb

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Sikkert et barn med diagnose som foreldre mener skal absolut være i barnehage som deretter traumatiserer andre småbarn. 

Anonymkode: 09606...234

Jeg fikk en mistanke om det ja. Jeg er ikke imot barn med diagnoser på noe vis men dette barnet var jo helt berserk og evnet ikke å oppføre seg greit nok engang 

Ryddet for sitat av slettet innhold, og svar til dette. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Sikkert et barn med diagnose som foreldre mener skal absolut være i barnehage som deretter traumatiserer andre småbarn. 

Hvor tenker du ungen skal være? Foreldrene må vel jobbe. 

Anonymkode: 6972f...38c

• Liker 39
Skrevet

Får vondt av hvordan du beskriver dette barnet. Og andre i denne tråden. Går også ut i fra at dette er småbarnsavdeling, så barnet er heller ikke særlig gammelt. 

Men ta det opp med ped-leder, så får du ta det derfra.

Anonymkode: 214ae...db1

• Liker 35
Skrevet
Måneklokke skrev (2 minutter siden):

Dette barnet slo ditt barn, og personalet reagerte ikke? Hadde i så fall bytta barnehage tvert. 

Ja det blinker en varsellampe kan du si 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Får vondt av hvordan du beskriver dette barnet. Og andre i denne tråden. Går også ut i fra at dette er småbarnsavdeling, så barnet er heller ikke særlig gammelt. 

Men ta det opp med ped-leder, så får du ta det derfra.

Anonymkode: 214ae...db1

Og jeg får vondt av å skulle sende barnet mitt i barnehagen med en rabiat unge som mishandler andre. Ja dette er småbarnsavdeling, barnet er 1-1,5 år eldre enn mitt sånn ca så det er gammelt nok til å vite at det ikke er greit å slå andre, heller ikke fortsette å dytte etter gjentatte beskjeder om å slutte 

• Liker 28
Skrevet
Måneklokke skrev (5 minutter siden):

Dette barnet slo ditt barn, og personalet reagerte ikke? Hadde i så fall bytta barnehage tvert. 

🤦‍♀️ 

Anonymkode: ad85d...c0c

Skrevet

At de ansatte ikke stopper og irettesetter den djevelungen er utrolig. Typisk norsk unnvikelse. 

Anonymkode: 4a300...280

• Liker 29
Skrevet (endret)

Hun forstår desverre ikke at hun må forsvare seg, ikke burde hun trenge det heller. Ville såklart forklart henne dette hvis hun var stor nok til å forstå, men hun har jo ikke engang rukket å fylle ett år enda. 

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hadde du gått på jobb om du hadde en kollega som slo deg, dro deg i håret og spyttet deg i ansiktet hver dag?

Hvis du ikke vil gå til en sånn arbeidsplass, så bør du heller ikke forvente at barnet ditt skal gå til sin "arbeidsplass".

Anonymkode: 4a973...33e

Nettopp! Skjønner ikke at enkelte ikke forstår dette. Er som om de mener at barn med adferdsproblemer skal få holde på som de vil til tross for at det går ut over andre, og poengterer man at det ikke er greit er man tydeligvis ett rasshøl

Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod.

Endret av Perelandra
  • Liker 24
Skrevet

Jeg ville forhørt meg nærmere om dette barnets oppførsel. Folk hyler alltid høyt om diagnoser i slike tråder, men det kan like gjerne være et barn uten normal oppdragelse som alltid har fått gjøre som han vil. Da må de ansatte gjøre noe med det. Hvis ikke ville jeg vurdert andre barnehager.

Anonymkode: d2534...018

• Liker 23
Skrevet

Hadde ikke vurdert å prøve engang. Hadde enten bedt om å bytte avdeling, eller byttet barnehage.

Jeg er for inkludering, og å ikke stemple små barn. Men samtidig så er mitt barn mitt ansvar. 

Anonymkode: 0ba51...70e

• Liker 24
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Absolutt være i barnehage? Hva innbiller du deg er alternativet egentlig? Foreldrene kan ikke velge å motta trygd for å holde barnet hjemme i stedet, akkurat. Og det vil jo bare utsette problemet til skolestart. 

TS, det riktige er å gjøre som du tenker, ta det opp med pedleder. Om barnet har diagnose eller ikke er ikke ditt ansvar å vite noe om, men du kan selvfølgelig forvente at de ansatte tar tak og forsøker å skjerme de andre barna. Så er det opp til barnehagen nøyaktig hvordan dette skal håndteres på sikt. 

Skrevet

Hvorfor anta diagnose? Her er det mest sannsynlig total mangel på oppdragelse og ordet nei.

Selv barn på 1,5 forstår at det ikke er greit å slå, bite og klore hvis foreldrene har gjort jobben sin.

Anonymkode: aa223...c47

• Liker 20
Skrevet (endret)

Forferdelig at barnehagepersonalet ikke gjør noe, de minste må jo få være trygge i barnehagen sin! 😢

Endret av Entern
  • Liker 16
Skrevet

Mener det er i 2-års alderen biting og slåing er mest utbredt. Trenger absolutt ikke være adferdsproblemer. Men barnehagen må være tett på og veilede. 

Blir så trist av å lese sånne tråder og hvordan dere beskriver små barn. TS og flere bør lese seg opp på barna utvikling om hun tror de fleste 2-åringer skjønner at det ikke er lov å slå. De holder på å lære. TS kan fort møte seg selv i døra når barnet blir eldre.

Anonymkode: 26b23...56e

• Liker 20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...